Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Polacy wracają do polskiej kuchni
To zmiana w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy to kuchnia włoska była przed polską. Z raportu "Polska na Talerzu 2018" firmy MAKRO Polska wynika, że najwięcej badanych internautów (28%) stołuje się w lokalach gastronomicznych dwa, trzy razy w miesiącu. Codziennie lub prawie codziennie robi to tylko 2% osób.
94% internautów korzysta z lokali gastronomicznych. Osoby, które z tego rezygnują, najczęściej robią to dlatego, że preferują jedzenie domowe (62%), jedzenie poza domem jest dla nich za drogie (55%) bądź po prostu nie lubią chodzić do lokali gastronomicznych (46%).
Najmniejszy odsetek [87%] osób korzystających z lokali gastronomicznych obserwujemy w grupie najstarszej, w której pewnie są jeszcze nawyki z minionych lat, kiedy restauracje nie były tak popularne ani nie było ich tyle, co teraz. Ludzie ci są bardziej przyzwyczajeni do tego, że gotują sobie w domu- mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marta Filipek, research manager z firmy IQS.
Najczęściej chodzimy do pizzerii (69%) i fast foodów (59%). Dlaczego jadamy poza domem? Dla 42% respondentów jest to możliwość spotkania ze znajomymi. W przypadku 37% - liczy się poznawanie nowych, nieznanych smaków. Co ciekawe, tylko 5% badanych jako powód podaje niechęć do gotowania.
Co decyduje o tym, że Polacy wracają do danych lokali gastronomicznych? Według respondentów trzy najważniejsze czynniki to smak potraw (66%), ceny (49%), a także lokalizacja (29%). Stajemy się dzisiaj kimś w rodzaju łowców smaku. Wystarczy spojrzeć na Warszawę. Jest ona takim gastronomicznym safari, a my jak łowcy przechodzimy z jednej restauracji do drugiej, poznajemy, smakujemy i dzielimy się tą wiedzą w portalach społecznościowych- zauważa Patrycja Siwiec, dziennikarka, współautorka książki "Gościnność".
Jeśli chodzi o preferowane kuchnie, badani najchętniej wybierają polską (79%), włoską (56%) i regionalną (48%). Jak stwierdza Jarek Walczyk, szef kuchni restauracji Pink Lobster, prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni: Polacy lubią polskie smaki i wracają do kuchni polskiej w różnych nowych odsłonach [ ]. Szukamy z powrotem tego, co jest z nami zawsze. Oczywiście zachwyciliśmy się - i to fajne - różnymi kuchniami [ ], ale nic nie przebije kuchni polskiej.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Udany początek roku dla greckiej turystyki
Egipski MSZ ostrzega przed pośrednikiem w załatwianiu wiz
Accor i Visa wydadzą wspólną kartę płatniczą
PolskiBus.com wprowadza rezerwację miejsc
Malta zacznie wymagać testów PCR od przylatujących z dwóch polskich lotnisk
Ryanair zapowiada 4 nowe trasy z Polski
Rada Przedsiębiorczości: ratujmy miejsca pracy
Avis ogłasza współpracę z Bidroom
Grecki rząd zapowiada, że sezon turystyczny nie będzie kompletnie stracony
Jakie przychody osiąga AmRest?
Mocno drożeje Albania, Sardynia i Maroko
SITE Poland wchodzi w Nowy Rok z nowym zarządem i planami
Ubezpieczyciel kwestionował czy zachorowanie było nagłe - sąd wydał wyrok
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok temu
Brussels Airlines prezentuje nowe logo i malowanie samolotów
Uzbekistan zapowiada zniesienie wiz dla Polaków
