TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter








Nadzór nad zachowaniem gości stanie się standardem?

Hałas generowany w budynkach mieszkalnych przez gości korzystających z najmu krótkoterminowego są jedną z przyczyn dla których w wielu miejscach uregulowano lub planuje się regulacja najmu krótkoterminowego. Wobec takiego problemy Airbnb podjęło rękawice i zaproponowało techniczny środek w postaci monitorowania poziomu hałasu w najmowanych lokalach.


Takie rozwiązanie wydaje się być rozsądne, bo o ile normalny monitoring z uwagi na prywatność nie jest dozwolony, to profesjonalnie przygotowany pomiar hałasu (nie pozwalający na podsłuchiwanie lub inne naruszenie prywatności), wielu gości zaakceptuje. To rozwiązanie byłoby też akceptowalne w hotelach i innych obiektach noclegowych, w których zdarzają się problemy z nieodpowiednim zachowaniem gości.

Airbnb i firma Minut, specjalizująca się w technologiach wspomagających zarządzanie nieruchomościami, zdecydowały się na współpracę, by zaoferować gospodarzom w ponad 60 krajach i regionach darmowy czujnik hałasu. Właściciele lokali w ramach trzymiesięcznej subskrypcji będą mieli dostęp do usługi monitorowania hałasu, a ostrzeżenia o hałasie Minut będą zintegrowane z narzędziem do przesyłania wiadomości Airbnb.

Wprawdzie trudności podczas wynajmowania lokali za pośrednictwem Airbnb zdarzają się rzadko, to takie środki jak czujniki mogą pomóc gościom być świadomymi hałasu, a gospodarzom wykrywać i zapobiegać potencjalnym problemom - wszystko to przy poszanowaniu prywatności gości, ponieważ urządzenia sygnalizują jedynie przekroczenie określonego poziomu decybeli i nie nagrywają ani nie transmitują dźwięków i rozmów. Choć technologia ta chroni prywatność, Airbnb wymaga od gospodarzy, by poinformowali o obecności tych urządzeń na stronie, gdzie zamieszczane są oferty, a także wyklucza możliwość instalowania czujników w takich miejscach jak sypialne.

Rozwiązywanie potencjalnych problemów związanych z hałasem wykrytych przez czujnik Minut może być teraz szybsze i łatwiejsze dla gospodarzy i gości dzięki integracji alertów o hałasie Minut z narzędziem do obsługi wiadomości Airbnb. Oznacza to, że jeśli czujnik wykryje, że hałas w wynajmowanym mieszkaniu przekracza poziom decybeli ustalony przez gospodarza, to Minut może wysłać automatyczne powiadomienie poprzez narzędzie do obsługi wiadomości Airbnb, by poinformować gospodarza i gościa o tym zdarzeniu. Niedawno przeprowadzony projekt pilotażowy w Pradze pozwolił gospodarzom Airbnb wypróbować czujniki hałasu Minut. Okazało się, że przypomnienie o przestrzeganiu zasad może być wszystkim, co potrzebne, by szybko rozwiązać potencjalny problem z hałasem. Gospodarze i goście byli w stanie rozwiązać 100% takich problemów w ciągu 20 minut od wykrycia takiego zdarzenia.

Catherine Powell, Dyrektor Globalny ds. Wynajmu w Airbnb, powiedziała: Każdej nocy dzięki Airbnb podróżujący korzystają z noclegów na całym świecie, przy czym zdecydowana większość z nich odbywa się z szacunkiem dla gospodarzy i ich otoczenia, zapewniając lokalnym społecznościom wiele korzyści wynikających z turystyki. Współpraca z Minut to potwierdzenie naszego silnego zaangażowania w zapewnianie bezpiecznego i odpowiedzialnego podróżowania. Dzięki temu Airbnb jeszcze bardziej wzmacnia swoją społeczność gospodarzy, którzy mogą skuteczniej zapobiec imprezom niezgodnym z ogólnie przyjętymi zasadami.

Nils Mattisson, Prezes i Współzałożyciel Minut, powiedział: Naszym celem jest wspieranie gospodarzy w dbaniu o ich domy, gości i lokalne społeczności, a nasze partnerstwo z Airbnb odgrywa ważną rolę w tej misji. Jesteśmy podekscytowani możliwością rozszerzenia jej dzięki naszej nowej ofercie i integracji, które sprawiają, że monitorowanie hałasu jest prostsze dla gospodarzy na całym świecie.

Aby skorzystać z czujnika hałasu i oferty subskrypcji, gospodarze mogą odwiedzić sklep Minut. Więcej informacji o technologii i integracji znajduje się zaś w Centrum Pomocy Minut.

Ile to kosztuje? Niestety czujniki są sprzedawane w modelu SAAS i standardowo koszt na jeden lokal wyniesie rocznie $120 + $50 za czujnik, a w wersji Pro rocznie $180. Szczegóły można poznać na www.minut.com




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
airbnb goście hałas nadzór minut czujnik hałasu





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję