Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Marriott zapłaci karę za wyciek wrażliwych danych gości?
Biuro komisarza ds. danych osobowych w Wielkiej Brytanii (Information Commissioner's Office, ICO) pinformowało o zamiarze nałożenia grzywny na giganta hotelowego Marriott International z powodu ujawnienia wrażliwych danych gości.
Wyciek danych miał miejsce w konsorcjum hotelarskim Starwood w 2014 roku. Marriott International przejął zaatakowaną przez hakerów firmę w 2016 roku, natomiast ataku nie wykryto do listopada 2018 roku.
W związku z incydentem ujawniono wrażliwe dane nawet 339 mln gości, w tym imiona i nazwiska, adresy pocztowe, numery telefonów, adresy e-mail, numery paszportów oraz niektóre zaszyfrowane numery kart płatniczych i ich daty ważności.
Baza danych rezerwacji gości Starwood, która została zaatakowana, nie jest już wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej, niemniej Marriott przejmując firmę będzie musiał ponieść konsekwencje wycieku i zapłacić prawie 100 tys. funtów kary (ok. 123 mln dolarów.).
Podstawą do nałożenia grzywny jest "naruszenie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO)". Ponadto biuro komisarza oskarża Marriott o "brak należytej staranności w zabezpieczeniu systemów rezerwacyjnych".
"Jesteśmy rozczarowani tym zawiadomieniem ze strony ICO, które będziemy kwestionować. Marriott współpracował z ICO przez cały czas trwania dochodzenia w sprawie tego incydentu, który wiązał się z przestępczym atakiem na bazę danych rezerwacji gości Starwood. Głęboko ubolewamy, że ten incydent miał miejsce. Bardzo poważnie traktujemy prywatność i bezpieczeństwo informacji o gościach i nadal ciężko pracujemy, aby osiągnąć standard jakiego nasi goście oczekują od Marriotta" - powiedział dyrektor generalny Marriott International - Arne Sorenson i zapowiedział już odwołanie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Marriott w obliczu wysokiej grzywny za wyciek danych
[2019-07-15 20:32 83.168.124.*]
"prawie 100 tys. funtów kary (ok. 123 mln dolarów.)" odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Czterech inwestorów chce uratować włoskiego przewoźnika
Mocna końcówka sezonu w biurach podróży
22 kwietnia rozpoczyna się Meetings Week Poland
Rząd zamyka szkoły, muzea i inne instytucje kultury
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i krajoznawstwa
Linia SKY express rozwija ofertę
Komisja Europejska zatwierdziła dodatkową pomoc dla TUI
Dlaczego po roku 2009 wzrosła liczba biur podróży
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na świecie
POT pomoże przedsiębiorcom w negocjacjach?
Które paszporty otwierają najwięcej granic?
Ogromne statki wycieczkowe nie wpłyną do Wenecji
Dobry Hotel zakończył współpracę z wrocławskim Best Western Premier Hotel City Center
UOKiK: wzrosła liczba skarg na branżę turystyczną
Które miasta cieszą się największą popularnością wśród turystów?
Festiwal browarnictwa w Muzeum Lniarstwa
Ceny wakacji nieznacznie spadają
Kujawsko-Pomorskie zachęca do zwiedzania z paszportami
OLX: więcej pracowników odpowiada na oferty pracy w gastronomii
Piloci i przewodnicy mogą składać o wsparcie z Tarczy Antykryzysowej
Szukam towarzyszki na wyjazd EGIPT lub TUNEZJA, 2 tyg, czerwiec.
