Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Enter Air przetrwał
Enter Air przetrwał najtrudniejszy rok w historii lotnictwa. Odnotował rekordowe spadki przychodów (70,9% r/r) i ogromna strata netto wynosząca 154,1 mln zł oraz 150,5 mln zł straty operacyjnej. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 174 mln zł straty netto.
Na pomoc firmie przyszedł Polski Fundusz Rozwoju z 287 mln zł pożyczki płynnościowej oraz powrót do eksploatacji Boeingów MAX 737-8 w marcu 2021 r.
- Kilka dni temu obchodziliśmy 11 rocznicę pierwszego lotu Enter Air i mamy nadzieję, że ogłoszenie wyników za 2020 rok to ostatni akcent nawiązujący do najtrudniejszego okresu w branży lotniczej odkąd jesteśmy na rynku. Ponieśliśmy istotne straty, ale nasz model biznesowy po raz kolejny udowodnił dużą odporność na nieprzewidziane sytuacje. Szybko podjęliśmy działania optymalizacyjne i funkcjonowaliśmy na tyle, na ile to było możliwe realizując mniej więcej 30% operacji co rok wcześniej. Był to wynik prawie dwukrotnie lepszy od większości linii lotniczych w Europie, ale muszę przyznać, że kosztowało nas to bardzo dużo wysiłku i wymagało elastyczności - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
- Wolimy jednak patrzeć w przyszłość, a nie oglądać się za siebie. Optymistycznie patrzymy na nadchodzący sezon letni. Dużo wskazuje na to, że dzięki intensyfikacji szczepień i wprowadzonym procedurom bezpieczeństwa w miejscowościach turystycznych tegoroczne wakacje będą już wyglądały normalnie, a jeśli tak będzie to chętnych na zagraniczne wyjazdy nie zabraknie. Cały czas rozmawiamy z touroperatorami i wiemy, że zainteresowanie ze strony klientów jest duże. Jesteśmy gotowi na sezon. Nasze maszyny regularnie latają, dwa kolejne samoloty powinny przyjść do nas przed sezonem, niedawno wróciły też dwa MAX-y, do których mamy duże zaufanie i dzięki którym możemy zoptymalizować loty do najdalszych destynacji - dodaje Polaniecki.
Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza miała w 2020 r. 470 mln zł przychodów, czyli o 70,9% mniej od 1 614,7 mln zł osiągniętych w 2019 r. Działalność Grupy i funkcjonowanie całego rynku lotniczego utrudnione przez pandemię COVID-19 i liczne ograniczenia w turystycznych destynacjach co przełożyło się na istotny spadek przychodów i osłabienie wyników w skali całego roku. Z uwagi na występujące od marca 2020 r. ograniczenia w podróżach spółka realizowała około 30% programu handlowego z 2019 r. Szybko wdrożone procedury kryzysowe i dopasowanie firmy do zmiennych warunków w czasie pandemii pozwoliło na zachowanie stabilnej pozycji gotówkowej oraz minimalizację wpływu ograniczeń w funkcjonowaniu branży na wyniki spółki.
Najtrudniejszym okresem dla branży lotniczej był II kw. 2020 r., w którym spółka wykonywała jedynie rejsy za granicą, na zlecenie instytucji i rządów różnych państw. Wznowienie działalności w ograniczonym zakresie nastąpiło na początku III kw. 2020 r. Enter Air pomimo relatywnie stabilnej sytuacji pandemicznej w sezonie wakacyjnym wykonywał jedynie część programu handlowego, z uwagi na ograniczenia w podróżach do wybranych państw i decyzje klientów o rezygnacji bądź odłożeniu podróżowania na kolejne miesiące. W IV kw. 2020 r. podobnie jak w II kw. 2020 r. działalność spółki ponownie była istotnie ograniczona.
W 2020 r. Spółka zanotowała 154,1 mln zł straty netto oraz 150,5 mln zł straty operacyjnej. Na koniec 2020 r. Grupa miała 78,8 mln zł środków pieniężnych. W lutym 2021 r. Enter Air otrzymał wsparcie w ramach rządowego programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm w formie pożyczki płynnościowej w kwocie 287 mln zł.
Aktualnie flota Enter Air składa się z 22 samolotów Boeing 737-800 oraz dwóch Boeingów 737 MAX 8. W 2020 r. spółka zawarła porozumienie z Boeingiem, w którym poza kwestiami odszkodowania ustaliła harmonogram dostaw samolotów i zwiększyła dotychczasowe zamówienie na samoloty Boeing 737 MAX 8.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Drogie Święta i Sylwester w
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dział transport:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Sąd UE rozpatrzył skargę
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
POT apeluje do turystów o nieodwoływanie wyjazdów
Upadek biura podróży w Lubelskim
Wenecjanie protestowali przeciwko wycieczkowcom
Do jakich cukierni chodzą Polacy?
Ubezpieczyciele: nie zmieniliśmy zasad wystawiania gwarancji
Sindbad zamawia nowe autokary i podpisuje umowy z nowymi partnerami
Odbudowa lankijskiej turystyki będzie bardzo trudna
Wakacje 2026 dalej w dobrych cenach
Lotnisko Ławica zmienia prezesów
Brytyjskie władze skracają czerwoną listę
Włoska turystyka w przyszłym roku powróci do poziomów sprzed pandemii?
Rośnie sprzedaż ofert egzotycznych
Dni otwarte w nowo otwieranym hotelu
Piękna Nasza Niepodległa - konkurs fotograficzny POT
Koniec systemu ViaTOLL. Przewoźnicy alarmują, że nowy system nie jest należycie przygotowany
Novaturas: więcej klientów, mniejsza rentowność
Będzie nowy pełnomocnik ds. budowy CPK
Rząd ma narzędzia do pobudzenia turystyki wyjazdowej
Ludzie nie , dajcie sie oszukac, nie pracujcie jako piloci -rezydenci dla WEZYRA
