TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co robią Polacy w samolocie

Tegoroczne wakacje, które właśnie dobiegają końca, dla wielu były pierwszą okazją do udania się w zagraniczną podróż od ponad 2 lat. Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży we współpracy z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia, przyjrzała się zwyczajom Polaków, jakie towarzyszą nam na pokładzie samolotu.


Wyniki badań wskazują, że lot jest doświadczeniem stresującym dla ponad 20% z nas i aby go zniwelować, sięgamy po różne rozwiązania. Okazuje się, że przedstawiciele pokolenia Z (18-24 lata) znoszą go najmniej dotkliwie - zamiast sięgać po środki uspokajające 50% z nich czyta lub ogląda, 30% śpi, a 20% rozmawia ze swoim sąsiadem. Tym, co najbardziej ich irytuje (20%) to hałas płaczących dzieci, który co ciekawe dla seniorów (60-65%) jest najmniej dotkliwy (6%). Jednogłośnie hałaśliwy pasażer jest czynnikiem numer 1, który potrafi uprzykrzyć czas lotu.

Wyniki badania przeprowadzone na zlecenie Kiwi.com pokazują, że mimo iż doświadczenie lotu samolotem jest w dzisiejszych czasach dość powszechne - ponad 50% Polaków oraz 82% mieszkańców największych polskich miast ma je za sobą - to dla wielu jest ono dość stresujące (ponad 20%).

Większość z nas szuka ukojenia w rozrywce dostępnej na pokładzie lub we własnych zasobach, a także we śnie, niektórzy sięgają po środki uspokajające - około 17% respondentów w przedziale wiekowym 35-44 lat sięga po to rozwiązanie. Dla porównania pokolenie Z (18-24 lat) nigdy tego nie robi. Zamiast tego 50% z nich ogląda filmy i czyta książki/prasę, a niemal co trzeci spędza czas na drzemce. Sen to środek, po który sięga znacznie więcej mężczyzn (17%) niż kobiet (10%).

A jeśli rozrywka, to jaka?

Okazuje się, że ponad 30% kobiet i mężczyzn chętnie rozmawia i inicjuje kontakt ze swoim sąsiadem. Wyniki badania Kiwi.com pokazują, że najbardziej towarzyskimi pasażerami są przedstawiciele 40 i 50-latków (37%).

Najchętniej sięgamy po rozrywkę - ponad 50% z nas czyta lub ogląda. Mężczyźni preferują filmy akcji (24%), po które sięga jedynie 11% kobiet.
Do najpopularniejszych gatunków, które najczęściej wybieramy należą: komedie, filmy akcji i filmy romantyczne. Z kolei wyjątek stanowią horrory i thrillery - 10% przedstawicieli pokolenia Z sięga po nie w pierwszej kolejności.

Co nam najbardziej przeszkadza w trakcie lotu?

Raport Kiwi.com wskazuje, że hałaśliwy pasażer to zdecydowanie czynnik numer 1, który potrafi dotkliwie uprzykrzyć podróż w wymarzone miejsce (38% kobiet i 34% mężczyzn). Wielu z nas (15%) narzeka na zbyt mało miejsca, z kolei około 20% generacji Z dotkliwie odczuwa hałas płaczącego dziecka. Polscy podróżujący są znani z salwy oklasków po zakończonym locie - okazuje się, że jest ono irytujące jedynie dla 5% z nas.

Podróżnicze trofea, czyli co Polacy najczęściej przywożą z wakacji?
Magnesy na lodówkę - to zdecydowanie najczęściej wybierany przez nas souvenir z odbytej
podróży - 58% kobiet i 47% mężczyzn.
Wyniki badania na zlecenie Kiwi.com pokazują, że średnio co 3 z nas chętnie przywozi rzeźby, ceramikę, malunki np. ręcznie wykonane.
35% mężczyzn stawia na alkohol, a 32% kobiet kupuje słodycze.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polacy w samolocie zwyczaje pamiątki rozmowa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję