TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ile kosztowały drony nad Gatwick

Brytyjski przewoźnik policzył straty poniesione w wyniku chaosu spowodowanego przez drony na lotnisku Gatwick. Jest ono drugim pod względem liczby obsługiwanych pasażerów lotniskiem w Wielkiej Brytanii i siódmym w Europie.


Zakłócenia w operacjach lotniczych miały miejsce w przedświątecznym okresie od 19 do 20 grudnia ubiegłego roku i trwały 36 godzin. Linie lotnicze przez całą sytuację straciły 15 mln funtów - tyle wyniosły utracone przychody oraz odszkodowania dla pasażerów, które trafiły do 82 tys. podróżnych. Ponad 400 lotów easyJet zostało odwołanych.

Dyrektor generalny easyJet, Johan Lundgren, powiedział, że jest "rozczarowany", że lotnisku zajęło tak dużo czasu, aby rozwiązać sytuację i ponownie otworzyć pas startowy. Mimo straty grupa przedstawiła optymistyczne prognozy na 2019 rok. "Czujemy, że środowisko jest solidne, a my w nim dobrze działamy" - powiedział dziennikarzom Lundgren.

Łącznie nie odbyło się ponad 1000 lotów wszystkich przewoźników lotniczych latających z Gatwick, a na pokład nie wsiadło ok. 140 000 pasażerów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
easyJet drony Gatwick Johan Lundgren lotnisko




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję