Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Millenialsi podróżują inaczej
Pokolenie urodzone po 1980 roku inaczej patrzy na wyjazdy. Podróż ma być szybka i najlepiej cały czas z dostępem do Internetu. Ważne jest też utrzymanie tzw. work-life balance stąd trend "bleisure", czyli połączenie podróży biznesowych z urlopem. Jednak to co w podróżowaniu Millenialsów jest najważniejsze to doświadczenia - ich życiowe credo to nie być bogatym, a mieć bogate życie - opisuje Colonnade Insurance.
Już za rok Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1980-2000 mają odpowiadać za połowę wszystkich wydatków na podróże - wynika z prognoz Boston Consulting Group. Polscy dwudziesto- i trzydziestolatkowie planują w tym roku wydać na podróże średnio nawet 4 tys. zł. Wszystko dlatego, że traktują podróżowanie jako element własnej tożsamości, a dzięki nowym technologiom mają poczucie nieograniczonych możliwości.
Niezależni indywidualiści
Millennialsi to indywidualiści - podróżując chcą być jak najbardziej niezależni i mieć maksymalnie duży wpływ - od rezerwacji do wyboru aktywności na miejscu. Nie ma mowy o wycieczce od muzeum do muzeum - podróż ma być swego rodzaju spersonalizowanym doświadczeniem.
Nowe wymagania odmieniły sposób działania m.in. branży hotelarskiej. Airbnb, z liczbą ponad 150 mln aktywnych użytkowników stał się jednym z najważniejszych graczy w tej kategorii. Millenialsi chętnie przyjęli propozycję spojrzenia na miasto z innej perspektywy - mieszkanie wynajmowane od tubylca pozwala zerwać z nudnym losem zwykłego turysty, a dodatkowe usługi takie jak specjalne wycieczki czy warsztaty organizowane przez lokalnych mieszkańców sprawiają, że wyjazd staje się naprawdę wyjątkowy.
Work-life balance w podróży
90% Millenialsów uważa możliwość podróżowania za ogromną zaletę w pracy, a 39% z nich twierdzi, że nie podjęłoby pracy, która takich opcji nie oferuje - wynika z badania TripActions. To potwierdza, że pracodawcy, którzy chcą zatrudniać Millenialsów muszą dobrze przemyśleć swoją politykę podróży służbowych.
Przy tym nie wystarczy tylko zwiększenie liczby podróży służbowych - taka podróż ma być przede wszystkim dobrym doświadczeniem. Dobrze wpisuje się w to założenie trend tzw. bleisure. Millenialsi chętnie pojadą w podróż biznesową, jeśli będą mogli dodać do niej klika dni wolnego i zostać na miejscu. Taka elastyczność daje im poczucie wolności i pozwala zachować równowagę psychiczną.
Bogactwo doświadczeń
Tak pragnienie niezależności jak próba łączenia pracy i urlopu ma jedną podstawę - budowanie jak najlepszych doświadczeń podczas podróży. Z tego powodu Millenialsi wolą wydawać pieniądze na te elementy wycieczek, które dają im wartościowe wspomnienia. Mimo tak dużego znaczenia doświadczeń w podróżach Millenialsów paradoksalnie jest to grupa, która często podróżuje bez ubezpieczenia - w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych tylko co piąta osoba w tym wieku (23,6 proc.) deklarowała, że w kolejnym roku planuje częściej kupować ubezpieczenia podróżne.
"W dobie mediów społecznościowych doświadczenia stały się właściwie nową walutą społeczną. Millenialsi nie chwalą się tym, co posiadają, ale właśnie tym, co przeżyli - najlepiej na Instagramie." - mówi Anna Wieconkowska, Head of Travel Insurance w Colonnade Insurance S.A.
Wyzwaniem w kontekście ubezpieczania wyjazdów Millenialsów jest też częstotliwość ich podróży. Podróżują nawet kilka razy w roku, dlatego dobrym rozwiązaniem są długookresowe pakiety ubezpieczenia podróżnego. Roczny pakiet "ubezpiecza" dobre doświadczenia, a przy tym jest mało angażujący, ponieważ trzeba o nim pamiętać tylko raz w roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Odwołany lot: przewoźnik ma zwrócić także prowizję?
Ruszył sezon żeglarski na Mazurach
Komisja Europejska wzywa do dalszego, tymczasowego ograniczania podróży do Indii
Rośnie wpływ turystyki na grecką gospodarkę
Wybuch wulkanu na Wyspach Kanaryjskich
Z czym borykają się organizatorzy turystyki młodzieżowej?
W kwietniu szczyt zapaści w wyszukiwaniu fraz turystycznych
Zarzuty dla kierowcy po wypadku na Dolnym Śląsku
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego przewoźnika
Rośnie liczba udzielonych noclegów w Niemczech
Tarcza antykryzysowa dla hotelarzy - webinar
Prezes gdańskiego lotniska przeciw podniesieniu opłat lotniskowych
Zarząd Lufthansy dostanie premie także za okres pandemii
POT uruchamia narzędzie dla branży spotkań
Paryż przeciwko autobusom w centrum miasta
Cypr dla MICE - spotkanie dla branży
Kulig w Janowie Lubelskim-oferta dla małych i dużych grup
Kulig w Janowie Lubelskim-oferta dla grup małych i większych
