Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
KLM odbył pierwszy lot z wykorzystaniem syntetycznego paliwa lotniczego
Linie lotnicze KLM wykonały pierwszy na świecie lot pasażerski z wykorzystaniem syntetycznego paliwa lotniczego, które zostało wyprodukowane bez użycia surowców kopalnych, ale na bazie dwutlenku węgla (pochodzącego z przemysłu i rolnictwa), wody i energii ze źródeł odnawialnych - z wiatru i słońca.
500 litrów takiego paliwa wykorzystano (w postaci mieszanki) podczas lotu KLM na trasie z Amsterdamu do Madrytu, który odbył się 22 stycznia b.r. Przedsięwzięcie zostało zaprezentowane przez koncern paliwowy Shell (producent syntetycznej nafty) oraz Linie Lotnicze KLM podczas konferencji poświęconej zrównoważonym paliwom lotniczym (SAF), która odbyła się 8 lutego 2021 w Hadze, z inicjatywy Cory van Nieuwenhuizen - Minister Infrastruktury i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów. W konferencji wzięli udział między innymi politycy struktur europejskich, decydenci, przedstawiciele biznesu, przemysłu lotniczego i organizacji pozarządowych, a także europejskie media.
Syntetyczna nafta lotnicza wykorzystana przez KLM, powstaje z odnawialnej energii (słonecznej i wiatrowej), wody i dwutlenku węgla. Ten ostatni jest pobierany z atmosfery i pochodzi z emisji zakładów przemysłowych i rolnictwa. Podczas spalania takiej kerozyny w locie, wyrównuje się ilość szkodliwych składników w powietrzu, zatem paliwo pozostaje neutralne klimatycznie. Aktualnie przepisy pozwalają na tworzenie mieszanki z wykorzystaniem maksymalnie do 50% alternatywnego paliwa z tradycyjną kerozyną z ropy.
Jestem dumny, że KLM mógł wykonać pierwszy w branży lot pasażerski przy użyciu syntetycznej nafty lotniczej, wyprodukowanej z zasobów odnawialnych. Przejście od paliw kopalnych do zrównoważonych alternatyw jest jednym z największych wyzwań w lotnictwie. Modernizacja floty znacząco przyczyniła się do redukcji emisji CO2, ale to za mało. Znaczące efekty osiągniemy poprzez szersze zastosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego w samolotach obecnej generacji, możliwe dzięki zwiększeniu skali jego produkcji. Dlatego już jakiś czas temu nawiązaliśmy współpracę z różnymi partnerami, aby stymulować rozwój zrównoważonej nafty syntetycznej. Pierwszy lot na syntetycznej nafcie dowodzi, że jest to możliwe w praktyce i że możemy dalej działać na tym polu.- powiedział Pieter Elbers, Prezes KLM.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Wzrost cen wyjazdów turystycznych hamuje
Legalizacja marihuany sposobem na przyciągnięcie turystów?
Airbnb pokryje część strat swoich gospodarzy
Wiele do zrobienia na drodze do zrównoważonego rozwoju
Ile Polacy zamierzają wydać na wakacyjny wypoczynek?
Lufthansa podpisuje umowę z Sabre
Teneryfa z darmowym dostępem do WiFi?
Enter Air stworzy nową linię lotniczą
Optymistyczne wyniki lotnisk regionalnych za trzy kwartały 2018 roku
Nowi przewoźnicy z zakazem korzystania z unijnej przestrzeni powietrznej
Turyści i touroperator zarzucali sobie nawzajem niedbalstwo