Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Zobacz także
Obiekty noclegowe zanotowały wzrost liczby gości w pierwszym półroczu
Więcej gości w obiektach noclegowych niż przed rokiem
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w Rainbow?
Planowanie wyjazdów z wyprzedzeniem standardem - jak zmieniają się zachowania turystyczne Polaków?
Jak polskie obiekty szykują się do sezonu?
Drobne remonty i zakupy, ale też całkiem spore inwestycje w rozbudowę, dodatkowe udogodnienia albo kolejne miejsca noclegowe - rodzima branża turystyczna odlicza dni do wakacji, ale nie czeka biernie.
Hotelarze aktywnie zabiegają o gości przez podnoszenie standardu obiektów - wynika z badania platformy Nocowanie.pl. Ponad połowa właścicieli obiektów noclegowych podjęła się znaczących inwestycji przed nadchodzącym sezonem. W ankiecie Nocowanie.pl udział wzięło 260 właścicieli różnego typu obiektów noclegowych w całej Polsce - zarówno domków, kwater, apartamentów, jak i pensjonatów czy hoteli.
Ponad połowa (56%) z nich deklaruje, że przed wakacjami zdecydowała się na znaczące inwestycje, a kolejne 36,9% przyznaje, że z myślą o nadchodzącym sezonie i wygodzie gości, dokonało drobnych zakupów lub zmian w wyposażeniu.
Baza noclegowa w Polsce jest stosunkowo młoda, często w lepszym stanie niż w wielu krajach, ale wraz z rosnącymi wymaganiami turystów zawsze znajdzie się przestrzeń do ulepszeń podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. Podnosząc standard obiektów, gospodarze chcą skuteczniej konkurować i spełniać oczekiwania gości, także tych coraz liczniej przyjeżdżających z zagranicy tłumaczy. Na decyzje inwestycyjne ankietowanych największy wpływ (60%) miały trendy rynkowe. Kolejne 29% respondentów kierowało się bezpośrednimi opiniami gości.
Zdecydowana większość - 65% - postawiła na mniejsze lub większe remonty łazienek i pokojów. Co czwarty respondent zdecydował się na rozwinięcie oferty o nowe udogodnienia, takie jak strefa spa, basen, sauna, plac zabaw dla dzieci, infrastruktura i sprzęt do uprawiania sportów wodnych czy atrakcyjne zagospodarowanie terenu wokół obiektu. Sposobem na rozwój biznesu przed wakacjami było też zwiększenie dostępności miejsc noclegowych (14%), czy bardziej kosztowna rozbudowa, na przykład o nowe domki letniskowe (13,5%).
Dla turystów wypoczywających w Polsce inwestycje branży turystycznej oznaczają większą wygodę i szerszy wybór. A co z cenami? W większości przypadków wydatki inwestycyjne nie zostaną przerzucone na gości - 64% uczestników badania zadeklarowało, że cena noclegu w ich obiekcie pozostaje bez zmian. Kolejne 10% wraz ze wzrostem standardu podniosło ceny, ale o mniej niż 10% względem okresu przed inwestycjami. Co ciekawe, 5,5% deklaruje, że przeprowadzone zmiany w obiekcie pozwoliły im obniżyć ceny. - Jest to możliwe, ze względu na wprowadzone rozwiązania umożliwiające oszczędności w obiekcie - wyjaśnia Agnieszka Rzeszutek. Inwestycje związane z energooszczędnością, takie jak inteligentne oświetlenie, systemy zarządzania energią wprowadziło przed sezonem 32% ankietowanych.
Ważnym elementem dostosowania do oczekiwań rynku są też systemy pozwalające zadbać o ekologię, odzysk wody czy ciepła, w które zainwestowało 17% badanych. Dla co dziewiątego z gospodarzy wakacje to będzie również czas zwiększenia zatrudnienia o pracowników sezonowych, nawet o 20%.
Jak wynika z badania Nocowanie.pl, gospodarze nie zamierzają poprzestać na wprowadzonych zmianach i udogodnieniach. Jeszcze w tym roku co trzeci z nich zamierza kontynuować prace. Przeważają plany związane z zagospodarowaniem terenu wokół obiektów, dodaniem kolejnych udogodnień takich jak sauna, wewnętrzna sala zabaw czy wiata grillowa, ale też z działaniami marketingowymi.
Przy wprowadzaniu udogodnień, remontach lub rozbudowach, warto jednak pamiętać o komforcie gości i fakcie, że nikt nie ma ochoty wypoczywać na placu budowy. Godziny pracy pracowników budowlanych nijak nie korespondują z czasem wstawania gości i można zrazić sobie i zyskać wiele negatywnych ocen, jeśli rozbudowa będzie prowadzona w sezonie przy gościach, którym zakłóci wypoczynek.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Arłamów gościł działaczy turystycznych
Z czym borykają się organizatorzy turystyki młodzieżowej?
W kwietniu szczyt zapaści w wyszukiwaniu fraz turystycznych
Zarzuty dla kierowcy po wypadku na Dolnym Śląsku
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego przewoźnika
Rośnie liczba udzielonych noclegów w Niemczech
Tarcza antykryzysowa dla hotelarzy - webinar
Prezes gdańskiego lotniska przeciw podniesieniu opłat lotniskowych
Zarząd Lufthansy dostanie premie także za okres pandemii
POT uruchamia narzędzie dla branży spotkań
Paryż przeciwko autobusom w centrum miasta
Cypr dla MICE - spotkanie dla branży
Odwołany lot: przewoźnik ma zwrócić także prowizję?
Ruszył sezon żeglarski na Mazurach
Komisja Europejska wzywa do dalszego, tymczasowego ograniczania podróży do Indii
Rośnie wpływ turystyki na grecką gospodarkę
Kulig w Janowie Lubelskim-oferta dla małych i dużych grup
Kulig w Janowie Lubelskim-oferta dla grup małych i większych
PILOT WYCIECZEK SZKOLNYCH-dużo zleceń wrzesień-listopad 2011
