Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Zobacz także
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to porażka
Lotnisko Schiphol będzie musiało ograniczyć ilość lotów?
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być spójne
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Maj przyniósł przewoźnikom lotniczym minimalną poprawę
Popyt na podróże lotnicze wykazał nieznaczną poprawę w maju 2021 r. w porównaniu z poprzednim miesiącem - wynika z danych Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA). Dotyczy to zarówno połączeń międzynarodowych, jak i krajowych. Ruch lotniczy pozostał znacznie poniżej poziomu sprzed pandemii. Ożywienie w szczególności w ruchu międzynarodowym nadal było hamowane przez rozległe rządowe ograniczenia w podróżach.
Ponieważ porównania między wynikami miesięcznymi z lat 2021 i 2020 są zniekształcone przez nadzwyczajny wpływ COVID-19, o ile nie zaznaczono inaczej, wszystkie porównania dotyczą maja 2019 r., który przebiegał zgodnie z normalnym wzorcem popytu.
Całkowity popyt na podróże lotnicze w maju 2021 roku (mierzony w przychodowych pasażerokilometrach) spadł o 62,7% w porównaniu z majem 2019 roku. Był to wzrost w stosunku do spadku o 65,2% odnotowanego w kwietniu 2021 r. w porównaniu z kwietniem 2019 r.
Międzynarodowy popyt pasażerski w maju był o 85,1% niższy niż w maju 2019 r., co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z 87,2% spadkiem odnotowanym w kwietniu 2021 r. w porównaniu z sytuacją sprzed dwóch lat. Wszystkie regiony z wyjątkiem Azji i Pacyfiku przyczyniły się do tej skromnej poprawy.
Całkowity popyt na loty krajowe zmniejszył się o 23,9% w porównaniu z poziomem sprzed kryzysu (maj 2019 r.), co stanowi niewielką poprawę w porównaniu z kwietniem 2021 r., kiedy to ruch krajowy zmniejszył się o 25,5% w porównaniu z okresem 2019 r. Ruch w Chinach i Rosji nadal znajduje się na terytorium pozytywnego wzrostu w porównaniu z poziomami sprzed COVID-19, podczas gdy Indie i Japonia odnotowały znaczne pogorszenie w związku z nowymi wariantami i ogniskami choroby.
Zaczynamy dostrzegać pozytywne zmiany, a niektóre rynki międzynarodowe otwierają się na zaszczepionych podróżnych. Sezon letnich podróży na półkuli północnej jest już w pełni. Rozczarowujące jest to, że więcej rządów nie działa szybciej, aby wykorzystać dane do opracowania strategii otwarcia granic, które pomogłyby ożywić miejsca pracy w turystyce - powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
Majowy ruch międzynarodowy europejskich przewoźników spadł o 84,7% w stosunku do maja 2019 r.. To niewielka poprawa w stosunku do 87,7% spadku w kwietniu w porównaniu do tego samego miesiąca w 2019 r. Oferowanie spadło o 75,7%, a współczynnik wypełnienia miejsc spadł o 31,3 punktu procentowego do 52,9%.
Linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku odnotowały w maju spadek ruchu międzynarodowego o 94,3% w porównaniu z majem 2019 r., ułamkowo gorszy niż spadek o 94,2% zarejestrowany w kwietniu 2021 r. w porównaniu z kwietniem 2019 r. Region ten doświadczył najbardziej gwałtownych spadków ruchu dziesiąty miesiąc z rzędu. Zdolność przewozowa spadła o 86,4%, a współczynnik wypełnienia miejsc zmniejszyło się o 45,5 punktów procentowych do 33,2%, najniższego poziomu wśród regionów.
Linie lotnicze na Bliskim Wschodzie doświadczyły spadku popytu w maju o 81,3% w porównaniu do maja 2019 r., nieznacznie poprawiając spadek o 82,9% w kwietniu, w porównaniu do tego samego miesiąca w 2019 r. Zdolność przewozowa spadła o 63,7%, a współczynnik wykorzystania miejsc spadł o 35,3 punktu procentowego do 37,7%.
Popyt przewoźników północnoamerykańskich w maju spadł o 74,4% w porównaniu z okresem 2019 r., co stanowi poprawę w stosunku do spadku o 77,6% w kwietniu w porównaniu z okresem sprzed dwóch lat. Zdolnośc przewozowa spadła o 58,5%, a współczynnik wykorzystania miejsc spadł o 32,2 punktu procentowego do 51,7%.
Linie lotnicze Ameryki Łacińskiej odnotowały w maju spadek popytu o 75,1% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 r., co stanowi znaczną poprawę w stosunku do spadku o 80,9% w kwietniu w porównaniu z kwietniem 2019 r. Majowa przepustowość zmniejszyła się o 69,9%, a współczynnik obciążenia spadł o 14,6 punktów procentowych do 69,5%, co było najwyższym współczynnikiem wypełnienia wśród regionów ósmy miesiąc z rzędu.
Ruch afrykańskich linii lotniczych spadł o 71,4% w maju w porównaniu z majem dwa lata temu, co stanowi wzrost w porównaniu ze spadkiem o 75,6% w kwietniu w porównaniu z kwietniem 2019 r. Majowa przepustowość spadła o 61,8% w porównaniu do maja 2019 r., a współczynnik wykorzystania miejsc spadł o 16,9 punktów procentowych do 50,2%.
Zbyt wiele rządów nadal zachowuje się tak, jakby jedynym narzędziem w ich arsenale przeciwko COVID-19 było całkowite zamknięcie granic lub kwarantanna. W rzeczywistości badania prowadzone przez wiodące organizacje medyczne na całym świecie potwierdzają, że zaszczepieni podróżni stanowią bardzo małe zagrożenie dla miejscowej ludności, podczas gdy dane pokazują, że testy przed wyjazdem w znacznym stopniu eliminują ryzyko transmisji COVID-19 przez niezaszczepionych podróżnych. Już od dawna rządy powinny reagować na te informacje za pomocą bardziej zniuansowanych, opartych na danych strategii opartych na ryzyku. Pozwoli to zminimalizować ryzyko przenoszenia wirusa, jednocześnie pozwalając światu na ponowne otwarcie się na podróże i wszystkie możliwości, jakie one niosą - powiedział Walsh.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Tarcza dla wybranych z turystyki
Polska podpisuje dokument o współpracy turystycznej z Kubą
Popularna gdańska atrakcja turystyczna została zamknięta
Bułgaria i Rumunia wejdą do strefy Schengen
Radom z nowym terminalem lotniskowym - umowy zostały podpisane
Programy wsparcia dla turystyki
Prywatyzacja lotnisk nie rozwiąże wszystkich problemów
Ubezpieczyciel Sky Club rozpoczyna wypłaty
Niesycone miody pitne otrzymały status GTS
Przewoźnik nie może wymagać, w którym państwie ma znajdować się rachunek pasażera
Co warto odwiedzić w Niemczech?
Antalya chce zacieśnienia współpracy gospodarczej z Polską
Polski przewoźnik w dwudziestce najlepszych linii lotniczych na świecie
Sfinks Polska wprowadza dwie nowe marki na rynek gastronomiczny
Małopolscy przedsiębiorcy szkolili się z ustawy o imprezach turystycznych
Sąd Unii Europejskiej rozpatrzył skargi PLL LOT
LOT: ponad milion pasażerów w lipcu
Grecos chce wysłać do Grecji 200 tysięcy turystów w sezonie
Czechy zamykają granicę z Polską
LOT Metropolia Lublin ułatwi przewodnikom zbieranie turystów
Siedem polskich hoteli nagrodzonych przez HolidayCheck
Tunezja - proszę wypełnij ankietę