Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager. ds. turystyki pielgrzymkowej
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Co jest problemem w transporcie na wakacje?
Choć samoloty kuszą szybkością, a pociągi i autobusy bywają tańsze, to dla większości Polaków urlop zaczyna się... za kierownicą. Z badania Rankomat.pl wynika, że aż 58% osób planujących wakacje wybiera podróż samochodem. Najczęściej ze względu na wygodę i elastyczność. Ale nie zawsze jest to wybór bezproblemowy aż 60% kierowców napotkało trudności w drodze na wypoczynek.
Pomimo rozwoju sieci tras lotniczych, kolejowych i autokarowych, które są przystępną cenowo alternatywą, 58% Polaków decyduje się na wyjazd na wakacje samochodem. Drugim najpopularniejszym wakacyjnym środkiem transportu jest samolot (33%), a trzecim pociąg (23%). Najmniejszą popularnością cieszy się autobus (10%), rower (7%) i motocykl (4%).
Wygoda ponad wszystko - respondenci zapytani o powód wyboru środka transportu najczęściej wskazywali wygodę: 41% w przypadku samochodu, 33% dla pociągu i 30% dla samolotu. Samolot wygrywa jednak pod względem szybkości (47% wskazań), a autobus uchodzi za najtańszą opcję (32%). Co czwarty kierowca (27%) docenia za to elastyczność podróży autem. Rowerzyści z kolei cenią aktywność (48%).
Podróż autem daje swobodę, ale niesie też ryzyko. Tylko 40% zmotoryzowanych urlopowiczów dotarło na miejsce bez żadnych komplikacji. Najczęstsze problemy? Awaria silnika (28%), uszkodzone koło (20%) i kolizje lub konieczność holowania (12%). Co dziesiąty uczestnik badania doświadczył zderzenia z dziką zwierzyną, a 8% wypadku. Kradzieże zdarzały się najrzadziej (2%).
Awaria auta może zepsuć urlop już na starcie. Jeśli planujemy podróż samochodem za granicę, warto pomyśleć o krótkoterminowym assistance. Taka polisa może pokryć koszty holowania, auta zastępczego, naprawy na miejscu zdarzenia, dodatkowego noclegu czy pomocy tłumacza przypomina Stefania Stuglik, ekspertka ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w Rankomat.pl.
Samolot najbezpieczniejszy, ale też nie bez wad. Najmniej komplikacji doświadczyli podróżujący samolotem 48% z nich nigdy nie miało problemów w trakcie lotu. Dla porównania: w przypadku autobusu było to 41%, a pociągu tylko 32%.
Najczęstsze kłopoty? Opóźnienia ich doświadczyło 39% pasażerów pociągów, 29% samolotów i 18% autobusów. Kłopotliwi współpasażerowie to zmora głównie pociągów (24%), rzadziej samolotów i autobusów (13%). Zmiana planów przez awarię lub opóźnienie pociągu dotknęła 21% podróżujących tym środkiem transportu. Dla porównania: w przypadku samolotu było to 14%, a autobusu - 8%. Warto zauważyć, że pasażerowie samolotów znacznie częściej skarżyli się na zagubienie bagażu (10%). Najczęściej psują się pociągi (23%), a wypadki częściej zdarzają się w autobusach (6%).
Badanie wykonał Rankomat.pl na grupie osób 599 w wielu 18-65 udającej się na wakacje autobusem, pociągiem lub samolotem. Z uwagi na niską ilość osób ankietowanych badanie można uznać tylko za poglądowe.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Starsze aktualności:
LOT chwali się nowymi fotelami i nowym
Które paszporty otwierają najwięcej
PPL przyłącza się do kampanii Włącz tryb pasażera z
Lipiec nie dopisał, sierpień ma być
Unia wymusza stopniową rezygnację z jednorazowych
Bezpłatne połączenie do atrakcji
Zakłócenia na polskich
Ecco Travel uruchomił
Kayak analizuje dodatkowe usługi w LCC
Nowy trend szansą dla obiektów
POT nagradza dobre praktyki w turystyce wiejskiej
PAŻP i CPK będą współpracować przy planowaniu i budowie nowego lotniska
Zima 2020: gdzie ceny rosną, a gdzie spadają?
Turyści pozwali organizatora o zaginiony bagaż
Enter Air pozyskał nowy samolot
Wydarzenia dla branży na Tour Salonie
Niewielki efekt strajku pilotów Ryanaira w Niemczech
Z jakich rezerwacji klienci nie mogą się wycofać?
IGHP rozpoczyna kampanię promującą pobyt w hotelach
Airhelp ocenił linie i lotniska
Trzy nowości w zimowym rozkładzie Ryanair z Polski
Koleje Dolnośląskie wyposażą wszystkie pociągi w defibrylatory
