Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wakacje.pl Łódź CH M1
- Specjalista ds. turystyki, Albatros Travel...
- Sprzedam agencję turystyczną w Kielcach
- KIEROWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Specjalista ds. Turystyki
- Organizator imprez / Specjalista d.s. turystyki...
- Praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. turystyki
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
FlixMobility bierze udział w pracach nad autokarem napędzanym wodorem
FlixMobility bierze udział w nowym projekcie badawczym HyFleet. Projekt, realizowany wraz z partnerami Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems i ZF Friedrichshafen AG, koncentruje się na opracowaniu wysokowydajnego systemu ogniw paliwowych do autobusów dalekobieżnych.
Konsorcjum projektowe otrzymało oficjalne potwierdzenie "UIA" (niewiążący list intencyjny) od niemieckiego Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.
Po opracowaniu technologii systemu ogniw paliwowych dalekiego zasięgu, FlixMobility planuje do 2024 roku wprowadzić na rynek europejski pierwszy dalekobieżny autobus napędzany wodorem. W projekt zaangażowana jest również klimatyczna organizacja pozarządowa atmosfair, a w przyszłości ma również dołączyć jeden z europejskich producentów autobusów.
Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią projektu HyFleet, którego celem jest opracowanie do 2024 roku pierwszego w Europie autobusu dalekobieżnego zasilanego ogniwami paliwowymi. Technologia zasilania z ogniw paliwowych jest częścią rewolucji ekologicznej mobilności i daje producentom autobusów szansę na kształtowanie przyszłości zrównoważonej mobilności. Dzięki temu projektowi kontynuujemy realizację naszej wizji dostarczania milionom ludzi przystępnych cenowo podróży, przy jednoczesnym dbaniu o środowisko. Jesteśmy w pełni zgodni z celem UE i Niemiec w zakresie neutralności węglowej i wyrażamy pełną gotowość do jego realizacji. - komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility.
W pierwszej fazie projektu HyFleet, finansowanego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, firma Freudenberg opracuje system ogniw paliwowych dalekiego zasięgu, który będzie testowany bezpośrednio w autobusie demonstracyjnym.
Przyszłość zrównoważonej mobilności wymaga rozwiązań, które sprawdzą się także przy pokonywaniu dużych odległości. Dzięki naszemu systemowi ogniw paliwowych mamy możliwość stworzenia takiego rozwiązania. Wspólnie z naszymi partnerami, takimi jak ZF Friedrichshafen AG i FlixBus, opracowujemy obecnie naukowe podstawy do szybkiej industrializacji i zwiększania skali tej technologii - stwierdza Claus Möhlenkamp, dyrektor generalny Freudenberg Sealing Technologies
W dalszym ciągu brakuje jednak praktycznego rozwiązania dla całkowicie neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla użytkowania autobusów dalekobieżnych w regularnym użyciu. Właśnie dlatego FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems i ZF Friedrichshafen AG postanowiły wspólnie opracować to rozwiązanie. FlixMobility spodziewa się, że planowane autokary na ogniwa paliwowe zasilane ekologicznym wodorem ograniczą 100% naszych emisji.
Podczas gdy autobusy napędzane wodorem jeżdżą już na trasach miejskich, wciąż brakuje tego typu rozwiązań dla autokarów wodorowych na długich dystansach. W zależności od liczby kierowców na danym kursie, autobus będzie musiał zrobić przerwę po 4,5 godzinach jazdy, co jest osiągane po około 450 km. Z tego powodu każda alternatywa dla autokaru z silnikiem diesla powinna być w stanie pokonać dystans co najmniej 500 kilometrów aż do kolejnego tankowania.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Coraz większy ruch na greckich granicach
Włochy straciły pierwsze
Atak na polski autokar pod Lwowem
Świąteczne wyjazdy popularne wśród Brytyjczyków
Egipt wprowadzi ułatwienia wizowe
Polish Prestige Hotels pod nową nazwą
Ile grecka turystyka straciła w pierwszym półroczu?
Otwarto ibis Styles Warszawa City
Kto rozregulował rynek turystyczny w 2018 roku?
Będzie można dojechać pociągiem do Katowice Airport
Wicepremier Emilewicz o możliwym terminie otwarcia granic
Pandemia przyczyni się do rozwoju turystyki medycznej?
Posiedzenie ministrów turystyki Unii Europejskiej w Dijon
Słowacja pozwoli na zagraniczne wyjazdy
Które atrakcje turystyczne były najczęściej wyszukiwane w Google?