Subskrypcja
Subskrypcja

Szukaj
Szukaj





Hotel Investment Trends: podpisana umowa o współpracy i rozstrzygnięcie konkursu

17 maja odbyła się pierwsza edycja konferencji Hotel Investment Trends. W jej trakcie podpisano list intencyjny o współpracy pomiędzy spółkami Skarbu Państwa, a także rozstrzygnięto konkurs na Hotel z Pomysłem.


Ponad 300 ekspertów i praktyków branżowych wzięło udział w 1. edycji konferencji Hotel Investment Trends Poland & CEE, która odbyła się w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie. Chwilę po oficjalnym otwarciu spotkania Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury i Budownictwa przekazał uczestnikom informację o podpisaniu listu intencyjnego pomiędzy dwoma spółkami Skarbu Państwa: Chopin Airport Development sp. z o.o. i Polskim Holdingiem Nieruchomości S.A.

Przedstawiciele zarządów obu spółek potwierdzili, że zapisy listu dotyczą możliwej współpracy w zakresie m.in. realizacji wspólnych projektów inwestycyjnych - przedsięwzięć na rynku nieruchomości komercyjnych (biurowych i hotelowych) oraz infrastruktury technicznej. Jednym z efektów tej współpracy może być powstanie planowanego na ok. 20-25 tys. osób centrum kongresowego w Warszawie.

Ten mocny początek konferencji nadał jeszcze większą dynamikę kolejnym dyskusjom przedstawicieli sieci hotelowych, inwestorów prywatnych, a także funduszy, banków i pracowni architektonicznych. 

W ramach jednodniowej konferencji odbyło się 6 paneli dyskusyjnych z udziałem czołowych przedstawicieli branży hotelarskiej oraz ekspertów z Polski i zagranicy. Poświęcone były takim zagadnieniom, jak: hotel z perspektywy produktu inwestycyjnego, finansowanie inwestycji, regulacje prawa podatkowego w kontekście transakcji, dzierżawa oraz projektowanie i budowa obiektów hotelowych. Zwieńczeniem merytorycznej części spotkania branżowego była dyskusja w gronie czołowych polskich inwestorów hotelowych moderowana przez redaktora naczelnego "Hotelarza" Rafała Szubstarskiego. Rozmowa dotyczyła kluczowych aspektów związanych z prowadzeniem hotelu w Polsce, w tym opłacalności inwestycji i ryzyk biznesowych, ale była również wymianą osobistych doświadczeń hotelarzy związanych z ich działalnością.

Hotel Investment Trends było nie tylko ekspercką dyskusją o kluczowych kwestiach związanych z inwestycjami hotelowymi, ale także spotkaniem, podczas którego gracze rynkowi mogli nawiązać nowe relacje biznesowe czy wzmocnić te już istniejące. W trakcie wieczornej gali, która odbyła się na zakończenie forum, wydawca magazynu "Hotelarz" ogłosił laureatów konkursu "Hotel z Pomysłem 10-lecia".

Laureatów w 2 kategoriach - Hotel Sieciowy 10-lecia i Hotel Niezależny 10-lecia - wyłoniła kapituła konkursowa, w składzie której znaleźli się najlepsi architekci i projektanci wnętrz hotelowych, doradcy hotelowi, a także przedstawiciele organizacji branżowych i specjaliści z poszczególnych obszarów hotelarstwa. O kolejności na liście decydowała liczba głosów oddanych przez jurorów na poszczególne obiekty - zwycięzców edycji konkursu Hotel z Pomysłem z lat 2007 - 2016. 

Zasady wyboru w edycji jubileuszowej były takie, jak w corocznych edycjach: ocenialiśmy ideę i jej przełożenie nie tylko na rozwiązania funkcjonalne i architektoniczne obiektu, ale także na innowacyjność oferty i jakość świadczonych usług. To nie były łatwe głosowania - musieliśmy ponownie przyjrzeć się laureatom wszystkich wcześniejszych edycji "Hotelu z Pomysłem" i z tego grona obiektywnie wyłonić najlepszych z najlepszych w ostatnim dziesięcioleciu. - komentuje Rafał Szubstarski, redaktor naczelny "Hotelarza".

Głosowanie jury wyłoniło następujących laureatów w ramach 2 kategorii konkursowych:

Hotele Sieciowe:

  • III miejsce - HOTEL PURO /Gdańsk
  • II miejsce - HOTEL PURO /Wrocław
  • I miejsce - HOTEL ANDEL S By Vienna House /Łódź


Hotele Niezależne
  • II miejsce - ex aequo: HOTEL KRASICKI /Lidzbark Warmiński i HOTEL NARVIL Conference & Spa /Serock
  • I miejsce - HOTEL ARŁAMÓW /Arłamów


Jesteśmy niezwykle dumni z tego wyróżnienia, które jest dla nas jednym z najważniejszych i najbardziej prestiżowych. Pokazuje, że osiągnęliśmy sukces - biznesowy i wizerunkowy, że design, lokalizacja, jak i "dusza" naszego obiektu, czyli oferta oraz jakość obsługi są ogromnym potencjałem, który dobrze wykorzystujemy. - skomentowała Anna Olszyńska, General Manager andel s Hotel Łódź,.

Swój udział w wyborze mieli również czytelnicy - w oddzielnym głosowaniu, które trwało do końca kwietnia 2017, wybierali Laureata 10-Lecia według Czytelników "Hotelarza" - został nim Hotel Arłamów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij