Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Który region wygenerował największe zyski dla Emirates?
Grupa Emirates poinformowała, że 32. rok z rzędu odnotowała zysk przy jednoczesnym spadku przychodów przypisywanym przede wszystkim ograniczeniu działalności podczas planowanego zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju (DXB) w I kwartale swojego roku obrachunkowego, oraz skutkom ograniczeń lotów i podróży ze względu na pandemię COVID-19 w IV kwartale.
W opublikowanym sprawozdaniu rocznym za 2019-20 r. Grupa Emirates wykazała zysk w wysokości 1,7 mld AED (456 mln USD) za rok podatkowy trwający do 31 marca 2020 r., co stanowi spadek o 28% w stosunku do zeszłego roku. Grupa osiągnęła przychód na poziomie 104,0 mld AED (28,3 mld USD) - o 5% niższy w stosunku do zeszłego roku. Stan środków pieniężnych Grupy wyniósł 25,6 mld AED (7,0 mld USD), tj. o 15% więcej niż w ubiegłym roku, przede wszystkim dzięki dobrym wynikom biznesowym do lutego 2020 r. i niższym kosztom paliwa niż w poprzednim roku.
Ze względu na wyjątkową sytuację wywołaną panującą pandemią i w celu zachowania płynności Grupa nie ustaliła dywidendy na ten rok podatkowy. W ubiegłym roku dywidenda Investment Corporation of Dubai wyniosła 500 mln AED (136 mln USD).
Przez pierwsze 11 miesięcy roku 2019-20 linie Emirates i spółka dnata osiągały bardzo dobre wyniki i zbliżaliśmy się do realizacji naszych celów biznesowych. Jednak w połowie lutego sytuacja uległa gwałtownej zmianie ze względu na światową pandemię COVID-19, w wyniku której zapotrzebowanie na loty międzynarodowe gwałtownie i znacząco spadło, ponieważ państwa pozamykały granice i wprowadziły surowe ograniczenia w przemieszczaniu się - powiedział szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates.
Nawet przed pandemią nasza branża zawsze była podatna na rozmaite czynniki zewnętrzne. W roku 2019-20 dalsze umocnienie dolara amerykańskiego względem największych walut uszczupliło nasze zyski, globalna podaż na rynku lotniczych przewozów towarowych przez większość roku przewyższała popyt, a konkurencja na naszych najważniejszych rynkach uległa nasileniu dodał prezes przewoźnika.
W roku 2019-20 Grupa przeznaczyła łącznie 11,7 mld AED (3,2 mld USD) na nowe samoloty i wyposażenie, przejęcia spółek, nowoczesną infrastrukturę, najnowsze technologie i inicjatywy na rzecz pracowników - mniej w porównaniu z rekordowymi wydatkami inwestycyjnymi w wysokości 14,6 mld AED (3,9 mld USD) w roku ubiegłym.
Podczas wystawy Dubai Air Show w 2019 roku linie Emirates złożyły zamówienie o wartości 16 mld USD na 50 samolotów A350 XWB oraz warte 8,8 mld USD zamówienie na 30 samolotów Boeing 787 Dreamliner, których dostawa ma rozpocząć się w 2023 r.
Całkowita liczba pracowników zatrudnionych w przeszło 120 podmiotach należących do Grupy niemal nie uległa zmianie, wynosząc 105 730 osób.
W roku 2019-20 zachowaliśmy ścisłą dyscyplinę kosztową przy jednoczesnych inwestycjach w rozwój działalności i potencjalne źródła przychodów. Dzięki bieżącej analizie organizacji pracy oraz wdrożeniu nowych systemów technologicznych udało nam się zwiększyć wydajność i zahamować wzrost kosztów siły roboczej. Wraz z nadejściem pandemii podjęliśmy wszelkie możliwe środki, aby chronić naszych wykwalifikowanych pracowników oraz zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo naszemu zespołowi oraz klientom, co pozostaje naszym nadrzędnym celem w trakcie przygotowań do wznowienia działalności w nadchodzących miesiącach - powiedział prezes linii Emirates.
Całkowite oferowanie połączeń pasażerskich i cargo Emirates zmniejszyło się o 8%, wynosząc na koniec roku 2019-20 58,6 mld ATKM, do czego przyczyniły się ograniczenie oferowania podczas zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju (DXB) oraz pandemia COVID-19, w wyniku której rząd Zjednoczonych Emiratów Arabskich zarządził całkowite zawieszenie połączeń pasażerskich w marcu 2020 r.
W roku 2019-20 linie Emirates otrzymały 6 nowych samolotów (Airbus A380). W tym samym okresie linie Emirates wycofały 6 starszych maszyn: 4 Boeingi 777-300ER, ostatniego Boeinga 777-300 oraz towarowego Boeinga 777, wobec czego stan floty przewoźnika na koniec marca utrzymał się na poziomie 270 samolotów. Średni wiek floty Emirates utrzymuje się na niskim poziomie 6,8 roku.
W ciągu ostatniego roku linie Emirates otworzyły 3 nowe kierunki dla pasażerów: Porto (Portugalia), Meksyk (Meksyk) i Bangkok-Phnom Penh. Oprócz rozszerzenia własnej siatki połączeń przewoźnik wzbogacił swoją ofertę lotów, zawierając nowe porozumienie code-share z liniami Spicejet, które zapewni pasażerom większy wybór połączeń w Indiach.
Ponadto linie Emirates rozszerzyły wybór połączeń i ofertę dla pasażerów poprzez porozumienia interline z liniami Vueling, dodając przeszło 100 kierunków w Europie przez Barcelonę, z tureckimi tanimi liniami Pegasus Airline (PC), oferując klientom połączenia na wybranych trasach w siatce PC, a także z liniami Interjet Airlines, otwierając przed pasażerami nowe możliwości podróży między Meksykiem, regionem Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu i nie tylko.
Mimo że linie Emirates odnotowały bardzo wysokie przychody w II i III kwartale roku 2019-20, zamknięcie pasa startowego na lotnisku w Dubaju i kryzys wywołany pandemią COVID-19 w pozostałych kwartałach przyczyniły się do spadku całkowitego przychodu rocznego o 6% do 92,0 mld AED (25,1 mld USD). Względne umocnienie dolara amerykańskiego w porównaniu do większości walut na kluczowych rynkach, na których działa przewoźnik, uszczupliły przychód Emirates o 963 mln AED (262 mln USD). Stanowi to znaczącą różnicę w stosunku do zeszłorocznej sytuacji na rynku walutowym, która przyniosła spadek przychodu Emirates o 572 mln AED (156 mln USD).
Całkowite koszty operacyjne spadły o 10% w porównaniu z rokiem podatkowym 2018-19. Po ubiegłorocznym wzroście o 22% średnia cena paliwa lotniczego w ciągu ostatniego roku finansowego zmalała o 9%. Ze względu na niższe o 6% dostawy paliwa związane ze spadkiem oferowania, wydatki na paliwo zmniejszyły się aż o 15% w stosunku do roku ubiegłego - do 26,3 mld AED (7,2 mld USD), stanowiąc 31% kosztów operacyjnych (32% w 2018-19 r.). Paliwo wciąż stanowi największy składnik kosztów przewoźnika.
Ruch pasażerski zmalał, a linie Emirates przewiozły łącznie 56,2 mln pasażerów (spadek o 4%). Przy zmniejszeniu oferowania o 6% przewoźnik osiągnął współczynnik wypełnienia miejsc na poziomie 78,5%. Wzrost współczynnika wypełnienia miejsc w porównaniu z poprzednim rokiem (76,8%) to wynik zarządzania oferowaniem i wysokiego popytu na podróże na niemal wszystkich rynkach aż do wybuchu pandemii COVID-19 w IV kwartale roku.
Wzrost taryf rynkowych i korzystny podział klas rezerwacyjnych zostały całkowicie zniwelowane przez umocnienie dolara amerykańskiego względem większości innych walut, w związku z czym zysk z przewozu pasażerów utrzymał się na poziomie 26,2 fils (7,1 centa amerykańskiego) na przychód z pasażerokilometra (RPKM).
W celu sfinansowania floty linie Emirates zebrały w ostatnim roku 9,3 mld AED (2,5 mld USD) w postaci pożyczek terminowych.
Linie Emirates sfinansowały zakup wszystkich 6 samolotów dostarczonych w roku 2019-20 za pośrednictwem kredytu gwarantowanego przez Bpifrance Assurance Export (Francuska Suwerenna Agencja Kredytów Eksportowych), który obejmował także transzę pożyczki komercyjnej pozyskanej od inwestorów z Korei.
W celu ograniczenia kosztów i wykorzystania panującej sytuacji na rynku stóp procentowych, w roku 2019-20 linie Emirates dokonały refinansowania i zmiany oprocentowania kredytów o wartości przeszło 5,5 mld AED (1,5 mld USD), co w przyszłości przyniesie oszczędności szacowane na ponad 110 mln AED (30 mln USD).
Emirates zamknęły rok finansowy na poziomie 20,2 mld AED (5,5 mld USD) aktywów pieniężnych.
Przychody uzyskane z 6 regionów Emirates pozostają zrównoważone - żaden region nie przynosi więcej niż 30% całkowitych przychodów. Regionem przynoszącym najwyższe przychody była Europa - 26,1 mld AED (7,1 mld USD), o 8% mniej w porównaniu do roku 2018-19. Zaraz za nią znajduje się region Azji Wschodniej i Australazji, gdzie przychody spadły o 9% do 24,1 mld AED (6,6 mld USD). Region kontynentów amerykańskich odnotował wzrost przychodów o 1% do poziomu 14,6 mld AED (4,0 mld USD). Przychód w regionie Azji Zachodniej i Oceanu Indyjskiego wzrósł o 4% do poziomu 9,8 mld AED (2,7 mld USD). Przychód w Afryce zmalał o 4% do 8,7 mld AED (2,4 mld USD), natomiast w regionie Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu spadł o 8% do poziomu 7,7 mld AED (2,1 mld USD).
Hotele Emirates odnotowały przychód w wysokości 584 mln AED (159 mln USD), o 13% niższy niż w poprzednim roku, do czego przyczynił się dalszy wzrost konkurencji w ZEA, który wpłynął na średnie ceny noclegów i obłożenie hoteli.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
PLL LOT z nową trasą w 2026
W Polsce podróże są
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Umowa code - share włoskich linii lotniczych z Flybe
PIT podsumowała swoją działalność w 2016 roku. Ma się czym pochwalić?
Meksyk: Najsilniejsze trzęsienie ziemi od ponad 100 lat
Kto związany z branżą turystyczną dostał nagrodę Teraz Polska?
POLREGIO uruchomi dodatkowe pociągi na PolAndRock Kostrzyn
Studenci korzystają z Erasmus Student Network w Ryanair
Więcej Polaków korzystało z medycznego assistance
Koniec niskich cen w biurach podróży?
W jakiej sytuacji przedsiębiorcom grozi odebranie wsparcia z tarcz, w przypadku złamania obostrzeń?
Niedzielski: widzimy odwracanie się spadkowego trendu liczby zakażeń
Wizz Air wznawia loty z Polski
Turyści ofiarami katastrofy we włoskim parku narodowym
Enter Air przedłuża współpracę z Itaką
Północna Izba Gospodarcza: ani kroku wstecz, jeśli chodzi o luzowanie obostrzeń
Dobre wakacje dla Hotelu Mikołajki
Wyniki hoteli drastycznie spadły
Rakieta trafiła polską turystykę
