Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Ile zarobił Rainbow w ubiegłym roku?
Rainbow ujawnił swoje wyniki finansowe za ubiegły rok.
Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.271,0 tys. zł i są wyższe od ubiegłorocznych o 21%, a ilość obsłużonych klientów wyniosła 412,3 tys i jest wyższa od zeszłorocznej o 24,8%. Nastąpił również bardzo znaczący wzrost zysku netto - o 41,3%. Obiecująco wyglądają wyniki przedsprzedaży sezonu "Lato 2018", gdzie zanotowano wzrost o 36,8%.
Polska znajduje się obecnie na szczycie cyklicznego ożywienia gospodarczego i powinna pozostać na nim dłużej niż inne gospodarki w regionie. Dzięki silnemu popytowi wewnętrznemu i publicznym inwestycjom oraz stopniowym wzrostem inwestycji prywatnych wzrost gospodarczy Polski ma być silny. Wprowadzenie programu 500+ i dodatkowy dochód z tego tytułu zwiększył popyt na zorganizowane imprezy turystyczne. Te dwa czynniki spółka wskazuje jako ważne zewnętrzne czynniki wzrostu w 2017.
Na wzrost przychodów ze sprzedaży miały również wpływ następujące czynniki wewnętrzne: konsekwentna strategia wprowadzania bardziej różnorodnej oferty produktowej zawierającej nowe bardziej egzotyczne kierunki, ale również poszerzenie oferty o hotele dostosowane do potrzeb mniej zamożnych konsumentów, którzy pojawili się po raz pierwszy na rynku jako klienci biur podróży po wprowadzeniu programu 500+. Tym klientom spółka zaoferowała wiele obiektów hotelowych znajdujących się w ich zasięgu cenowym, zwłaszcza w segmencie rodzinnym. Ważnym wewnętrznym czynnikiem wzrostu przychodów był znaczący wzrost sprzedaży we własnych kanałach dystrybucji ( internet, oddziały własne ), które to zostały znacznie zmodernizowane i rozbudowane w 2016, kiedy to Rainbow otworzył 30 salonów sprzedaży w centrach handlowych. To zaowocowało niższymi wydatkami na marketing o 7,1%.
Ważnym czynnikiem wzrostu efektywności była lepsza przedsprzedaż oferty letniej - zanotowano o 41% więcej rezerwacji w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. To pozwoliło w późniejszych miesiącach lepiej zarządzać cenami ofert letniej i zwiększyć rentowność operacyjną do 14,4%.
Na uwagę zasługuje również działalność hotelowa prowadzona przez spółkę zależną Rainbow Hotels A.E. Prowadząc hotel na greckiej wyspie Zakynthos który rozpoczął pełną działalność w ramach sezonu "Lato 2017" i osiągnął rentowność netto na poziomie 13% przy zysku netto na poziomie 594 tys. złotych. Spółka planuje inwestycję polegającą na przebudowie i rozbudowie hotelu znajdującego się na zakupionej działce na wyspie Zakynthos. Docelowo obiekt będzie posiadał około 200 pokoi hotelowych, zyska zmodernizowane baseny oraz zaplecze restauracyjne. Hotel ma mieć kategorię 5*. Pierwszym etapem jest budowa mniejszej części która ma zawierać 47 pokoi i przyjąć gości już w czerwcu 2018. W drugim kwartale 2018 rozpoczną się prace budowlane drugiej części kompleksu.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
Podróże saudyjskich kobiet pod pełną kontrolą
Tajfun Hato paraliżuje ruch na lotnisku w Hongkongu
Inspekcja Handlowa prezentuje wstępne wyniki kontroli lokali gastronomicznych
POT szuka dyrektorów trzech zagranicznych ośrodków
Czartery do Turcji i Tunezji wracają do Katowice Airport
Rada UE zaleca znoszenie ograniczeń podróżowania do Izraela
IGGP: Przedsiębiorcy mają prawo i obowiązek bronić miejsc pracy
Nowe zalecenie Rady UE w sprawie podróży
