Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Według IGHP sierpień prawie wspaniały dla hotelarzy
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego (IGHP) określiła sierpień jako miesiąc dobrych wyników dla hotelarzy, jeszcze lepszych od lipcowych w komunikacie przekazanym przez PAP.
Ocena na opiera się na ankietach przeprowadzonych wśród hotelarzy i wynika z niej, że w sierpniu przybyło (do 60%) hoteli z obłożeniem 70% i więcej. Oczywiście wyniki hoteli wypoczynkowych były lepsze niż hoteli biznesowych. 4 procent obiektów nie przekroczyło 30% obłożenia, a obłożenie określone jako "satysfakcjonujące" powyżej 50% uzyskało 87% hoteli.
Trudno dalszą część komunikatu uznać za wiarygodną po określeniu 50% obłożenia w sezonie wakacyjnym jako satysfakcjonujące (rozsądek nakazuje wydzielić kategorie obiektów, bo trudno hotel przy centrum konferencyjnym porównywać z obiektem wypoczynkowym). Dla hoteli i obiektów wypoczynkowych 50% obłożenia w sezonie to wynik, który raczej wskazuje, że nie przetrwają do kolejnego.
Zaprezentowane w komunikacie informacje utrzymane w tonie pozytywnym są doskonałą podkładką dla polityków i dziennikarzy, a potem dla zwykłych ludzi, potwierdzającą, że w turystyce jest dobrze i właściwie coraz lepiej. W dobie ogromnych podwyżek cen mediów, węgla oraz zwiększania się kosztów pracy (w tym i płacy minimalnej) brzmi to jak kiepski żart, gdyby nie fakt, że wypuściła go organizacja branżowa, a rozpowszechniły media rządowe.
Poniżej cytujemy komunikat podany na wirtualnych mediach w całości:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego (IGHP) na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród hotelarzy podała, że drugi miesiąc wakacji był kolejnym okresem dobrych wyników, jeszcze lepszych niż w lipcu. Wskaźniki frekwencji w wielu hotelach utrzymały bardzo satysfakcjonujące poziomy.
Z najnowszej ankiety wynika, że w sierpniu wzrosła grupa hoteli z obłożeniem przekraczającym 70 proc. i również, podobnie jak w lipcu, wyniki obiektów wypoczynkowych były lepsze niż hoteli biznesowych, choć już w mniejszym stopniu. W całej grupie hoteli uczestniczących w ankiecie tylko 4 proc. nie przekroczyło frekwencji 30 proc., a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 proc. uzyskało 87 proc. hoteli, w tym 60 proc. obiektów osiągnęło obłożenie powyżej 70 proc.
"Jeśli chodzi o cały okres wakacji (lipiec i sierpień), 40 proc. hoteli miało obłożenie na poziomie wyższym niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 37 proc. obiektów miało frekwencje. Natomiast średnia długość pobytu w okresie wakacji, w ankietowanej grupie hoteli wyniosła 3,3 dnia, przy czym w obiektach wypoczynkowych było to równe 4 dni, a w biznesowych 2,6 dnia" - podał sekretarz generalnego IGHP Marcin Mączyński.
Dodał, że w 57 proc. obiektów średnia długość pobytu była na zbliżonym poziomie do zeszłego roku, a w 28 proc. krótsza.
Jak zaznaczył, wskazane przez hotele dobre wskaźniki obłożenia w relacji do ubiegłego roku miały przełożenie również na wyniki finansowe. "Lepsze lub podobne co rok temu dochody, uzyskało ponad 70 proc. obiektów" - wskazał ekspert.
Dodał, że 87 proc. hotelarzy podniosło w tym roku ceny noclegów. "Konieczność podnoszenia cen przez hotele wynika z wciąż dynamicznie rosnących kosztów towarów i usług, żywności, wynagrodzeń a przede wszystkim horrendalnych wzrostów cen gazu i energii elektrycznej" - zaznaczył Mączyński.
Z ankiety wynika ponadto, że we wrześniu tylko 12 proc. hoteli wskazuje na frekwencję poniżej 30 proc. Z kolei obłożenie powyżej 50 proc. posiada 59 proc. hoteli.
"Co ciekawe, obiekty wypoczynkowe nadal, pomimo końca wakacji, mają więcej rezerwacji niż hotele biznesowe. W segmencie biznesowym 54 proc. obiektów ma połowę zajętych miejsc, tylko w co dziesiątym hotelu frekwencja nie przekracza 30 proc. Z kolei w segmencie wypoczynkowym frekwencję powyżej 50 proc. posiada 60 proc. hoteli. 10 proc. obiektów zgłosiło mniej niż 30 proc. przyjętych rezerwacji" - podał Mączyński.
W jego ocenie, tak dobry wynik dla hoteli wypoczynkowych, to efekt dodatkowych rezerwacji gości liczących na lepsze ceny pobytów po ścisłym okresie wakacyjnym.
Z ankiety wynika również, że w październiku 54 proc. hoteli posiada obłożenie poniżej 30 proc., natomiast frekwencję powyżej 50 proc. wskazało tylko 11 proc. obiektów.
"Aktualne dane na listopad są bardzo słabe, aż 85 proc. hoteli z obłożeniem poniżej 30 proc. Mam nadzieję, że nadal jest to w jakiejś części efekt krótkiego okienka rezerwacyjnego, a nie spodziewanego i prognozowanego przez wielu ekonomistów spowolnienia gospodarczego w IV kwartale br." - wskazał Mączyński.
IGHP poinformowała, że ankieta została przeprowadzona online w dniach 12-16 września br. W badaniu uczestniczyło 156 hoteli ze wszystkich województw. Dominującymi formami biznesu hotelowego wśród ankietowanych obiektów są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
IGGP: Nie widzimy podstaw do zakazywania działalności w ogródkach restauracyjnych
Gault & Millau wraca do Polski
Jak prezentuje się start przyszłorocznej sprzedaży?
Emirates Group Security i Uniwersytet Arizony podpisują umowę o wzajemnej współpracy akademickiej
Dofinansowanie na projekty turystyczne
Wizz Air miał problem z biletami
jak skomentujecie nowy wpis na blogu prezesa TUI
Podróż na Święta bywa stresująca
Albania i Macedonia Północna bliżej rozpoczęcia rozmów akcesyjnych do UE
Bliżej wydłużenia ważności certyfikatów covidowych
W czasie lotu dzieci się nudzą
Początek roku nie napawa hotelarzy optymizmem
Sprzedaż wolnocłowa w portach zwiększy zainteresowanie rejsami w Grecji?
Wybrano nowego członka zarządu Harmony Hotels
Grecja: Pasażerowie mogą wypełnić PLF w dowolnym momencie
Dokąd Polacy pojadą z biurami podróży na ferie?
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green Key
IATA przedstawia pomysły na odbudowę ruchu lotniczego
Ecco Holiday prezentuje egzotyczną ofertę na sezon 2019/20
Zamieszanie z przepakowaniem bagaży na wycieczkach FUNCLUB-u z Poznania
