Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik Biura Salon Franczyzowy Coral Travel
- Konsultant ds. turystyki
- Gdańsk Biuro Podróży w CH zatrudni studenta
- Specjalista/tka ds. turystki - Manager biura
- praca w biurze podróży
- Kraków - pracownik biura podróży poszukiwany
- Pilot sezonie zimowym
- Przewodnik Ołomuniec 7.10.2023
- Gdańsk - Sun Way Travel
- Praca w Krakowie - PRODUCT MANAGER

Niemcy dopłacają do polskich turystów?
Posunięcia jakich na rynku dokonuje biuro TUI Poland budzą wątpliwości. Polski Związek Organizatorów Turystyki wysłał list do DRV, w którym kieruje poważne oskarżenia w stronę polskiej spółki należącej do koncernu TUI.
W ostatnim sezonie lata 2018 obserwowaliśmy szereg zjawisk na polskim rynku, które zakłócają normalną, zdrową konkurencję i zniekształcają wizerunek rynku touroperatorów. Dzieje się tak dlatego, że TUI Poland, członek niemieckiej grupy TUI, chcąc zdobyć rynek, celowo wprowadził politykę dumpingową w zakresie i skali, jakich nigdy nie widzieliśmy na żadnym cywilizowanym rynku w Europie - napisał w liście prezes PZOT, Krzysztof Piątek.
Prezes PZOT zaznacza, że sprawa dotyczy długoterminowego zjawiska, które swój początek miało pod koniec 2017 r. Podkreśla, że to dotyczy większości ofert TUI Poland, a generowana w ten sposób sprzedaż już sięga blisko pół miliona obsłużonych turystów.
Ponieważ średnia cena produktów TUI Poland w 2018 r. w stosunku do 2017 r. jest niższa o ok. 100 EUR (co potwierdzają niezależne dane instytutów badawczych, np. Wczasopedia), a spodziewany poziom sprzedaży TUI Poland w bieżącym sezonie wynosi ok. 600-630 tys. osób, szacowany poziom dodatkowego finansowania działalności TUI Poland wynosi ponad 60 mln euro w skali tylko jednego sezonu. Naszym zdaniem kwota ta jest zauważalna, zarówno na rynku polskim, jak i na znacznie większym rynku niemieckim i znacząco wpływa na rynek niemiecki. Ponieważ opisane powyżej zjawisko miało miejsce w więcej niż jednym sezonie i jest już wyraźnie widoczne w polityce cenowej TUI na Zimę 18/19, wydaje się, że jest to zaplanowana, celowa akcja faworyzowania polskich klientów kosztem, m.i. niemieckich klientów, stosując nieprzejrzyste i tajne mechanizmy ustalania cen transferowych między różnymi rynkami, co jest zabronione przez prawo - można przeczytać w treści dokumentu.
Dla nas oczywiste jest, że niemieccy klienci płacą dodatkowo na rzecz polskich klientów. Biorąc pod uwagę spadek cen TUI w Polsce o kilkadziesiąt milionów euro w całym sezonie oraz brak tych samych milionów strat finansowych na sprawozdaniach finansowych TUI Polska, oczywiste jest, że niemiecka firma jest głęboko zaangażowana w ten proces. Jest to bardzo niepokojąca sytuacja, zarówno z etycznego punktu widzenia, jak i ze względu na ogromną skalę tego przedsięwzięcia. Nasuwa się zatem pytanie, czy fakt ten jest znany i zaakceptowany przez zarząd TUI AG. Dlatego podjęto odpowiednie działania w celu wyjaśnienia i ograniczenia tych praktyk, angażując polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz odpowiednie biura UE działające w Brukseli na rzecz wspólnego i przejrzystego rynku oraz polskich organów podatkowych - napisał w liście prezes PZOT, równocześnie prosząc zarząd DRV o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował nas, że na razie nie wpłynęło żadne zawiadomienie dotyczące biura TUI Poland.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-27 17:09 87.103.21.*]
PANIE Krzysztof Piatek. Pare lat temu ta sama strategie prowadzil Neckermann tylko mu sie nie udalo. Jakosc tanich uslug byla tak niska i obsluga w destynacjach tak nie kompetentna, ze klienci zrezygnowali z uslug tej firmy. Tui robi teraz to samo. Jak powiedzial Einstein, popelnianie tych samych bledow i oczekiwanie innych rezultatow to glupota. odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-31 12:59 212.5.141.*]
Pan Krzysztof Piątek raczej nie powinien zabiegać o rozgłos... odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-27 22:39 185.93.94.*]
Panowie ( itak., Rainb., Grec. i pan piate.k), kompromitujecie się tym wpisem. Takie działania pokazują jak słabi jesteście na rynku i jakich nieetycznych sposobów używacie, aby walczyć z silną konkurencją TUI. Nie tędy droga "panowie". Brzydzę się takimi działaniami i "ludzmi", którzy posuwają się do takich działań. Można walczyć z konkurencją, ale na ceny, ofertę, marketing, produkt.Strzeliliście sobie w kolano tym posunięciem. Zapamiętajcie, karma wraca. TUI PL zarządzają bardzo mądrzy i wykształceni ludzie dlatego odnoszą takie sukcesy. D odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-28 10:17 159.205.6.*]
I właśnie dzięki takim zagranicznym firmom wykańczany jest rynek w Polsce. Tak samo dumpingowe ceny wprowadził Flixbus, ceny poniżej kosztów, a myślisz jaki będzie efekt ? Popadają firmy polskie, a wtedy zagraniczna firma Flixbus będzie stopniowo podnosiła ceny i podróżni nie będą mieli wyboru - taka firma będzie monopolistą.
Aż dziwne, że nie dostrzegasz takiego samego działania w wykonaniu Tui.
A polak jak to polak - dla zaoszczędzenia 5 zł kupi coś nawet u terrorysty gwałciciela. odpowiedz »PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-28 11:00 78.9.112.*]
Aby coś pisać, trzeba coś wiedzieć. Sama agitacja nie wystarczy. Fixbus nie posiada ani jednego autokaru. Oni dają system obsługi i rezerwacji biletów a autobusy są własnością innych firm, również polskch, które operują pod jedną marką. Gdyby to było nieopłacalne dla posiadaczy taborum nie robili by interesu. Z TUI Polska jest inna historia. Były szef TUI PL jest obecnie szefem całego TUI AG i być może dba, aby jego polska spółka nie zbankrutowała. Ceny innych niemieckich organizatorów są z reguły niższe niż TUI i TUI PL, więc o co tu drzeć mordę. Poprostu kalkulacje polskich organizatorów są związane z maksmalizowaniem zasków a nie dobrem klientów. odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-28 14:19 95.49.77.*]
Andryszak nie jest szefem TUI AG. Tylko TUI Deutschland.
http://wakacyjnyczas. pl/articles_2018/488-polskie-firmy-turys tyczne-pisza-skarge-nie-podoba-sie-tui. php odpowiedz »
Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL
[2018-08-28 18:22 37.47.51.*]
Święta racja odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-09-03 14:44 77.79.240.*]
W przypadku TUI nie mówimy o jakości. Nie ma jej w żadnym miejscu, ani w obiektach, ani na linii obsługi, a już na pewno w procesie obsługi reklamacji! odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-28 10:56 195.116.222.*]
Super dla klienta, dobry produkt w przystępnej cenie. odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-31 18:57 83.10.45.*]
i dobrze .polskiebiur asame nie wiedza ile i jak szybko się wzbogacić na kiepskiej ofercie,jezdze 4x do roku iTUI najlepsze. odpowiedz »
Niemcy dopłacają do polskich turystów?
[2018-09-05 14:21 194.33.77.*]
Obudzili się!!!! :-)))
Żadna to tajemnica... Cały ten PZOT to też... szkoda słów! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Dział prawo i podatki:
Wracają kontrole na granicy ze
Starsze aktualności:
Egipt i Bułgaria w coraz lepszych
Czy Polaków stać na
Workation - czy może pomóc
Jak przedłużyć ważność bonu turystycznego? Sprytny
Orient Express La Dolce Vita rozpocznie rezerwacje 6
Ecco Holiday świętuje 20-lecie
Przedsiębiorcy boją się kolejnego lockdownu
WTTC: Turystyka chroni miliony ludzi przed ubóstwem
Polski Rainbow Tours wkracza na Litwę
Wycieczki w niskim sezonie tańsze niż rok temu?
Rząd przyjął nowelizację prawa o ruchu drogowym
Jakie efekty przyniosła Akademia SKKP online?
Więcej pasażerów korzysta z PKP Intercity
Nowa firma na rynku turystycznym
Itaka otwiera spółkę na Węgrzech
Strona Itaki najpopularniejsza wśród polskich biur podróży
UE zmienia zasady przyznawania wiz krótkookresowych
Klienci biura składali fałszywą reklamację. Sprawa trafiła do sądu