Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
- Specjalista ds turystyki Katowice
- Sprzedawca produktu turystycznego
- Sprzedawca usług turystycznych
Rozstrzyganie sporów z klientami - Brytyjczycy wdrażają nowy system
Turystyczny samorząd gospodarczy w Wielkiej Brytanii chce rozstrzygać spory zamiast sądów. Zrzeszająca organizatorów turystyki ABTA wdraża nowy system pozasądowego rozwiązywania sporów pomiędzy biurami podróży a ich klientami.
Jak informuje stowarzyszenie, nowy system ADR ma dotyczyć sporów dotyczących szkód na zdrowiu, jakich turyści doświadczyli w trakcie podróży. Dzięki niemu mają być rozpatrywane reklamacje z roszczeniami do kwoty 10 tys. funtów. Nowy system ma być prosty, a cały proces rozwiązywania sporu ma trwać nie dłużej niż osiem tygodni.
Od czasu wprowadzenia zmian w prawie w 2013 r. w Wielkiej Brytanii zanotowano znaczący wzrost reklamacji, w których klienci uskarżali się na zatrucia pokarmowe. Z danych hoteli wynika jednak, że liczba zatruć od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Reklamacje dotyczące to około 90% wszystkich skarg, jakie otrzymują członkowie ABTA, odsetek ten w 2013 roku wynosił około 60%. Ze względu na lukę w prawie, na rynku pojawiły się firmy zachęcające do składania reklamacji, dotyczących najczęściej problemów żołądkowych, za swoim pośrednictwem,
Z pośrednictwa ABTA mogą skorzystać turyści, którzy znajdują się w sporze z firmą będącą członkiem stowarzyszenia. Skorzystanie z systemu jest dobrowolne i obie strony muszą wyrazić na to zgodę System dotyczy sporów dotyczących szkód na zdrowiu lub chorób, o które klient obwinia organizatora wyjazdu lub jednego z dostawców,w przypadku wakacji pakietowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Dział prawo i podatki:
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Jakie ubezpieczenie samochodu jest niezbędne przy wakacyjnym wyjeździe?
Ryanair uznaje niemiecki związek zawodowy
Kolejne obciążenia dla organizatorów turystyki
Nowy terminal na lotnisku w Hurghadzie
Sprzedaż lata nieco lepsza, ale nadal słaba
KLM wprowadza nową usługę dla pasażerów
Hilton zapowiada nowe standardy sanitarne
Rzecznik MŚP apeluje o otwarcie basenów
Karta stałego pobytu zwalnia z obowiązku wizowego?
Zaproszenie największe targi turystyki przyjazdowej w Niemczech
Małopolscy kwaterodawcy i przewoźnicy z wyróżnieniami
Gdzie Polacy wypoczywają lecąc z Ryanair
Ryanair wprowadza nową politykę ochrony środowiska
Otwarcie kin przyspieszone, gastronomii już nie
Ceny w biurach stabilizują się?
Marek Andryszak odchodzi z TUI Deutschland
Północna Izba Gospodarcza: inflacja groźniejsza dla turystyki niż COVID
Sindbad wdraża technologię Salesforce