Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Wynajem Autokarów
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Szamotuły
- Pilot na wahadła/ stacjonarny do Włoch ( Rimini)
- Specjalista ds. Turystyki - Poznań
- Specjalista ds. turystyki - B.P ITAKA Blue City
- PRACA NA OBOZCH LETNICH KOGIS
- Specjalista d/s turystyki
- Specjalista d/s turystyki ,Bielsko-Biała, GH Sfera
- Specjalista ds. rezerwacji MERIGO | Go Global...

Wyjazdy motywacyjne powrócą najwcześniej w połowie przyszłego roku?
Organizacja wyjazdów motywacyjnych dla firm to ta część rynku turystycznego, która może najdotkliwiej odczuć skutki pandemii koronawirusa. Nawet po otwarciu granic i wznowieniu połączeń lotniczych odbudowanie popytu na turystykę biznesową będzie trudne i długotrwałe - firmy ograniczają wydatki marketingowe, a przy tym obawiają się o bezpieczeństwo uczestników i własny wizerunek na wypadek ewentualnego zakażenia.
Eksperci Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel szacują, że spadek obrotów firm może sięgnąć nawet 90 proc., i przedstawiają propozycje rozwiązań, które mogą pomóc branży.
Incentive travel jest narzędziem biznesowym, które służy naszym klientom do realizacji ich celów, do motywowania oraz budowania relacji między klientami i pracownikami. Jest wisienką na torcie w całym procesie wsparcia sprzedaży i polega na dostarczeniu emocji w postaci wyjazdu motywacyjnego - wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Krzysztof Pobożniak, prezes Haxel Events & Incentive, wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel.
Rynek incentive travel funkcjonuje w Polsce od ok. 20 lat, a od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. W 2018 roku jego wartość była szacowana na ok. 640 mln zł, a w 2019 roku było to już ok. 767 mln zł (wzrost o 18,5 proc.). Rodzime firmy z tego segmentu zrobiły w ostatnich latach bardzo duże postępy i dogoniły, a niekiedy nawet przegoniły podmioty europejskie.
Podczas światowych targów turystycznych z obszaru incentive travel spotykaliśmy się wielokrotnie z naszymi konkurentami z zagranicy. Kiedy omawiamy nasze projekty, narzędzia, z których korzystamy, pomysły, które realizujemy, widzimy, że nie mamy się czego wstydzić. Bardzo często programy opracowane przez polskie firmy wygrywają w międzynarodowych konkursach. Jesteśmy w awangardzie. Może nie mamy jeszcze dostępu do tych największych centrów jak Londyn czy Nowy Jork, natomiast z sukcesem konkurujemy na rynku Europy Wschodniej i Środkowej - zaznacza Krzysztof Pobożniak.
Pandemia koronawirusa niemal całkowicie zablokowała branżę incentive travel. Nastroje przedsiębiorców są pesymistyczne, bo wszystko wskazuje na to, że będzie to sytuacja długotrwała. Obawiają się, że incentive travel będzie jedną z ostatnich branż, która wróci do normalności.
Nasi klienci to korporacje, które zapraszają na wyjazdy motywacyjne i integracyjne swoich kluczowych klientów, najważniejszych dostawców oraz najbardziej wartościowych pracowników. Nikt nie zaryzykuje zdrowia uczestnika tylko dlatego, żeby zrealizować wyjazd - zauważa wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel.
Z badania SOIT wynika, że w tym roku wartość rynku spadnie poniżej 250 mln zł. Jeszcze w marcu badania nastrojów branży pokazywały, że spadek obrotów będzie ok. 50-procentowy, a miesiąc później przewidywane spadki sięgały 77 proc. Te liczby mogą być jednak niedoszacowane.
Myślę, że za rok, kiedy będzie możliwe podsumowanie 2020 roku, okaże się, że te spadki będą dużo większe. Obawiam się, że sięgną one nawet 90 proc., a branża może nigdy nie powrócić do stanu sprzed roku - dodaje ekspert SOIT.
Zgodnie z prowadzonym od sześciu lat badaniem polskiego rynku podróży motywacyjnych ("Barometr SOIT") 2019 rok był najlepszym w historii badań pod względem rozwoju rynku. Badane firmy zorganizowały 942 wyjazdy. W prognozie deklarują realizację 260 wyjazdów w 2020 roku, czyli spadek o 73 proc. Blisko 63 proc. z nich zapowiada realizację nie więcej niż czterech wyjazdów pozaeuropejskich w 2020 roku. Średnia liczba zrealizowanych wyjazdów w 2019 roku wyniosła 31 (o dwa więcej niż w 2018 roku), a obecnie firmy prognozują średnio pięć wyjazdów do krajów europejskich na 2020 rok, co oznacza spadek o 75 proc.
Szacujemy, że incentive travel jako narzędzie biznesowe będzie ponownie dostrzegane w połowie 2021 roku. To znaczy, że wtedy pojawią się pierwsze zapytania od klientów, którzy stwierdzą, że narzędzie to jest na nowo potrzebne i zacznie działać - dodaje Krzysztof Pobożniak.
Stowarzyszenie uczestniczy w pracach sztabu kryzysowego przedstawicieli przemysłu spotkań. Z uwagi na kończącą się pomoc finansową dla przedsiębiorców i brak perspektyw szybkiego uruchomienia rynku spotkań i wyjazdów biznesowych sztab przygotował pakiet pomysłów i narzędzi, które mają wspierać branżę m.in. w utrzymaniu płynności finansowej i pomóc w jej odbudowie. Na Pakiet Stymulujący dla Przemysłu Spotkań miałyby się składać trzy elementy: obniżenie VAT na usługi konferencyjne do 8 proc., co zachęcałoby firmy do korzystania z usług w pakiecie; zaliczenie kosztów poniesionych na organizacje spotkań (także tych w procedurze VAT marża) do kosztów uzyskania przychodu oraz możliwość wykorzystania środków z funduszu socjalnego na organizacje spotkań pracowniczych. Firmy apelują także o zmiany w zakresie pożyczek i kredytów z BGK, ARP i PFR, a także o zmiany w ramach funkcjonowania bonu turystycznego.
Komentarze
Manifest dla gastronomii polskiej powstał w celu wyrażenia poparcia klientów dla restauratorów, szefów kuchni, kucharzy, kelnerów, barmanów, menedżerów lokali i wszystkich zatrudnionych w sektorze gastronomii, których w Polsce jest ponad milion...
Blisko 90 proc. hoteli odnotowało po wprowadzeniu rządowych obostrzeń średnią frekwencję poniżej 20 proc., z czego prawie 6 na 10 hoteli poniżej 10 proc. - wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dotyczącej wyników branży...
Tagi:
Komentarze:
Wyjazdy incentive nieprędko wrócą
[2020-07-14 14:24 94.254.226.*]
Ministerstwo Rozwoju tego nie rozumie i sprawia wrażenie, że robi wszystko żeby dobić wszystkie małe firmy.
A może gdzieś tam w kuluarach biega patriotyczny pomysł stworzenia narodowego holdingu turystycznego??
To nie jest wcale śmieszne - jakiś idiota z ministerstwa rolnictwa już organizuje polski narodowy warzywniak!!!! odpowiedz »Wyjazdy incentive nieprędko wrócą
[2020-09-24 14:53 89.73.34.*]
Z jednej strony niektóre firmy ograniczają budżety marketingowe, ale z drugiej inwestycje w branding są wręcz konieczne, żeby utrzymać silną markę. Widzimy jak wiele firm decyduje się właśnie na wzmocnienie wizerunku.
---
Cucaburra - agencja branidngowa
https://cucaburra.pl odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dominikana: darmowe testy antygenowe dla
Komisja Europejska proponuje dodatkowe ograniczenia podróży spoza
Stabilne ceny w biurach
Rząd wprowadza testy zamiast kwarantanny. Nie wszyscy na tym
Rozporządzenie rozszerzające Tarczę 6.0 opublikowane w Dzienniku
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Lufthansa podpisuje umowę z
RateHawk.com stworzył aplikację mobilną dla agentów
Wizz Air uruchamia platformę do rezerwacji
Wojskowe badania potwierdzają niskie ryzyko transmisji COVID-19 w
ZUS wydał instrukcję, kto może skorzystać z postojowego i zawieszenia
Starsze aktualności:
Fly.pl: działania rządu potęgują
Ukraina zamknie granice dla
Małopolska podejmuje działania mające wesprzeć
Tunezja będzie mieć nowego Ministra
Kursy dla kontrolerów ruchu lotniczego
Rząd robi z turystyki zagranicznej kozła
Niespodzianki w rozporządzeniu w sprawie zakazów w ruchu
ONZ: odbudowa turystyki to
Restrukturyzacja szansą dla zadłużonych
Więcej greckich regionów objętych dodatkowymi środkami
Pyszne.pl sprawdza jak przez dekadę zmieniły się trendy w
ZUS ponownie rozpatrzy wnioski o umorzenie składek za marzec, kwiecień i
Bali nie wpuści zagranicznych turystów do końca
Ile grecka turystyka straciła w pierwszym
Ceny paliw lotniczych i kurs dolara sprzyjają
Trwa XVII edycja konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny
Tańsze bilety wstępu do krakowskich muzeów
IATA: liczba pasażerów lotniczych wzrośnie dwukrotnie
PHH ponownie uruchamia dwa izolatoria
W jakim stopniu wzrasta liczba przyjazdów do Grecji?
Czynniki, które wpłynęły na dynamiczny rozwój turystyki w drugiej połowie XX w
Novaturas: mniej klientów, mniejsze zyski
ITD rozpoczyna akcję protestacyjną
Bułgaria otworzy swoje turystyczne przedstawicielstwo w Polsce
Strzelanina w holenderskim mieście
Podróżni nie znają swoich praw
KLM wprowadza nowy koncept serwisu pokładowego
PKS Polonus otwiera wakacyjne linie
Lufthansa Group żegna wieloletniego prezesa firmy
IGHP: hotele tańsze, a i tak mają problem z wypełnieniem pokoi
Przewoźnik może odpowiadać za oblanie się kawą przez pasażera?
Kto jedzie z Eximem do Egiptu od 27 czerwca na program Sfinks ?
Specjalista ds. turystyki (Katowice)
Punkt Informacji Kulturalno-Turystycznej Przy Międzynarodowym Domu