Ryanair walczy z OTA
Ryanair nie jest zadowolony z pośrednictwa przy sprzedaży swoich biletów czego dawał wyraz w mediach. To z kolei spowodowało reakcję OTA i proces sądowy w Hiszpanii. Linia Ryanair z zadowoleniem przyjęła orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Barcelonie dotyczące szkód wyrządzonych Ryanair i klientom przez internetowe biura podróży (Online Travel Agencies - OTA), które nie mają żadnych umów handlowych z Ryanair i nie są upoważnione przez Ryanair do sprzedaży biletów.
Sąd podtrzymał decyzję pierwszej instancji, która odrzuciła skargę karną ACAVE (hiszpańskiego stowarzyszenia biur podróży) przeciwko Ryanair i stwierdził, że oświadczenia Ryanair o szkodliwych praktykach OTA są zasadne i poparte obszernymi dowodami. Sądy stwierdziły w szczególności, że standardową praktyką OTA jest zawyżanie opłat dla klientów poprzez stosowanie "opłat za usługi", a także fakt, że niektóre internetowe biura podróży utrudniają Ryanair bezpośrednią komunikację z klientami i blokują wypłaty zwrotów, nie podając Ryanairowi prawidłowych danych klienta.
Dara Brady z Ryanair powiedział: Z zadowoleniem przyjmujemy orzeczenie sądowe, które zdecydowanie potwierdza prawo Ryanaira do podnoszenia świadomości na temat szkód, jakie OTA wyrządzają Ryanairowi i naszym klientom, zawyżając opłaty, utrudniając tym samym bezpośredni kontakt z konsumentami w sprawie ważnych aktualizacji lotów i blokując zwroty, do których są uprawnieni. Zachęcamy wszystkich klientów do rezerwowania lotów bezpośrednio na stronie internetowej lub w aplikacji Ryanair, aby uzyskać dostęp do najniższych cen i bezpośredniej obsługi klienta. Klienci powinni zwracać uwagę na pieczęć Ryanair Verified Seal, aby upewnić się, że dokonują rezerwacji bezpośrednio w Ryanair i otrzymują najlepszą wartość i obsługę
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ryanair walczy z OTA
[2023-06-16 16:38 83.26.37.*]
Kolejne bzdury Ryanaira nadające się tylko do TVP. Do dziś nie zwrócił pieniędzy za dwa odwołane loty w 1921 roku (zakupione na stronie Ryanair). Kontakt z Ryanairem przypomina (bardzo kosztowną) rozmowę głuchego z niemym i na dodatek bez żadnego śladu/dowodu kontaktu. Za brak zwrotu natomiast można mieć pretensje wyłącznie do niebios. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział transport:
RateHawk rozszerza możliwości z powodu
Cyfrowi kontrolerzy lotu to pieśń
Starsze aktualności:
Święta poza domem nie są już
Rego-Bis - Nowy Rok, nowe połączenia i
Ruszyła przedsprzedaż biletów na targi
Sławomir Nitras nowym ministrem sportu i
Chiny obniżają ceny wiz
Sprawozdawczość z najmu krótkoterminowego coraz
Rozstrzygnięto konkurs Teraz Polska
Dokąd polecieli Polacy z Join
Ceny wycieczek delikatnie w
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Niskie zadowolenie klientów w
Drezno szykuje atrakcje dla turystów w ramach kampanii tematycznej
Turecka branża turystyczna: Nie rezygnujcie z przyjazdów
Polska w Top 20 organizatorów spotkań
Kolejni przewoźnicy dołączają do Wspólnego Biletu
Nowa odsłona portalu Zabytek.pl ma być bardziej przyjazna turystom
Skontrolowano jakość wody w gminach turystycznych
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych przelotów
Rzecznik MŚP postuluje o zniesienie ograniczeń dla najmniejszych przewoźników
McDonald`s odchudzi zestawy dla najmłodszych
Niemiecki przewoźnik zbankrutował
Polacy chętniej szukają noclegów na uboczu
Gdańsk Airport podpisał umowę na rozbudowę terminalu
Prognozy IATA dla linii lotniczych coraz gorsze
Gdzie najczęściej wyjeżdżali klienci Rainbow?
W środę rozpoczyna się kongres turystyki religijnej
PKP Intercity wstrzymuje sprzedaż wakacyjnych biletów
Bliżej wyższych odszkodowań dla pasażerów kolei
TUgether: składka na pomoc Ukrainie od każdego zorganizowanego wydarzenia