TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polska przeżywa okres dynamicznego rozwoju turystycznego

Polska Organizacja Turystyczna podsumowała swoje działania w 2017 roku. Wkład tej gałęzi do narodowego PKB bliski jest 6%, a cały sektor turystyczny tworzy prawie 700 tys. miejsc pracy.


W 2017 roku Ministerstwo Sportu i Turystyki wraz z Polską Organizacją Turystyczną po raz kolejny przeprowadziło z sukcesem akcję "POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ - WEEKEND ZA PÓŁ CENY". Celem tego projektu jest zachęcenie jak największej liczby Polaków do korzystania z krajowych atrakcji turystycznych, również poza głównym sezonem wakacyjnym. Łącznie w edycji wiosennej i jesiennej sprzedano prawie 190 tys. ofert. Należy zwrócić uwagę na zainteresowanie firm z branży turystycznej i okołoturystycznej. W wiosennej edycji akcji udział wzięło 469 partnerów, natomiast w jesiennej, specjalne pakiety zniżkowe przygotowało 554 przedsiębiorców.

Dzięki działaniom promocyjnym mającym na celu wzmocnienie wize- runku Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie, odnotowaliśmy w ubiegłym roku dynamiczny wzrost przyjazdów turystów do naszego kraju, zwłaszcza z Chin. Polskę zwiedziła rekordowa liczba ponad 130 tys. osób z Państwa Środka, czyli o dwie trzecie więcej, niż w analogicznym okresieprzed rokiem.

Nasz kraj otrzymał prestiżową nagrodę "Best in Travel" przewodnika turystycznego "Lonely Planet", który uznał nas za jedno z 10 najlepszych miejsc na świecie pod względem korzystnego stosunku ceny do jakości świadczonych usług. Wśród polecanych przez "Lonely Planet" miejsc znalazły się zarówno znane polskie miasta jak i te mniej popularne, ale warte odwiedzenia. To pokazuje, że Polska i jej różnorodna oferta turystyczna stają się coraz bardziej rozpoznawalne na świecie. Potwierdza to także nagroda European Best Travel Destination 2018 dla Wrocławia, który pokonał m.in. takie miasta jak Paryż, Mediolan, Amsterdam czy Ateny.

Najważniejsze nagrody i wyróżnienia:

  • Nagroda prestiżowego wydawnictwa "Lonely Planet" dla jednej z najlepszych destynacji turystycznych w kategorii "Best Value places to travel in 2018"
  • Nagroda turystyczna National Tourism Award w kategorii "Top 10 Most Popular Destinatioon", przyznana Polsce w Pekinie
  • NAGRODA W KONKURSIE "HOMO TOURISTICUS" za drugie najlepsze, najbardziej oryginalne i profesjonalne stoisko targowe na 25. targach turystycznych TT Warsaw.
  • Nagroda "Best Exhibitor Award ITB" jako wyróżnienie dla jednego z 10 najlepszych wystawców podczas Targów ITB w Berlinie


Zagraniczne Ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) tworzone są w krajach, które z punktu rozwoju turystyki przyjazdowej są niezwykle istotne. Obecnie Polska Organizacja Turystyczna posiada 14 takich ośrodków, z czego 11 zlokalizowanych jest w Europie, jeden w Stanach Zjednoczonych, jeden w Japonii oraz jeden w Chinach.

Najważniejsze osiągnięcia ZOPOT w 2017 roku:
  • 176 526 437 PLN wyniósł ekwiwalent reklamowy ze wszystkich działań PR ZOPOTów
  • 14 400 000 odbiorców działań w mediach społecznościowych (wzrost o 62%).
  • 125 277 936 PLN wyniósł ekwiwalent reklamowy z publikacji po podróżach prasowych
  • 111 000 000 odbiorców działań promocyjnych
  • 5 500 000 odbiorców w mediach, prasie, katalogach touroperatorów
  • 223 6600 uczestników warsztatów, prezentacji, workshopów
  • 1113 dzienniekarzy i touroperatorów z całego świata wzięło udział w podróżach prasowych i studyjnych
  • 24 000 przedstawicieli branży turystycznej wzięło udział w ponad 80 prezentacjach i warsztatach branżowych


Kampanie ZOPOT w 2017 roku:
  • ZIMA W POLSCE - przekaz trafił do ponad 47 000 000 odbiorców, zapraszająca do spędzenia Świąt Bożego Narodzenia w Polsce i doświadczenia szczególnej atmosfery, która panuje w naszym kraju w tym czasie oraz do skorzystania z oferty SPA & Wellness w czasie ferii zimowych. Przeprowadzona w sześciu krajach (Holandia, Niemcy, Norwegia, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania)
  • JOIN US. IN KRAKOW - przekaz za pośrednictwem portali internetowych i mediów społecznościowych, trafił do ponad 10 000 000 odbiorców, zapraszająca do odwiedzania Krakowa poza tradycyjnym sezonem. Skierowana do turystów w średnim wieku z Holandii i USA
  • EXPLORE YOUR POLISH HERITAGE - przekaz trafił do ponad 2 000 000 odbiorców, odwołująca się do poczucia patriotyzmu i więzi z krajem ojczystym mieszkańców USA polskiego pochodzenia. Przeprowadzona podczas Świąt Bożego Narodzenia w oparciu o serwisy genealogiczne











Przykładowe działania w Polsce
Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej to najbardziej prestiżowa nagroda w polskiej branży turystycznej. Konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych produktów turystycznych oraz ich dalszą popularyzację. Wspiera też regionalne oraz lokalne inicjatywy, których efektem jest tworzenie marek i produktów turystycznych. Wszystkie certyfikowane produkty objęte zostały programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Co warto podkreślić w 2017 roku wybrano nowych laureatów i zwiększono wysokość nagrody aż o 50% w porównaniu z 2016. Najważniejsze wyróżnienie Polskiej Organizacji Turystycznej - Złoty Certyfikat POT - trafił do toruńskiego Żywego Muzeum Piernika.

POT w 2017 roku przyznała również 10 Certyfikatów na najlepszy produkt turystyczny. Laureatami zostali: ZOO Safari Borysew, Zamojska Twierdza Atrakcji, Zamek Królewski w Chęcinach, Wycieczka wodami rzeki San, Pałac i Folwark Galiny, Ogrody Hortulus Spectabilis w Dobrzycy, Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy, Muzeum Górnictwa Węglowego Kopalnia Guido w Zabrzu, Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku oraz Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Turyści głosujący za pomocą formularza na portalu Polska Travel, Certyfikatem Internautów uhonorowali Zamek Książęcy Niemodlin.

EDEN to projekt, który ma na celu stworzenie europejskiej sieci uznanych i rozpoznawanych obszarów turystycznych charakteryzujących się wyjątkowymi walorami dla dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego Europy. Głównym organizatorem Konkursu jest Komisja Europejska. Polską edycję realizuje Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki.

"Polecamy na weekend" - kampania promocyjna na www.polska.travel promująca 36 atrakcji turystycznych, zasięg 223 000 unikalnych uzytkowników.
Filmy VP 360 - POT stawia na innowacyjność i nowe technologie. Jako jedna z pierwszych organizacji turystycznych w Europie zrealizowała projekt promocji poprzez filmy sferyczne (rejestrowane w wirtualnej rzeczywistości 360 stopni)., które były stworzone na zasadzie story-tellingu ze scenariuszem, aktorami i efektami specjalnymi dodanymi w postprodukcji.

POT może pochwalić się:
  • promocją Polski m.in. na największych targach IMEX we Frankfurcie i IBTM World w Barcelonie
  • prowadzeniem programu certyfikacji dla organizatorów kongresów i podróży motywacyjnych
  • prowadzeniem programu Ambasadorów Kongresów Polskich - obecnie na liście znajduje się 236 osób
  • organizacją Gali Ambasadorów Kongresów Polskich
  • przygotowaniem i publikacją raportu "Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce w 2017 roku"
  • współpracą z branżą w celu pozyskania prestiżowych imprez, takich jak: Microsoftt Tech Summit Warsaw, IX Międzynarodowy Kongres Polskiego
    Towarzystwa Chirurgii Naczyniowej czy Roaster & Barista Camp 2017


Całość dodatkowych środków uzyskanych przez POT (10 mln zł) powiększyła budżet na działania promocyjne:
  • zwiększenie zaangażowania w promocję Polski z wykorzystaniem Internetu oraz najnowszych technologii
  • kampania promująca atrakcje turystyczne w Polsce realizowana przy współudziale wideoblogerów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Japonii oraz krajów Europy Zachodniej rozszerzenie i wzmocnienie działań na rynkach zagranicznych: Izrael, Korea Płd., Indie, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Czechy, Słowacja, Węgry, Singapur
  • kampania "Next Time Poland!", prowadzona na konkurencyjnych rynkach (Czechy, Węgry)
  • udział w 70 kluczowych imprezach targowych na całym świecie
  • otwarcie przedstawicielstw Polskiej Organizacji Turystycznej w nowej formule we współpracy z MSZ
  • współpraca z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu "Niepodległa"
  • wzmocnienie akcji "POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ - WEEKEND ZA PÓŁ CENY"




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Polska organizacja turystyczna podsumowanie 2017 raport rozwój wyniki


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję