Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Elektrownia Powisle - Specjalista ds turystyki
- Kierownik biura podróży do Multiagencji we...
- Wakacje.plSpecjalista Wsparcia Sprzedaży Sieci...
- pilot Włochy 02-07.10.2023
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- Praca u organizatora wyjazdów - Margo Travel...
- System ze stroną dla biura podróży
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- partner do tworzenia wirtualnych przewodników
- Specjalista ds. turystyki


Miliardowe zamówienie Kolei Mazowieckich
Koleje Mazowieckie zainwestowały 2,2 mld zł w zakup 71 pociągów od firmy Stadler. To największe zamówienie w historii polskiej kolei.
Koleje Mazowieckie obecnie wożą pasażerów 317 składami, po inwestycji będzie ich już 388. Więcej pojazdów oznacza większą częstotliwość kursowania. Nowe składy będą dostarczane w transzach - pierwsze wyjadą na tory w przyszłym roku.
To bardzo duża inwestycja, nie tylko w Kolejach Mazowieckich, ale właściwie w całym zamówieniu na pojazdy regionalne w Polsce. To umowa na 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym 61 pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych - podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
To największe zamówienie na pociągi w historii polskich firm kolejowych. 71 EZT dostarczy firma Stadler Polska, która będzie produkować je w zakładzie w Siedlcach. Przedstawiciele producenta podkreślają, że m.in. dzięki temu zamówieniu na Mazowszu powstanie dwieście nowych miejsc pracy. Pojazdy mają być dostarczane do Kolei Mazowieckich w transzach do 2022 roku.
W pierwszej transzy będzie to dwanaście pojazdów, w drugiej - dwanaście, w kolejnej - piętnaście, w ostatniej - szesnaście pojazdów. Zakończenie dostawy przewidziane jest na 2022 rok - mówi Czesław Sulima. Pierwsze pociągi zostaną wdrożone do eksploatacji w I połowie 2019 roku na odcinku Sochaczew - Warszawa - Celestynów. Druga transza pojazdów to będzie odcinek Skierniewice - Mińsk Mazowiecki - dodaje.
Wartość zamówienia wynosi 2,2 mld zł. Koleje ubiegają się o dotację z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko, która ma pokryć połowę kosztów zakupu.
Nowe pociągi osiągną prędkość co najmniej 160 km/h. Będą też nowocześnie wyposażone, m.in. w klimatyzację, bezprzewodowy dostęp do internetu, wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, defibrylatory czy interkom, który umożliwi pasażerom kontakt z maszynistą w awaryjnej sytuacji. We wszystkich nowych pojazdach mają być urządzenia ETCS, europejskiego systemu sterowania.
Każda dostawa nowych pojazdów powoduje poprawę warunków podróżowania, a tym samym jakości podróżowania. Będą to pojazdy bardzo nowoczesne i bezpieczne. Będą wyposażone w najnowocześniejsze urządzenia techniczne - wymienia dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Koleje Mazowieckie zaczynały 13 lat temu. Wówczas miały do dyspozycji dzierżawione i używane pociągi. Obecnie mają 317 składów, a po dostarczeniu nowych będzie ich już łącznie 388. Nowa inwestycja pozwoli zwiększyć częstotliwość kursowania, wydłużyć zestawienia pociągów, ale i zapewnić rezerwę taborową.
Planujemy w międzyczasie wycofywać z eksploatacji trzydzieści dziewięć najstarszych użytkowanych pojazdów - mówi Czesław Sulima.
Koleje Mazowieckie od lat utrzymują się na drugim miejscu pod względem liczby obsłużonych pasażerów. Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że przez jedenaście miesięcy 2017 roku liczba pasażerów kolei przekroczyła 279 mln, przy czym udział Kolei Mazowieckich sięgnął 20,3 proc. (przy 26,4 proc. Przewozów Regionalnych).
Dzisiaj sytuacja spółki Koleje Mazowieckie jest bardzo dobra. Ona zależy z jednej strony od liczby przewiezionych pasażerów, a z drugiej strony od wsparcia finansowego samorządu województwa. My co roku wspieramy je kwotą ponad 250 mln zł w formie umowy, ale spółka korzysta też znakomicie z pieniędzy unijnych, zwłaszcza w obszarze inwestycyjnym. Sytuacja jest na tyle dobra, że banki decydują się na wsparcie finansowe dużych projektów. W związku z tym spółkę stać na montaż finansowy, który umożliwi zakup nowego taboru - przekonuje Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
Zakup nowych pociągów to nie jest jedyna inwestycja Kolei Mazowieckich.
Planujemy wybudować w Sochaczewie nowoczesną bazę utrzymywania taboru w tzw. poziomie utrzymania P4 - mówi Czesław Sulima.
Przedstawiciele spółki podkreślają, że wybudowanie hali utrzymaniowo-naprawczej to strategiczny projekt. Postępowanie ruszyło jesienią ubiegłego roku. Projekt ma być realizowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego - partner prywatny zobowiąże się do poniesienia wydatków na budowę obiektu, jego utrzymania i zarządzania nim, a spółka Koleje Mazowieckie będzie zlecała naprawy taboru w poziomie P4, wykonywane co 3-5 lat.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Jak linie lotnicze próbują nie wypłacać
Starsze aktualności:
Komisja Europejska bierze się za najem
Pomimo inflacji Polacy nie rezygnują z
Co Polacy robią w czasie wolnym i ile mają na to
Maleje liczba ofert pracy na
Co wspólnego mają turystyka i marketing internetowy? Wspólnie wyznaczają
Tatry Super Ski ze zniżkami na
Airbnb: więcej rezerwacji, ale akcje w
Świetny wizerunek turystyczny Niemiec na
Pomoc dla najbardziej poszkodowanych
Kiedy kupować wakacje, aby mieć najlepszą
Grupa Accor z wynikami lepszymi niż w 2019
LOT chce odszkodowanie od
PKL rusza z ciekawym projektem dla rodzin
Małopolska odzyskuje zagranicznych turystów
Funclub: Nowa strona www bardziej przyjazna dla agentów
Po tygodniach spadków w biurach podróży, coś drgnęło w góre
Wysoka kara dla kierowcy Ubera
Mapa skrzyżowań szlaków wodnych z liniami energetycznymi ma zwiększyć bezpieczeństwo żeglarzy
Cypr aktualizuje procedury, jakie będą obowiązywały przy przylotach
Kiedy turysta może bezkosztowo odstąpić od umowy? - komentarz Ministerstwa Rozwoju
Polska Rada Turystyki apeluje o odroczenie spłat na TFZ
Ministerstwo rozpisało konkurs na nowego prezesa POT
Grupa AmRest wykupi 42 restauracje we Francji
Przerwa w wydawaniu paszportów
Rząd: nowe zasady bezpieczeństwa
Nowa dyrektor regionalna IGHP w województwie warmińsko-mazurskim
Zadośćuczynienia w usługach turystycznych
UIA: więcej pasażerów niż przed rokiem
Wyciekły dane klientów sieci hotelowej
Z jakim wynikiem rok zakończyła grupa Sfinks Polska?
Cypr będzie miał odrębne ministerstwo turystyki
Skandal na ITB - konieczna interwencja policji
Nowe ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania podróży