Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Więcej pasażerów i nowe inwestycje w PKP Intercity
W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku z usług PKP Intercity skorzystało ponad 36,7 mln pasażerów, czyli niemal 2 mln osób więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Nie zwalniają także inwestycje taborowe - wartość podpisanych w tym czasie umów lub opcji rozszerzonych kontraktów wynosi ponad 1,75 mld zł brutto.
Od początku stycznia do końca września bieżącego roku pociągami przewoźnika podróżowało ponad 36,7 mln pasażerów, co oznacza 5,5-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku.
Za nami najlepsze od 10 lat pierwsze półrocze, kolejne rekordowe wakacje. A teraz po trzech pierwszych kwartałach możemy śmiało powiedzieć, że 2019 będzie kolejnym rokiem, w którym odnotujemy lepszy wynik niż w poprzednich dwunastu miesiącach roku ubiegłego. Biorąc pod uwagę stale rosnące zainteresowanie podróżami koleją, spodziewamy się, że do 2023 roku uda nam się osiągnąć liczbę 70 mln przewiezionych pasażerów w ciągu roku, co będzie oznaczało ponad dwukrotny wzrost względem roku 2015 - zapowiada Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Przewoźnik m.in. podpisał wartą blisko 275 mln zł brutto umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" oraz PESA Bydgoszcz. Prawie 224 mln zł brutto PKP Intercity zainwestowało w rozszerzenie umowy o kolejne 26 wagonów z H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu, która w wariancie podstawowym zakładała dostarczenie 55 nowych wagonów pasażerskich. Z poznańskim producentem taboru przewoźnik podpisał także umowę na modernizację 10 wagonów osobowych z przekształceniem na wagony restauracyjne. Wartość kontraktu wynosi 61,4 mln zł brutto.
Kluczowym wydarzeniem i zarazem jednym z filarów programu inwestycyjnego było podpisanie wartego ponad miliard złotych brutto kontraktu ze spółką Stadler Polska na dostawę wraz ze świadczeniem usług utrzymania 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. PKP Intercity rozszerzyło także umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych z firmą NEWAG, zamawiając dodatkowo 10 nowoczesnych lokomotyw Griffin. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto, w tym sama opcja na dodatkowe pojazdy to 183,8 mln zł brutto.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
3 kwartały w PKP Intercity
[2019-10-31 13:35 5.173.192.*]
Tylko dlaczego te pociągi jeżdżą coraz dłużej i wiecznie się spóźniają??!! odpowiedz »
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Barmanka z Krakowa wygrała polską edycję World Class
Czarnek: można spokojnie planować ferie
Wariant inwestorski lokalizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego gotowy
Ponad 100 mln zł na ochronę zabytków
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku
Jest umowa na dofinansowanie odbudowy linii do Katowice Airport
Qatar Airways: Działamy bez zakłóceń
UNWTO zajęło się turystyką miejską
Wyróżniono hotele w Trójmieście
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju UE?
Przewoźnik lotniczy zakończył działalność
Internetowa sprzedaż wyjazdów może zdominować rynek turystyczny
Polskie miasta konkurencją dla Mediolanu i Paryża?
Czy agenci powinni pobierać opłaty od klientów?