Przewoźnicy lotniczy naruszają ciszę nocną na lotnisku Chopina

Przewoźnicy lotniczy mimo nowych przepisów obowiązujących na Lotnisku Chopina, naruszali tzw. ciszę nocną. Paradoksem jest fakt, iż nie ma sankcji finansowych wobec tych, którzy łamią zasady core night.


284 razy została naruszona przez przewoźników lotniczych tzw. cisza nocna na warszawskim Lotnisku Chopina w okresie od marca do maja br. - poinformował we wtorek dyrektor tego lotniska Mariusz Szpikowski. Władze portu lotniczego 25 marca br. wprowadziły tzw. ciszę nocną (core night) o której więcej pisaliśmy w Cisza nocna na Lotnisku Chopina. Lotnisko dołączyło do grona europejskich portów, takich jak Frankfurt czy Monachium. Celem wprowadzenia tej zasady było zmniejszenie poziomu hałasu powodowanego przez samoloty startujące i lądujące w nocy na Lotnisku Chopina. Uciążliwości te dotykały mieszkańców Warszawy, a także miast, gmin oraz powiatów sąsiadujących z lotniskiem i położonych również poza Obszarem Ograniczonego Użytkowania- tłumaczył Szpikowski.

Jak mówił dyrektor lotniska, obszar gdzie dociera hałas może dotyczyć nawet 1 mln osób. Głównie chodzi o mieszkańców m.in. Woli, Ochoty, Bemowa, Ursusa, a także Piaseczna, Pruszkowa, czy Lesznowoli. Dane lotniska pokazują, że najczęściej tę zasadę łamie PLL LOT. W okresie marzec - maj narodowy przewoźnik w trakcie ciszy nocnej wykonał 17 przylotów do portu i 121 odlotów, na drugim miejscu znalazł się węgierski Wizz Air: 87 przylotów i dwa odloty. A pierwszą trójkę zamyka European Air Transport - 10 przylotów.

Nie ma sankcji finansowych wobec przewoźników, którzy uporczywie naruszają zasadę core night. Nie mamy też możliwości pozbawienia takiego przewoźnika statusu przewoźnika regularnego lub pozbawienia danego mu slotu, czyli przydzielonej godziny startu lub lądowania, za naruszanie tej zasady-podkreślał. Szpikowski wystąpił już do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o uwzględnienie sankcji nakładanych na przewoźników, którzy wykonują operacje wbrew przepisom. Mowa tutaj o karach finansowych dla przewoźników którzy naruszają zasady. Zmiany te ULC mógłby wprowadzić w Prawie Lotniczym, nad którym trwają prace legislacyjne.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję