TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Który region wygenerował największe zyski dla Emirates?

Grupa Emirates poinformowała, że 32. rok z rzędu odnotowała zysk przy jednoczesnym spadku przychodów przypisywanym przede wszystkim ograniczeniu działalności podczas planowanego zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju (DXB) w I kwartale swojego roku obrachunkowego, oraz skutkom ograniczeń lotów i podróży ze względu na pandemię COVID-19 w IV kwartale.


W opublikowanym sprawozdaniu rocznym za 2019-20 r. Grupa Emirates wykazała zysk w wysokości 1,7 mld AED (456 mln USD) za rok podatkowy trwający do 31 marca 2020 r., co stanowi spadek o 28% w stosunku do zeszłego roku. Grupa osiągnęła przychód na poziomie 104,0 mld AED (28,3 mld USD) - o 5% niższy w stosunku do zeszłego roku. Stan środków pieniężnych Grupy wyniósł 25,6 mld AED (7,0 mld USD), tj. o 15% więcej niż w ubiegłym roku, przede wszystkim dzięki dobrym wynikom biznesowym do lutego 2020 r. i niższym kosztom paliwa niż w poprzednim roku.

Ze względu na wyjątkową sytuację wywołaną panującą pandemią i w celu zachowania płynności Grupa nie ustaliła dywidendy na ten rok podatkowy. W ubiegłym roku dywidenda Investment Corporation of Dubai wyniosła 500 mln AED (136 mln USD).

Przez pierwsze 11 miesięcy roku 2019-20 linie Emirates i spółka dnata osiągały bardzo dobre wyniki i zbliżaliśmy się do realizacji naszych celów biznesowych. Jednak w połowie lutego sytuacja uległa gwałtownej zmianie ze względu na światową pandemię COVID-19, w wyniku której zapotrzebowanie na loty międzynarodowe gwałtownie i znacząco spadło, ponieważ państwa pozamykały granice i wprowadziły surowe ograniczenia w przemieszczaniu się - powiedział szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates.

Nawet przed pandemią nasza branża zawsze była podatna na rozmaite czynniki zewnętrzne. W roku 2019-20 dalsze umocnienie dolara amerykańskiego względem największych walut uszczupliło nasze zyski, globalna podaż na rynku lotniczych przewozów towarowych przez większość roku przewyższała popyt, a konkurencja na naszych najważniejszych rynkach uległa nasileniu dodał prezes przewoźnika.

W roku 2019-20 Grupa przeznaczyła łącznie 11,7 mld AED (3,2 mld USD) na nowe samoloty i wyposażenie, przejęcia spółek, nowoczesną infrastrukturę, najnowsze technologie i inicjatywy na rzecz pracowników - mniej w porównaniu z rekordowymi wydatkami inwestycyjnymi w wysokości 14,6 mld AED (3,9 mld USD) w roku ubiegłym.

Podczas wystawy Dubai Air Show w 2019 roku linie Emirates złożyły zamówienie o wartości 16 mld USD na 50 samolotów A350 XWB oraz warte 8,8 mld USD zamówienie na 30 samolotów Boeing 787 Dreamliner, których dostawa ma rozpocząć się w 2023 r.

Całkowita liczba pracowników zatrudnionych w przeszło 120 podmiotach należących do Grupy niemal nie uległa zmianie, wynosząc 105 730 osób.

W roku 2019-20 zachowaliśmy ścisłą dyscyplinę kosztową przy jednoczesnych inwestycjach w rozwój działalności i potencjalne źródła przychodów. Dzięki bieżącej analizie organizacji pracy oraz wdrożeniu nowych systemów technologicznych udało nam się zwiększyć wydajność i zahamować wzrost kosztów siły roboczej. Wraz z nadejściem pandemii podjęliśmy wszelkie możliwe środki, aby chronić naszych wykwalifikowanych pracowników oraz zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo naszemu zespołowi oraz klientom, co pozostaje naszym nadrzędnym celem w trakcie przygotowań do wznowienia działalności w nadchodzących miesiącach - powiedział prezes linii Emirates.

Całkowite oferowanie połączeń pasażerskich i cargo Emirates zmniejszyło się o 8%, wynosząc na koniec roku 2019-20 58,6 mld ATKM, do czego przyczyniły się ograniczenie oferowania podczas zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju (DXB) oraz pandemia COVID-19, w wyniku której rząd Zjednoczonych Emiratów Arabskich zarządził całkowite zawieszenie połączeń pasażerskich w marcu 2020 r.

W roku 2019-20 linie Emirates otrzymały 6 nowych samolotów (Airbus A380). W tym samym okresie linie Emirates wycofały 6 starszych maszyn: 4 Boeingi 777-300ER, ostatniego Boeinga 777-300 oraz towarowego Boeinga 777, wobec czego stan floty przewoźnika na koniec marca utrzymał się na poziomie 270 samolotów. Średni wiek floty Emirates utrzymuje się na niskim poziomie 6,8 roku.

W ciągu ostatniego roku linie Emirates otworzyły 3 nowe kierunki dla pasażerów: Porto (Portugalia), Meksyk (Meksyk) i Bangkok-Phnom Penh. Oprócz rozszerzenia własnej siatki połączeń przewoźnik wzbogacił swoją ofertę lotów, zawierając nowe porozumienie code-share z liniami Spicejet, które zapewni pasażerom większy wybór połączeń w Indiach.

Ponadto linie Emirates rozszerzyły wybór połączeń i ofertę dla pasażerów poprzez porozumienia interline z liniami Vueling, dodając przeszło 100 kierunków w Europie przez Barcelonę, z tureckimi tanimi liniami Pegasus Airline (PC), oferując klientom połączenia na wybranych trasach w siatce PC, a także z liniami Interjet Airlines, otwierając przed pasażerami nowe możliwości podróży między Meksykiem, regionem Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu i nie tylko.

Mimo że linie Emirates odnotowały bardzo wysokie przychody w II i III kwartale roku 2019-20, zamknięcie pasa startowego na lotnisku w Dubaju i kryzys wywołany pandemią COVID-19 w pozostałych kwartałach przyczyniły się do spadku całkowitego przychodu rocznego o 6% do 92,0 mld AED (25,1 mld USD). Względne umocnienie dolara amerykańskiego w porównaniu do większości walut na kluczowych rynkach, na których działa przewoźnik, uszczupliły przychód Emirates o 963 mln AED (262 mln USD). Stanowi to znaczącą różnicę w stosunku do zeszłorocznej sytuacji na rynku walutowym, która przyniosła spadek przychodu Emirates o 572 mln AED (156 mln USD).

Całkowite koszty operacyjne spadły o 10% w porównaniu z rokiem podatkowym 2018-19. Po ubiegłorocznym wzroście o 22% średnia cena paliwa lotniczego w ciągu ostatniego roku finansowego zmalała o 9%. Ze względu na niższe o 6% dostawy paliwa związane ze spadkiem oferowania, wydatki na paliwo zmniejszyły się aż o 15% w stosunku do roku ubiegłego - do 26,3 mld AED (7,2 mld USD), stanowiąc 31% kosztów operacyjnych (32% w 2018-19 r.). Paliwo wciąż stanowi największy składnik kosztów przewoźnika.

Ruch pasażerski zmalał, a linie Emirates przewiozły łącznie 56,2 mln pasażerów (spadek o 4%). Przy zmniejszeniu oferowania o 6% przewoźnik osiągnął współczynnik wypełnienia miejsc na poziomie 78,5%. Wzrost współczynnika wypełnienia miejsc w porównaniu z poprzednim rokiem (76,8%) to wynik zarządzania oferowaniem i wysokiego popytu na podróże na niemal wszystkich rynkach aż do wybuchu pandemii COVID-19 w IV kwartale roku.

Wzrost taryf rynkowych i korzystny podział klas rezerwacyjnych zostały całkowicie zniwelowane przez umocnienie dolara amerykańskiego względem większości innych walut, w związku z czym zysk z przewozu pasażerów utrzymał się na poziomie 26,2 fils (7,1 centa amerykańskiego) na przychód z pasażerokilometra (RPKM).

W celu sfinansowania floty linie Emirates zebrały w ostatnim roku 9,3 mld AED (2,5 mld USD) w postaci pożyczek terminowych.

Linie Emirates sfinansowały zakup wszystkich 6 samolotów dostarczonych w roku 2019-20 za pośrednictwem kredytu gwarantowanego przez Bpifrance Assurance Export (Francuska Suwerenna Agencja Kredytów Eksportowych), który obejmował także transzę pożyczki komercyjnej pozyskanej od inwestorów z Korei.

W celu ograniczenia kosztów i wykorzystania panującej sytuacji na rynku stóp procentowych, w roku 2019-20 linie Emirates dokonały refinansowania i zmiany oprocentowania kredytów o wartości przeszło 5,5 mld AED (1,5 mld USD), co w przyszłości przyniesie oszczędności szacowane na ponad 110 mln AED (30 mln USD).

Emirates zamknęły rok finansowy na poziomie 20,2 mld AED (5,5 mld USD) aktywów pieniężnych.

Przychody uzyskane z 6 regionów Emirates pozostają zrównoważone - żaden region nie przynosi więcej niż 30% całkowitych przychodów. Regionem przynoszącym najwyższe przychody była Europa - 26,1 mld AED (7,1 mld USD), o 8% mniej w porównaniu do roku 2018-19. Zaraz za nią znajduje się region Azji Wschodniej i Australazji, gdzie przychody spadły o 9% do 24,1 mld AED (6,6 mld USD). Region kontynentów amerykańskich odnotował wzrost przychodów o 1% do poziomu 14,6 mld AED (4,0 mld USD). Przychód w regionie Azji Zachodniej i Oceanu Indyjskiego wzrósł o 4% do poziomu 9,8 mld AED (2,7 mld USD). Przychód w Afryce zmalał o 4% do 8,7 mld AED (2,4 mld USD), natomiast w regionie Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu spadł o 8% do poziomu 7,7 mld AED (2,1 mld USD).

Hotele Emirates odnotowały przychód w wysokości 584 mln AED (159 mln USD), o 13% niższy niż w poprzednim roku, do czego przyczynił się dalszy wzrost konkurencji w ZEA, który wpłynął na średnie ceny noclegów i obłożenie hoteli.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
emirates linie lotnicze przewoźnik lotniczy wyniki zysk




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję