Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Zobacz także
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok temu
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę hotelarską
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też gastronomia
IGGP: Żadna z sił politycznych nie dba o branżę HoReCa
Były prezes POT dołącza do zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego
Co IGHP radzi hotelarzom w obliczu koronawirusa?
Po zapoznaniu się z sytuacją dotyczącą anulacji rezerwacji w hotelach w następstwie rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego przygotowała dla hotelarzy przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej. Jednocześnie IGHP zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju o udzielenie przez rząd pomocy przedsiębiorcom hotelarskim.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego przeanalizowała stosowane w Polsce i w Europie praktyki w zakresie zarządzania kryzysowego. Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach.
Izba wskazuje na stosowane obecnie dobre praktyki w branży hotelarskiej, m.in:
- Zgoda na bezkosztowe anulowanie rezerwacji bezzwrotnych z jednoczesnym uzgodnieniem rezerwacji w późniejszym terminie;
- Zgoda na odwołanie przedpłaconych imprez z jednoczesnym uzgodnieniem zatrzymania zaliczki na poczet realizacji w późniejszym terminie;
- Bieżące, intensywne kontakty z klientami, w celu zapewnienia realizacji w przyszłości odwołanych rezerwacji;
- Indywidualne i elastyczne podejście w zakresie modyfikacji warunków współpracy w okresie kryzysu.
IGHP podkreśla, że jako izba gospodarcza - nie jest upoważniona do wydawania wiążących zaleceń dotyczących polityki sprzedażowej hoteli, dlatego wyżej wskazane praktyki należy traktować jedynie jako przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej.
Jednocześnie IGHP zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju z prośbą o spotkanie w celu przedyskutowania form i zakresu pomocy przedsiębiorstwom hotelarskim ze strony rządu. Znakomita większość hoteli to małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których szacowany spadek przychodów ze sprzedaży usług noclegowych o ok. 20% i więcej, przy dużym udziale kosztów stałych, może spowodować katastrofalne skutki - mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP. W poniedziałek 9 marca odbędzie się spotkanie w Ministerstwie Rozwoju.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Polska turystyka rośnie i będzie
Dział aktualności dnia:
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Polska turystyka rośnie i będzie
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Gala Gault&Millau i premiera Żółtego Przewodnika na 2018 rok już wkrótce
Gastronomia: rośnie rynek zamówień jedzenia online
Dwa kraje zostaną objęte unijnym roamingiem
Czy najwięcej zyskali turyści korzystający z ofert first minute?
Minister zapowiada pomoc dla biur podróży
Nowy członek w Stowarzyszeniu Rady Przedstawicieli Linii Lotniczych w Polsce
Polska Zobacz Więcej: konkurs dla uczestników
Ryanair planuje zamknąć cztery bazy operacyjne
Cypr umieszcza Polskę w kategorii pomarańczowej
W Bułgarii protesty po wznowieniu obostrzeń
Przedstawiciele branży turystycznej tworzą zespół kryzysowy przy Ministerstwie Rozwoju
Sieć hoteli Ibis ma sposób na konkurencję
Pandemia pogorszyła wyniki Sfinks Polska
