Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Porty regionalne chciałyby unijnego dofinansowania
Związek Regionalnych Portów Lotniczych zlecił firmie doradczej BBF Sp. z o.o. wykonanie analiz i przeprowadzenie działań, które pomogą w pozyskaniu wsparcia ze środków Unii Europejskiej dla inwestycji planowanych przez zrzeszone w organizacji porty.
W projekcie biorą udział lotniska w: Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Modlinie, Olsztynie, Poznaniu, Wrocławiu i Rzeszowie.
Celem projektu jest zidentyfikowanie potrzeb inwestycyjnych w regionalnych portach lotniczych, a następnie ich przyporządkowanie do dwóch potencjalnych źródeł finansowania, dostępnych dla zarządzających lotniskami w ramach członkostwa Polski w Unii Europejskiej.
Pierwszym źródłem finansowania jest Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020. Konkretnie mowa tu o działaniu 3.1 "Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T". W jego ramach istnieje potencjalna możliwość pozyskania dofinansowania inwestycji poprawiających bezpieczeństwo.
Drugie źródło finansowania to budżet Unii Europejskiej na lata 2021-2027. W tym obszarze porty regionalne będą dążyć do uzyskania możliwości dofinansowania inwestycji wspierających rozwój infrastruktury liniowej (płyty postojowe, drogi kołowania, drogi startowe) i kubaturowej (terminale).
Aktualnie polskie porty regionalne nie mają możliwości pozyskania dofinansowania projektów infrastrukturalnych ze źródeł Unii Europejskiej. Jest to sytuacja o tyle trudna, że potrzeby inwestycyjne są ciągle bardzo duże. Wynika to m.in. z faktu, że w szybkim tempie zbliżamy się do osiągnięcia granicy przepustowości portów w regionach, która szacowana jest na poziomie 32 mln pasażerów rocznie. W zeszłym roku pasażerów było ponad 24 mln. Prognozujemy, że w 2018 roku w regionach obsłużonych zostanie około 28 mln osób. Każdego roku ponad 60% podróżnych obsługiwanych na polskich lotniskach korzysta z siatki połączeń portów regionalnych, co potwierdza ich istotną rolę w systemie transportowym Polski i pozytywny wpływ na zrównoważonym rozwój kraju. - mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Związku Regionalnych Portów Lotniczych.
W efekcie inicjatywy ZRPL powstanie kompleksowy dokument obrazujący potrzeby polskich lotnisk regionalnych w zakresie inwestycji, które muszą być zrealizowane po to, żeby zapewnić optymalny rozwój branży w ciągu najbliższych lat. W dokumencie znajdą się także wskazania na możliwości pozyskania dofinansowania planowanych projektów inwestycyjnych ze źródeł Unii Europejskiej. BBF Sp. z o.o. w trakcie prac nad dokumentem będzie konsultował się z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Wsparcie dla projektu zadeklarowało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Wnioski z przeprowadzonych prac ZRPL zaprezentuje w pierwszym półroczu 2019 roku.
W 2017 roku w polskich portach regionalnych obsłużono ponad 24,3 mln pasażerów o prawie 3 mln więcej (+14%) w porównaniu z rokiem 2016. Udział lotnisk w regionach w całości ruchu pasażerskiego obsłużonego w Polsce (40,09 mln pasażerów) w minionym roku wyniósł 61%, pozostałe 39% (ok. 15,75 mln pasażerów) skorzystało z siatki połączeń Lotniska Chopina w Warszawie. Aktualnie ZRPL zakłada, że w 2018 roku w regionalnych portach lotniczych może zostać obsłużonych prawie 28 mln pasażerów, czyli o około 3,7 mln więcej niż przed rokiem.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Organizatorzy nielegalnych wyjazdów kpią z branży i prawa
Parlament Europejski chce jasnych reguł dla ekonomii współdzielenia
Accor z nową dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju
Atrakcja turystyczna wraca do Krakowa
Niesycone miody pitne otrzymały status GTS
Przewoźnik nie może wymagać, w którym państwie ma znajdować się rachunek pasażera
Co warto odwiedzić w Niemczech?
Zmiany w strukturze akcjonariuszy TUI
Czy Polacy chętnie podróżują solo?
Organizator nielegalnego wyjazdu do Medjugorje skazany
Maj przyniósł przewoźnikom lotniczym minimalną poprawę
Sąd Unii Europejskiej rozpatrzył skargi PLL LOT
LOT: ponad milion pasażerów w lipcu
Grecos chce wysłać do Grecji 200 tysięcy turystów w sezonie
Wizz Air zmniejsza ilość połączeń do Włoch
Turystyka językowa coraz ważniejsza dla Malty
Silesia Convention Bureau dołącza do ICCA
Tarcza dla wybranych z turystyki
Polska podpisuje dokument o współpracy turystycznej z Kubą
Popularna gdańska atrakcja turystyczna została zamknięta