Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Polacy wracają do polskiej kuchni
To zmiana w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy to kuchnia włoska była przed polską. Z raportu "Polska na Talerzu 2018" firmy MAKRO Polska wynika, że najwięcej badanych internautów (28%) stołuje się w lokalach gastronomicznych dwa, trzy razy w miesiącu. Codziennie lub prawie codziennie robi to tylko 2% osób.
94% internautów korzysta z lokali gastronomicznych. Osoby, które z tego rezygnują, najczęściej robią to dlatego, że preferują jedzenie domowe (62%), jedzenie poza domem jest dla nich za drogie (55%) bądź po prostu nie lubią chodzić do lokali gastronomicznych (46%).
Najmniejszy odsetek [87%] osób korzystających z lokali gastronomicznych obserwujemy w grupie najstarszej, w której pewnie są jeszcze nawyki z minionych lat, kiedy restauracje nie były tak popularne ani nie było ich tyle, co teraz. Ludzie ci są bardziej przyzwyczajeni do tego, że gotują sobie w domu- mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marta Filipek, research manager z firmy IQS.
Najczęściej chodzimy do pizzerii (69%) i fast foodów (59%). Dlaczego jadamy poza domem? Dla 42% respondentów jest to możliwość spotkania ze znajomymi. W przypadku 37% - liczy się poznawanie nowych, nieznanych smaków. Co ciekawe, tylko 5% badanych jako powód podaje niechęć do gotowania.
Co decyduje o tym, że Polacy wracają do danych lokali gastronomicznych? Według respondentów trzy najważniejsze czynniki to smak potraw (66%), ceny (49%), a także lokalizacja (29%). Stajemy się dzisiaj kimś w rodzaju łowców smaku. Wystarczy spojrzeć na Warszawę. Jest ona takim gastronomicznym safari, a my jak łowcy przechodzimy z jednej restauracji do drugiej, poznajemy, smakujemy i dzielimy się tą wiedzą w portalach społecznościowych- zauważa Patrycja Siwiec, dziennikarka, współautorka książki "Gościnność".
Jeśli chodzi o preferowane kuchnie, badani najchętniej wybierają polską (79%), włoską (56%) i regionalną (48%). Jak stwierdza Jarek Walczyk, szef kuchni restauracji Pink Lobster, prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni: Polacy lubią polskie smaki i wracają do kuchni polskiej w różnych nowych odsłonach [ ]. Szukamy z powrotem tego, co jest z nami zawsze. Oczywiście zachwyciliśmy się - i to fajne - różnymi kuchniami [ ], ale nic nie przebije kuchni polskiej.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Udany początek roku dla greckiej turystyki
Egipski MSZ ostrzega przed pośrednikiem w załatwianiu wiz
Accor i Visa wydadzą wspólną kartę płatniczą
PolskiBus.com wprowadza rezerwację miejsc
Malta zacznie wymagać testów PCR od przylatujących z dwóch polskich lotnisk
Ryanair zapowiada 4 nowe trasy z Polski
Rada Przedsiębiorczości: ratujmy miejsca pracy
Avis ogłasza współpracę z Bidroom
Grecki rząd zapowiada, że sezon turystyczny nie będzie kompletnie stracony
Jakie przychody osiąga AmRest?
Mocno drożeje Albania, Sardynia i Maroko
SITE Poland wchodzi w Nowy Rok z nowym zarządem i planami
Ubezpieczyciel kwestionował czy zachorowanie było nagłe - sąd wydał wyrok
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok temu
Brussels Airlines prezentuje nowe logo i malowanie samolotów
Uzbekistan zapowiada zniesienie wiz dla Polaków
