TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Ruszyła kampania promująca turystykę w województwie śląskim

Ruszyła ogólnopolska kampania "Śląskie na każdą pogodę", którą realizuje Śląska Organizacja Turystyczna i której celem jest odbudowa wizerunku regionu i ożywienie ruchu turystycznego w województwie śląskim.


Szczególną uwagę poświęcono miejscom najbardziej dotkniętym skutkami powodzi z września 2024 roku - Śląskowi Cieszyńskiemu, Beskidom i Krainie Górnej Odry oraz Pszczynie i okolicom. Projekt realizowany jest w ramach Programu przeciwdziałania skutkom powodzi z września 2024 r. - promocja turystyczna regionów poszkodowanych, środki na ten cel pochodzą z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Ministerstwo Sportu i Turystyki. Łączny budżet kampanii wynosi 1.000.000 zł, z czego połowa finansowana jest z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Pozostałe środki pochodzą z dodatkowej składki Województwa Śląskiego oraz budżetu Śląskiej Organizacji Turystycznej.

Kampania podkreśla różnorodność i całoroczną atrakcyjność turystyczną województwa śląskiego - od górskich wędrówek i sportów zimowych, przez bogate dziedzictwo przemysłowe i kulturowe, aż po piękno natury.

Kampania ma zasięg ogólnopolski i obejmuje szerokie działania promocyjne w mediach, przestrzeni miejskiej oraz internecie. W telewizji pojawią się niebawem felietony prezentujące atrakcje regionu i jego całoroczną ofertę turystyczną - pierwsza emisja zaplanowana jest już na 1 listopada 2025 roku w programie "Pytanie na śniadanie" w TVP2, pozostałe felietony promocyjne emitowane będą aż do połowy grudnia. Równolegle kampania jest obecna w przestrzeni miejskiej Warszawy, Krakowa oraz w Katowice Airport, gdzie pojawiły się grafiki i materiały promocyjne na ekranach, billboardach i środkach komunikacji miejskiej.

Silny akcent położono także na promocję w mediach społecznościowych. W serwisach YouTube, Facebook i Instagram publikowane są filmy promocyjne, zdjęcia i posty zachęcające do odkrywania uroków województwa śląskiego.

"Śląskie na każdą pogodę" to także obecność na najważniejszych wydarzeniach turystycznych w kraju. Województwo śląskie zaprezentuje niebawem swoją ofertę podczas targów ITTF Warsaw w listopadzie, a także na Snow Expo w Katowicach, gdzie szczególnie promowane będą zimowe atrakcje Beskidów i Śląska Cieszyńskiego. Zwieńczeniem kampanii będzie grudniowe wydarzenie Beskidy Winter GO, połączone z konferencją prasową, prezentacją oferty zimowej oraz spotkaniami z przedstawicielami samorządów i branży turystycznej.

W ramach projektu przygotowano także zestaw materiałów promocyjnych utrzymanych w spójnej identyfikacji wizualnej.

Środki pozyskane przez Śląską Organizację Turystyczną z dotacji Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz z dodatkowego wsparcia samorządu Województwa Śląskiego (stanowiącego wkład własny do projektu), umożliwiają wzmocnienie działań promocyjnych w obszarze turystyki. Intensyfikacja komunikacji oferty turystycznej województwa śląskiego w regionach, z których pochodzi najwięcej odwiedzających - przede wszystkim w Warszawie i Krakowie - przyczynia się jednocześnie do budowania wizerunku województwa śląskiego, jako atrakcyjnego kierunku turystycznego o każdej porze roku. Z tego właśnie słynie województwo śląskie, z oferty dopasowanej na każdą pogodę.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
śląsk śląska organizacja turystyczna katowice airport pszczyna cieszyn




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję