Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Do wydzierżawienia Ośrodek Wczasowy w Jastrzębiej...
- Specjalista turystyki
- Rezydent 2021
- Salon ITAKA Kraków - oferta pracy
- Multiagencja turystyczna zatrudni pracownika
- Sprzedam fotele obrotowe (salon firmowy TUI)
- Fostertravel.pl - Specjalista ds Turystyki
- Kolonie letnie , wycieczki 2021
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista d/s sprzedaży Denar Travel (Żory,...

Zobacz także
ZRPL: drugi kwartał fatalny dla regionalnych portów lotniczych
Regionalne lotniska obsłużyły aż o 15 mln pasażerów mniej niż przed rokiem
Rok zaczął się obiecująco na lotniskach regionalnych. Później było znacznie gorzej
Grecja aktualizuje zasady dla podróży lotniczych
Porty regionalne chciałyby unijnego dofinansowania
Związek Regionalnych Portów Lotniczych zlecił firmie doradczej BBF Sp. z o.o. wykonanie analiz i przeprowadzenie działań, które pomogą w pozyskaniu wsparcia ze środków Unii Europejskiej dla inwestycji planowanych przez zrzeszone w organizacji porty.
W projekcie biorą udział lotniska w: Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Modlinie, Olsztynie, Poznaniu, Wrocławiu i Rzeszowie.
Celem projektu jest zidentyfikowanie potrzeb inwestycyjnych w regionalnych portach lotniczych, a następnie ich przyporządkowanie do dwóch potencjalnych źródeł finansowania, dostępnych dla zarządzających lotniskami w ramach członkostwa Polski w Unii Europejskiej.
Pierwszym źródłem finansowania jest Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020. Konkretnie mowa tu o działaniu 3.1 "Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T". W jego ramach istnieje potencjalna możliwość pozyskania dofinansowania inwestycji poprawiających bezpieczeństwo.
Drugie źródło finansowania to budżet Unii Europejskiej na lata 2021-2027. W tym obszarze porty regionalne będą dążyć do uzyskania możliwości dofinansowania inwestycji wspierających rozwój infrastruktury liniowej (płyty postojowe, drogi kołowania, drogi startowe) i kubaturowej (terminale).
Aktualnie polskie porty regionalne nie mają możliwości pozyskania dofinansowania projektów infrastrukturalnych ze źródeł Unii Europejskiej. Jest to sytuacja o tyle trudna, że potrzeby inwestycyjne są ciągle bardzo duże. Wynika to m.in. z faktu, że w szybkim tempie zbliżamy się do osiągnięcia granicy przepustowości portów w regionach, która szacowana jest na poziomie 32 mln pasażerów rocznie. W zeszłym roku pasażerów było ponad 24 mln. Prognozujemy, że w 2018 roku w regionach obsłużonych zostanie około 28 mln osób. Każdego roku ponad 60% podróżnych obsługiwanych na polskich lotniskach korzysta z siatki połączeń portów regionalnych, co potwierdza ich istotną rolę w systemie transportowym Polski i pozytywny wpływ na zrównoważonym rozwój kraju. - mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Związku Regionalnych Portów Lotniczych.
W efekcie inicjatywy ZRPL powstanie kompleksowy dokument obrazujący potrzeby polskich lotnisk regionalnych w zakresie inwestycji, które muszą być zrealizowane po to, żeby zapewnić optymalny rozwój branży w ciągu najbliższych lat. W dokumencie znajdą się także wskazania na możliwości pozyskania dofinansowania planowanych projektów inwestycyjnych ze źródeł Unii Europejskiej. BBF Sp. z o.o. w trakcie prac nad dokumentem będzie konsultował się z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Wsparcie dla projektu zadeklarowało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Wnioski z przeprowadzonych prac ZRPL zaprezentuje w pierwszym półroczu 2019 roku.
W 2017 roku w polskich portach regionalnych obsłużono ponad 24,3 mln pasażerów o prawie 3 mln więcej (+14%) w porównaniu z rokiem 2016. Udział lotnisk w regionach w całości ruchu pasażerskiego obsłużonego w Polsce (40,09 mln pasażerów) w minionym roku wyniósł 61%, pozostałe 39% (ok. 15,75 mln pasażerów) skorzystało z siatki połączeń Lotniska Chopina w Warszawie. Aktualnie ZRPL zakłada, że w 2018 roku w regionalnych portach lotniczych może zostać obsłużonych prawie 28 mln pasażerów, czyli o około 3,7 mln więcej niż przed rokiem.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Przedsiębiorcy potrzebują planu przywracania
Posłowie z Komisji chcą dodatkowej pomocy dla
UFG wypłacił ponad dwieście milionów złotych za wycieczki odwołane z powodu
Dział transport:
Przedsiębiorcy potrzebują planu przywracania
WTTC: kwarantanna nie jest skutecznym sposobem zwalczania
W Katowice Airport powstał punkt szybkich testów
Starsze aktualności:
Węgry zamkną granice dla
Rząd zakaże lotów do kilku kierunków
Chińscy turyści zaczynają zmieniać
Linie Emirates wznawiają loty do
Lufthansa: do końca roku darmowe zmiany w
Organizator turystyki ogłosił
Traveldata: decyzje administracyjne wzmagają niepewność u
Koleje Dolnośląskie przywrócą pełny rozkład
Były minister zdrowia daje sygnał, że turystyka wyjazdowa jest
Fly.pl: działania rządu potęgują
Ukraina zamknie granice dla
Małopolska podejmuje działania mające wesprzeć
Organizatorzy nielegalnych wyjazdów kpią z branży i prawa
Turystyka językowa coraz ważniejsza dla Malty
Niesycone miody pitne otrzymały status GTS
Popularna gdańska atrakcja turystyczna została zamknięta
Czechy zamykają granicę z Polską
Sfinks Polska wprowadza dwie nowe marki na rynek gastronomiczny
Małopolscy przedsiębiorcy szkolili się z ustawy o imprezach turystycznych
Wizz Air zmniejsza ilość połączeń do Włoch
Atrakcja turystyczna wraca do Krakowa
Polska podpisuje dokument o współpracy turystycznej z Kubą
Grecos chce wysłać do Grecji 200 tysięcy turystów w sezonie
Radom z nowym terminalem lotniskowym - umowy zostały podpisane
Siedem polskich hoteli nagrodzonych przez HolidayCheck
10 powodów, dlaczego warto spędzić wakacje na jachcie w Chorwacji
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
Parlament Europejski chce jasnych reguł dla ekonomii współdzielenia
Tarcza dla wybranych z turystyki
Przewoźnik nie może wymagać, w którym państwie ma znajdować się rachunek pasażera
Antalya chce zacieśnienia współpracy gospodarczej z Polską
Polski przewoźnik w dwudziestce najlepszych linii lotniczych na świecie
Prywatyzacja lotnisk nie rozwiąże wszystkich problemów