TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Japoński hotel zwalnia połowę... robotów

Hotel "Henn-na" z jap. "dziwny" został otwarty w 2015 roku w japońskim mieście Sasebo. "Dziwny" hotel otwarto na terenie parku rozrywki "Huis Ten Bosch", który jest inspirowany Holandią: można tam znaleźć tulipany, wiatraki oraz holenderską architekturę.


Japoński hotel słynął z oferowania w pełni zautomatyzowanych usług - obsługa hotelu składała się z robotów. Na samym początku w hotelu pracowało 80 robotów. W 2019 roku załoga liczyła 243 automatycznych pracowników.

Niestety okazało się, że roboty komplikują pobyt gościom hotelu. Zdarzało się im uaktywniać w nocy podczas chrapania i dopytywać czy goście nie potrzebują pomocy. Ponadto roboty mające nosić walizki nie były w stanie dotrzeć do wszystkich pokoi. Klienci hotelu skarżyli się również na ograniczenia robotów w rozumieniu komend głosowych.

W związku z zaistniałą sytuacją właściciel hotelu stwierdził, że trzeba jednak "zwolnić" połowę robotów z pracy. Przyznał, że mechanizmy i oprogramowanie bardzo szybko się dezaktualizowały: to, co wydawało się zaawansowane w 2015 roku, cztery lata później jest już przestarzałe.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
robot henn na hotel Sasebo Japonia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję