Subskrypcja
Subskrypcja



Szukaj
Szukaj



Rozstrzyganie sporów z klientami - Brytyjczycy wdrażają nowy system

Turystyczny samorząd gospodarczy w Wielkiej Brytanii chce rozstrzygać spory zamiast sądów. Zrzeszająca organizatorów turystyki ABTA wdraża nowy system pozasądowego rozwiązywania sporów pomiędzy biurami podróży a ich klientami.


Jak informuje stowarzyszenie, nowy system ADR ma dotyczyć sporów dotyczących szkód na zdrowiu, jakich turyści doświadczyli w trakcie podróży. Dzięki niemu mają być rozpatrywane reklamacje z roszczeniami do kwoty 10 tys. funtów. Nowy system ma być prosty, a cały proces rozwiązywania sporu ma trwać nie dłużej niż osiem tygodni.

Od czasu wprowadzenia zmian w prawie w 2013 r. w Wielkiej Brytanii zanotowano znaczący wzrost reklamacji, w których klienci uskarżali się na zatrucia pokarmowe. Z danych hoteli wynika jednak, że liczba zatruć od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Reklamacje dotyczące to około 90% wszystkich skarg, jakie otrzymują członkowie ABTA, odsetek ten w 2013 roku wynosił około 60%. Ze względu na lukę w prawie, na rynku pojawiły się firmy zachęcające do składania reklamacji, dotyczących najczęściej problemów żołądkowych, za swoim pośrednictwem,

Z pośrednictwa ABTA mogą skorzystać turyści, którzy znajdują się w sporze z firmą będącą członkiem stowarzyszenia. Skorzystanie z systemu jest dobrowolne i obie strony muszą wyrazić na to zgodę System dotyczy sporów dotyczących szkód na zdrowiu lub chorób, o które klient obwinia organizatora wyjazdu lub jednego z dostawców,w przypadku wakacji pakietowych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij