Ryanair podaje wyniki finansowe za I kwartał
Ryanair Holdings plc podał wyniki finansowe za I kwartał swojego roku obrotowego.
Holding zanotował stratę w wysokości 273 mln euro. W analogicznym okresie roku wcześniejszego, holding notował stratę w wysokości 185 mln euro.
Ruch lotniczy w I kwartale wzrósł z 0,5 mln do 8,1 mln dzięki zwiększeniu przepustowości w maju i czerwcu.W czerwcu Ryanair otrzymał pierwszego Boeinga B737-8200 "Gamechanger". Saldo gotówkowe na koniec czerwca wyniosło 4,06 mld EUR (wzrost z 3,15 mld EUR na dzień 31 marca). W maju Ryanair Holdings wyemitował 5-letnie niezabezpieczone obligacji o wartości 1,2 mld euro. Dług netto spadł z 2,28 mld euro na dzień 31 marca do 1,66 mld euro na dzień 30 czerwca (obligacja o wartości 850 mln euro została spłacona w czerwcu).
Covid-19 nadal siał spustoszenie w naszej działalności w I kwartale, kiedy to większość lotów wielkanocnych została odwołana, a w maju i czerwcu nastąpiło wolniejsze niż oczekiwano złagodzenie restrykcji rządowych UE dotyczących podróżowania. Znaczna niepewność związana z zielonymi listami (szczególnie w Wielkiej Brytanii) i wyjątkowa ostrożność rządu w Irlandii oznaczały, że rezerwacje w I kwartale były bliskie i po niskich cenach. W ciągu kwartału utrzymywaliśmy samoloty i załogi na bieżąco i zatrudniliśmy dodatkowy personel pokładowy, aby umożliwić nam szybką odbudowę w II kwartale, gdy ograniczenia ulegną złagodzeniu. Wprowadzenie 1 lipca cyfrowych certyfikatów Covid UE oraz zniesienie kwarantanny dla zaszczepionych przylatujących do Wielkiej Brytanii od połowy lipca spowodowało gwałtowny wzrost rezerwacji w ostatnich tygodniach. Ceny pozostają poniżej poziomów sprzed Covid-19, a pasażerowie Ryanair podróżujący tego lata nadal będą mogli liczyć na bardzo korzystne warunki, ponieważ skupiamy się na odbudowie ruchu, miejsc pracy i turystyki w naszej europejskiej sieci. W oparciu o bieżące rezerwacje spodziewamy się wzrostu ruchu z ponad 5 mln w czerwcu do prawie 9 mln w lipcu i ponad 10 mln w sierpniu, o ile nie wystąpią dalsze problemy związane z Covid w Europie. - powiedział dyrektor generalny Grupy Ryanair Holdings, Michael O'Leary.
Przychody z działalności rozkładowej w I kwartale roku obrotowego 2021/22 wzrosły o 91% do 192 mln euro dzięki wzrostowi ruchu z 0,5 mln do 8,1 mln (przy współczynniku wykorzystania miejsc 73%). Chociaż ruch znacznie wzrósł (w porównaniu z I kwartałem roku wcześniejszego), odwołanie lotów wielkanocnych i opóźnione złagodzenie rządowych ograniczeń w podróżowaniu po Unii Europejskiej w maju i czerwcu wymagało znacznej stymulacji cenowej. Przychody dodatkowe okazały się dobre, generując około 22 EUR na pasażera, ponieważ coraz więcej gości wybierało priorytetowe wejście na pokład i rezerwację miejsc.
W rezultacie całkowity przychód wzrósł o prawie 200% do ponad 370 mln euro w I kwartale. Koszty operacyjne wzrosły o 116% do 675 mln euro, na co wpływ miały przede wszystkim koszty zmienne, takie jak paliwo, opłaty lotniskowe i handlingowe oraz opłaty trasowe. Zapotrzebowanie Grupy na paliwo jest zabezpieczone w niemal 60% na rok obrotowy 2012 na poziomie 565 USD za tonę metryczną, a w około 35% na rok obrotowy 2013 na poziomie 600 USD. Kredyty węglowe są w pełni zabezpieczone na rok obrotowy 2012 i w ok. 35% zabezpieczone na rok obrotowy 2013 po cenie poniżej 24 euro za EUA (w porównaniu do kursów terminowych powyżej 50 euro).
W I kwartale Ryanair wynegocjował niższe koszty lotniskowe, zachęty do odzyskiwania należności oraz przedłużenie wielu umów dotyczących rozwoju lotnisk. Oprócz wcześniej ogłoszonych umów (z Billund, Rygą, Sztokholmem, Zadarem i Zagrzebiem) oraz długoterminowych przedłużeń umów dotyczących rozwoju tanich połączeń w Londynie Stansted (do 2028 r.), Mediolanie Bergamo (do 2028 r.) i Brukseli Charleroi (do 2030 r.), Grupa podwoiła przepustowość w Rzymie (Fiumicino), dodała nowe trasy do Helsinek i uruchomi tej zimy nowe bazy w Turynie i Agadirze.
W czerwcu Ryanair odebrał pierwsze 3 samoloty B737-8200 "Gamechanger" z 210 zamówień. Samoloty te mają o 4% więcej miejsc, o 16% niższe spalanie paliwa i o 40% niższą emisję hałasu.
Irlandzki holding lotniczy podkreśla, że rok finansowy 2021/22 nadal stanowi wyzwanie, a ograniczenia w podróżowaniu związane z Covid-19 przedłużają niepewność. Po wprowadzeniu 1 lipca unijnych DCC (i złagodzeniu zasad kwarantanny w Wielkiej Brytanii) dla osób w pełni zaszczepionych, grupa odnotowała znaczne ożywienie rezerwacji w II kwartale, choć przy niskich taryfach.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Webinarium poświęcone strategii odbudowy turystyki po kryzysie
Ilu pasażerów przewiózł FlixBus?
Singapore Airlines i Garuda rozszerzają umowę codeshare
Które letnie destynacje są najczęściej wybierane zimą?
Izrael dopłaci do przylatujących turystów
19 postulatów Rady Przedsiębiorczości w sprawie pomocy dla firm
Wakacje.pl umożliwią odroczenie płatności
sprzedam duze ilosci kosmetykow Avon
IHG Hotels wdraża nowy program czystości
17 greckich plaż traci Błękitną Flagę
Refleksja nad turystyką motywem przewodnim Światowego Dnia Turystyki
Wyjazdy na Gran Canarię znów potaniały
Otwarto pierwszą w Polsce psią kawiarnię
Przychody Sfinksa niższe niż przed rokiem
Użytkownicy Pyszne.pl wybrali najlepsze restauracje
Mocne wejście SmartWings na polski rynek
Postulaty branży turystycznej u prezydenta Krakowa
Powróciły kontrole na granicach Polski
KLM udostępni internet na trasach europejskich
Ponad 1,2 tysiąca mazowieckich przedsiębiorców skorzysta z dotacji płynnościowych z UE