Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. wyjazdów grupowych, Kraków,...
- Specjalista ds. Turystyki - Płock - Coral Travel...
- Specialista ds. Turystyki
- Specjalista ds. obsługi klienta...
- ITAKA Poznań Plaza
- obiekt z zapleczem sporotwym
- Specjalista ds. Turystyki - Ole Travel o/Wrocław
- RECEPCJONISTA/KA - PRACA NA KASZUBACH
- Doradca klienta / Sosnowiec
- Oddam wyposażenie Biura Podróży


Orbis zapowiada otwarcie nowych hoteli
Mamy już listę hoteli, które chcemy otworzyć w kolejnych latach, i jest ona bardzo długa... - informuje prezes zarządu Orbis.
Grupa Orbis rozwija się zarówno poprzez umowy franczyzowe o zarządzanie, jak i budowę własnych obiektów. W ciągu trzech lat chce otworzyć co najmniej 42 hotele. W III kwartale 2017 roku hotelowy lider wkroczył na dwa nowe rynki i zwiększył przychody o ponad 6 proc.
Nasza strategia jest oparta na trzech filarach: operacyjnej doskonałości, portfolio i ludziach. Przykładamy dużo większą wagę do rozwoju sieci hoteli niż do tej pory - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Gilles Clavie, prezes zarządu Orbis. Mamy już listę hoteli, które chcemy otworzyć w kolejnych latach, i jest ona bardzo długa - liczy 42 pozycje, a to jeszcze nie koniec. W ostatnim kwartale otworzyliśmy trzy hotele, a przed końcem roku dojdą jeszcze kolejne.
W III kwartale 2017 roku do Grupy dołączyły trzy hotele z 310 pokojami w modelu "asset light", dzięki którym Orbis wszedł na nowe rynki w Serbii oraz w Bośni i Hercegowinie. Podpisał również pięć nowych umów franczyzowych na hotele o łącznej liczbie 610 pokoi, które dołączą do Grupy Orbis w nadchodzących latach.
Przychody ze sprzedaży netto Grupy Orbis wyniosły po trzech kwartałach 1,1 mld zł i były wyższe od tych sprzed roku o 6,3 proc. Wskaźnik przychodu na dostępny pokój (RevPAR) zwiększył się jeszcze bardziej - o 6,6 proc. do 186,6 zł. Zysk operacyjny przekroczył 250 mln zł, co oznacza wzrost o 27,4 proc. rok do roku, natomiast zysk przed opodatkowaniem grupy wyniósł przeszło 231 mln zł, o ponad 26 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dobre wyniki pierwszych dziewięciu miesięcy roku to potwierdzenie słuszności strategii, którą realizujemy od trzech lat - przekonuje prezes Orbisu. Wzrost przychodów to w dużej mierze zasługa cen, które wzrosły o 5,1 proc. Dobrze prezentuje się również wskaźnik frekwencji, który wynosi blisko 75 proc. i wzrósł o 1,1 p.p. To dowód, że popyt cały czas rośnie, a my jesteśmy w stanie go zaspokoić.
Grupa Orbis oferuje ponad 20 tys. pokoi w 120 hotelach w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget.
Zazwyczaj wydajemy na bieżące modernizacje około 150 mln zł rocznie, a w przyszłym roku może to być nawet 170 mln zł. Kilka hoteli poddajemy gruntownej renowacji w celu poprawy standardu zgodnie z oczekiwaniami gości - mówi Clavie. Chcemy mieć najlepsze hotele na rynkach, gdzie jesteśmy obecni. Jeżeli chodzi o akwizycje, to rozważamy kilka projektów, które pozwoliłyby nam zwiększyć marżę, co jest dla nas absolutnie kluczowym kryterium. Szukamy możliwości akwizycyjnych, w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii i być może także w Polsce.
W październiku Orbis poinformował o podpisaniu umowy licencyjnej z marką Adagio, która prowadzi aparthotele w całej Europie. Dysponuje już na Starym Kontynencie 11 tysiącami apartamentów. Umowa obejmuje rynki polski, czeski, węgierski, rumuński, serbski oraz wszystkich krajów bałtyckich. Aparthotele pod tą marką znajdują się przeważnie w dużych miastach, centrach biznesowych i stolicach państw.
Działamy w branży hotelowej, ale cały czas szukamy segmentów, na których dotąd nie byliśmy aktywni, a rynek apartamentów rośnie dużo szybciej niż rynek hotelarski. Podpisaliśmy więc umowę, na podstawie której Orbis może rozwijać i operować aparthotelami Adagio w trzech kategoriach: Adagio, Adagio Access i Adagio Premium. To rozwojowy rynek, który jest całkowicie komplementarny z naszym biznesem, więc dający efekt synergii - tłumaczy Gilles Clavie. Goście spędzają w naszych hotelach średnio półtora dnia. Szukamy klientów na dłuższe pobyty, około 10-15-dniowe.
W Orbisie, który jest wyłącznym licencjonodawcą marek AccorHotels, trwają też analizy celowości inwestowania w nowe marki, które nie są jeszcze obecne w regionie Europy Wschodniej. Na razie pozostają one jednak na poziomie dyskusji.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Mazurscy hotelarze protestowali pod Kancelarią
Rząd przedłużył pomoc z tarczy
Parlament Europejski: Bezpieczna turystyka powinna być częścią nowej unijnej
Europejski Manifest Turystyczny przedstawia zalecenia do wznowienia ruchu
Starsze aktualności:
A&O otwiera nowy obiekt w
GUS: liczba turystów w obiektach noclegowych mocno
Zimowe wyjazdy tańsze niż przed
Duże znalezisko archeologiczne w
Przewoźnik wlicza testy PCR w cenę
Wielka Brytania wprowadza kwarantannę dla przyjeżdżających m.in. z
Ponad 1,2 tysiąca mazowieckich przedsiębiorców skorzysta z dotacji płynnościowych z
Katar wyjęty spod zakazu
Profitroom: Wyjazdy biznesowe pod znakiem
Warszawa wprowadza nową politykę
Grecja zacznie wymagać testów PCR od
Lista żółtych i czerwonych stref znacznie się
Egipt: darmowe wizy zostaną na
Prawa pasażerów kolei będą lepiej
Traveldata: Wpływ sytuacji TUI na natężenie konkurencji na rynku
Egipt droższy, Cypr tańszy niż przed rokiem
Krakowski Tramwaj Wodny rozpoczął sezon
Lotnisko w Bydgoszczy zapowiada nowe inwestycje
Czechy będą promować się na Przystanku Woodstock
Kto tak naprawdę stracił na kosztownym wyjeździe do Egiptu?
Turyści pozwali agenta za nieudzielenie informacji o wymaganych dokumentach
Niemcy wprowadzają kwarantannę dla przyjeżdżających z niektórych regionów Polski
AccorHotels rozpoczyna współpracę z Orient Express
Sieć B&B zakupiła kolejne hotele
Ryanair uznaje kolejny związek zawodowy
Wizz Air zapowiada największą rekrutację w swojej historii
10 regularnych nowości w nowym rozkładzie z Wrocławia
Jak zorganizować wyjazd firmowy?
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Dobry rok dla Kolei Dolnośląskich
Szykuje się czwarty miliarder w polskiej branży turystycznej?
Raport TUI Group może zmartwić wielu z organizatorów turystyki
Senat wprowadził poprawki do Tarczy Antykryzysowej, Sejm je odrzucił
Jak działa Turystyczny Fundusz Pomocowy?
Zagospodarowanie turystyczne zagranicznego miasta
