Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki TUI Nysa
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- SPECJALISTA DS. OBSŁUGI REZERWACJI AGENCYJNYCH
- Specjalista ds. turystyki - TUI FR M1 Poznań
- PRODUCT MANAGER
- pilotaż - Kaszuby Łeba
- PILNE! Pilot Włochy 09-14.09.2024
- Pilotaż Grecja Delfy Ateny Meteory...
- Pilotaż 20 września/ z Łodzi do Parku Suntago
- Pilotaż - Budapeszt
Brussels Airlines zwolni 1/4 personelu
Negatywny wpływ kryzysu związanego z koronawirusem na finanse przedsiębiorstwa oraz utrzymujący się bardzo niski popyt na podróże lotnicze skłaniają Brussels Airlines do podjęcia istotnych i niezbędnych działań w celu zagwarantowania przetrwania przedsiębiorstwa.
W komunikacie prasowym, przewoźnik przekonuje, że musi strukturalnie obniżyć swoje koszty do konkurencyjnego poziomu. Ponadto, w celu przezwyciężenia obecnego bezprecedensowego kryzysu, przedsiębiorstwo zwraca się o wsparcie zarówno do swojego akcjonariusza, Lufthansy, jak i rządu belgijskiego.
W ramach planu naprawczego Brussels Airlines zrezygnuje z nierentownych, bądź będących na skraju rentowności tras, co doprowadzi do zmniejszenia floty o 30%. Zarząd przewoźnika zapowiada także zwolnienie 25%pracowników.
Zarząd spółki jest przekonany, że dzięki swojemu planowi przekształcenia będzie w stanie zabezpieczyć 75% zatrudnienia i ponownie rozwijać się w sposób rentowny, gdy tylko popyt na podróże lotnicze powróci do normy, co w jego opinii nastąpi w 2023 roku.
Od czasu zawieszenia wszystkich swoich lotów (od 21 marca), Brussels Airlines traci milion euro dziennie z powodu utraty przychodów i kosztów, których nie da się uniknąć, takich jak leasing samolotów i koszty utrzymania.
Rozpoczęliśmy rok 2020 z pozytywnymi wynikami w zakresie liczby pasażerów i przychodów, a na sezon letni zaplanowaliśmy mocną ofertę wakacyjną, ponieważ mogliśmy zrekompensować część działalności, którą straciliśmy z powodu bankructwa belgijskiego oddziału Thomasa Cooka. Jednak pandemia Covid-19 niezwykle mocno uderzyła w Brussels Airlines. Nie mieliśmy innego wyboru, jak tylko tymczasowo zawiesić nasze loty od 21 marca i wprowadzić przestój dla całej firmy. Ten bezprecedensowy kryzys pogorszył naszą sytuację finansową, zmuszając nas do podjęcia istotnych i niezbędnych działań. Restrukturyzacja jest pilnie potrzebna, aby przetrwać obecny kryzys i stać się strukturalnie konkurencyjnym w przyszłości. - tłumaczy Dieter Vranckx, dyrektor generalny Brussels Airlines.
Zarząd przewoźnika przedstawił partnerom społecznym swój plan naprawczy. Za jego pomocą belgijskie linie lotnicze chcą wyciągnąć przedsiębiorstwo z kryzysu. Jednocześnie linia lotnicza koncentruje się na rentowności strukturalnej. Przewoźnik musi zatem obniżyć swoje ogólne koszty, zwiększyć wydajność i produktywność.
Wystarczająco dodatnia marża EBIT pozwoli linii lotniczej zabezpieczyć swoją przyszłość, zainwestować w swoją flotę i dalej rozwijać węzeł komunikacyjny w porcie lotniczym w Brukseli.
Główne środki przewidziane w planie restrukturyzacji są następujące:
- Przegląd sieci poprzez skupienie się na potrzebach rynku i optymalizację rentowności trasy.
- Dostosowanie floty zgodnie z optymalizacją sieci: od 54 do 38 samolotów (-30%)
- Obniżenie kosztów osobowych poprzez zmniejszenie liczby miejsc pracy o 25%.
- Zmniejszenie kosztów ogólnych, kosztów operacyjnych i zwiększenie efektywności operacyjnej, między innymi poprzez poprawę wydajności i dalszą standaryzację floty.
- Uproszczenie systemu wynagradzania pracowników, mające na celu pozostanie atrakcyjnym pracodawcą przy jednoczesnej kontroli przyszłego rozwoju kosztów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu
PARP rozszerza grupę odbiorców wsparcia w ramach
Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę na problemy z lex
Dział transport:
Starsze aktualności:
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
W Krakowie powstaje nowy szlak
Emirates chwali się dobrymi
Gdzie Polacy jadą z biurami na Boże
Grecja z nowym planem dla
Kolejne kraje bliżej członkostwa w
Airbnb zazdrości hotelom i zmierza do profesjonalizacji
Irański przewoźnik nie poleci do Niemiec
Rozporządzenie przedłużające ograniczenia weszło w życie
Turcja: sierpień dla turystyki gorszy niż przed rokiem, ale lepszy od lipca
Biura podróży zanotowały wzrost liczby klientów
Automatyczni kelnerzy na testach we Włoszech
UNWTO: Szczepienia doprowadzą do przywrócenia podróżowania na szerszą skalę
Gdańsk Airport: CPK nie zabierze nam pasażerów
Działania TUI Poland to zaplanowana strategia?
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na świecie
Kto został recepcjonistą roku 2018?
Przewoźnik zakwestionował dokumenty pasażera - jest wyrok
Problemy turystyki wyjazdowej nie są priorytetem dla ministerstwa
Kolejne kraje przywracają restrykcje dla przyjeżdżających z Polski
Air Astana i LOT ogłaszają zawarcie umowy codeshare
Loty z Chicago i Nowego Jorku do Polski będą możliwe?
Zmiany klimatyczne mogą zaszkodzić tunezyjskiej turystyce
Rośnie liczba pasażerów na greckich lotniskach
Stacje narciarskie: możemy gasić światło
Touroperator zapowiada rozszerzenie działalności