Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Jak rozwija się rynek incentive travel w Polsce?
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) zaprezentowało wyniki jubileuszowej, 10. edycji Barometru SOIT - autorskiego badania zainicjowanego przez Krzysztofa Pobożniaka (Haxel Events & Incentive). Tegorocznym partnerem badania został Ebury Partners.
Barometr SOIT to pierwsza i jedyna w Polsce inicjatywa podejmująca wyzwanie systematycznego mierzenia rynku podróży motywacyjnych. Od 2014 roku, we współpracy z członkami stowarzyszenia, badanie pozwala monitorować kondycję i perspektywy branży incentive. Najnowsza edycja, przygotowana przez certyfikowaną agencję ABR SESTA, obejmuje wyniki za rok 2024 oraz prognozę na 2025. Dane zestawione z wcześniejszymi pomiarami pokazują, jak dynamicznie rozwija się ten segment rynku.
Kluczowe wnioski z raportu:
- w 2024 roku członkowie SOIT zrealizowali 1511 zagranicznych wyjazdów incentive (+15% r/r, +680% względem 2020),
- prognozy na 2025 wskazują na dalszy wzrost liczby projektów,
- rosną budżety - 95% wyjazdów europejskich przekroczyło 6000 zł/os., a 95% pozaeuropejskich - 10 000 zł/os.,
- 2/3 firm odnotowało wzrost liczby zapytań ofertowych.
Dziesiąta jubileuszowa edycja Barometru jednoznacznie pokazuje, że polskie agencje incentive travel skutecznie adaptują się do zmieniających się realiów gospodarczych i geopolitycznych, w tym wojny za wschodnią granicą oraz dynamicznych zmian makro- i mikroekonomicznych. Już drugi rok z rzędu raport uwzględnia również realizacje krajowe, które stanowią znaczącą część działalności agencji członkowskich.
Liczba zagranicznych wyjazdów Incentive zrealizowanych przez agencje SOIT
- W roku 2019 liczba wszystkich wyjazdów wyniosła 826
- W roku 2020 liczba wszystkich wyjazdów drastycznie spadła do 193
- W 2024 roku liczba wyjazdów w porównaniu z 2022 ulegnie podwojeniu i wynosiła 1321
- W roku 2025 prognozowany jest wzrost liczby wyjazdów do ponad 1500 grup
W 2024 36% agencji zrealizowało między 30 a 49 wyjazdów, a 14% powyżej 50 wyjazdów, podczas gdy prognoza na 2025 pokazuje, ze odsetek wyjazdów powyżej 50 wzrósł do 18%.
Gdzie jest realizowanych najwięcej wyjazdów incentive?
- W latach 2023-2024 wszyscy członkowie SOIT realizowali wyjazdy do krajów europejskich i azjatyckich.
- W roku 2024 zwiększył się odsetek firm realizujących wyjazdy do krajów Ameryki Południowej i Afryki.
- W 2024 roku spadek wyjazdów odnotowano w przypadku Ameryki Północnej
- W latach 2023-24 członkowie SOIT najczęściej realizowali wyjazdy do Włoch i Hiszpanii
Po raz drugi zapytano agencje o liczbę realizowanych imprez w Polsce.
Całość informacji w dokumencie poniżej:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20250908_barometr_soit_2.09.2025.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział aktualności dnia:
Na czym powinien opierać się rozwój
Stabilny październik w hotelach, wyniki lepsze niż rok
Starsze aktualności:
Loty do Tanzanii i na Zanzibar
Warmińsko-Mazurskie chce przedłużyć
Nowa dyrektor generalna Moxy Poznań
First minute dalej kusi niską
Coraz więcej polskich turystów w
Leo Express uruchomi połączenie z Krakowa do
Jak będzie wyglądało wnętrze Airbusów PLL
WP Holding: zarówno wakacje.pl i travelplanet.pl będą
Sejm zdecydował o przedłużeniu stanu wyjątkowego
Koniec sierpnia przyjemną niespodzianką dla branży turystycznej
Drastyczne spadki liczby turystów w Polsce
Laris Hotels Group z nowym obiektem
Projekt Shtetl Routes - nowy szlak turystyki kulturowej
Jakie zmiany zachodzą w zakresie cen wyjazdów turystycznych?
Grecja zmodernizuje przejście graniczne w Evzoni
Michael O`Leary przestaje być prezesem linii lotniczej
POT zachęca do podróżowania śladami Jana Pawła II
Młodzi sommelierzy zmierzą się w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto
Poznaliśmy tegoroczną najlepszą destynację turystyczną w Polsce
Qatar Airways wykupił udziały czołowych chińskich linii lotniczych
Brussels Airlines odrabiają straty
Podsumowanie wyjazdów ubezpieczających się turystów
Ponad 2 mln turystów w Toruniu
Co drugi Polak pojedzie na wakacje bez ubezpieczenia
Brytyjska gazeta doceniła polskie miasta
Ceny zimowych wyjazdów do Egiptu niższe niż przed rokiem
