Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Nowe narzędzie reklamy dla branży turystycznej?
Platforma Facebook wychodzi z nowym funkcją, która może przydać się podmiotom turystycznym, w tym hotelarzom czy biurom podróży. Kolejne narzędzie reklamowe pomoże dotrzeć do potencjalnych klientów.
Trip Consideration jest rozszerzoną wersją reklam dynamicznych, z których mogą korzystać osoby zainteresowane promowaniem swoich produktów, czy usług w social mediach. Korzystanie z Trip Consideration będzie możliwe tylko w przypadku aktywacji tego modelu wyświetlania reklam. Nowy algorytm pozwala na wyłapanie osób, które są na wczesnym etapie planowania i podejmowania decyzji w sprawie wyjazdu.
Narzędzie pozwala zidentyfikować potencjalnego podróżnego na podstawie jego zachowań na Facebooku, czy Instagramie. Funkcja pozwala na wyświetlanie informacji np. o cenach hoteli i wolnych terminach. To może tłumaczyć ostatnie zachowania platformy. W ostatnim czasie Facebook zmniejszył zasięgi postów niesponsorowanych, być może po ty by zachęcić do korzystania z Trip Consideration.
Warto tu zauważyć rolę internetowych statystyk i monitorowania zachowania internautów przez "trzecie strony". W skrócie mówiąc, jeśli na naszej stronie sprzedażowej umieszczamy kody śledzące dla internautów (pixel z FB, kod śledzący z AdWords itp.) to jednocześnie możemy informować "strony trzecie", że ktoś szuka takich usług jak u nas. I to niestety także te, które trafiły tam z naszych linków lub bezpośrednio, a nie z mediów społecznościowych czy z wyszukiwarki. Nie wdając się w spór, czy takie udostępnienie danych jest możliwe (w sensie, czy reklamodawca na podstawie odwiedzenia naszej strony skieruje reklamy naszych konkurentów do danego użytkownika), to jednak zebrana informacja może być z pewnością wykorzystana pośrednio - prawnicy znajdą na to sposób. Dlatego też w przypadku akcji offline lub różnych programów, czy promocji bez wsparcia ze strony reklam on-line/społecznościowych, warto rozważyć odłączenie modułów śledzących "stron trzecich". Inaczej pomagamy znaleźć i zidentyfikować naszych klientów w sieciach reklamowych, co może poskutkować wyświetlaniem reklam konkurencji.
Dodatkowo, jak podaje portal Money.pl Facebook zarabia pół miliarda rocznie na polskich przedsiębiorcach. A jak podkreśla minister Jadwiga Emilewicz, spółka nie oddała nawet złotówki na podatek dochodowy. Cyfrowi giganci od lat korzystają z prostej sztuczki "na Irlandię". Proszę zapytać Marka Zuckerberga, dlaczego Facebook w Polsce w ubiegłym roku nie zapłacił ani złotówki podatku - rzuciła w Brukseli minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. I zwróciła uwagę na poważny problem: cyfrowi giganci wymykają się polskiemu fiskusowi. Zarabiają na polskim rynku miliony, a podatki do skarbówki odprowadzają tam, gdzie jest im wygodnie.
Być może stąd są też problemy z uznawaniem reklamy w Facebook i Google jako koszty w firmach, gdyż polski fiskus w wieli kontrolach żąda papierowych certyfikatów rezydencji podatkowej (przynajmniej takie doniesienia są w mediach podatki.gazetaprawna.pl że jest problem z certyfikatem, jak i fakturą od Facebooka)
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
SETE z nową strategią dla greckiej turystyki
Ciekawostki o hotelach z całego świata
GiS wydaje zalecenia dot. pielgrzymek
Otwarcie hoteli to krok do przodu, ale hotelarze liczą na więcej
Co wspólnego mają turystyka i marketing internetowy? Wspólnie wyznaczają ścieżki!
Ryanair w sierpniu przywrócił 60 proc. siatki połączeń
Katastrofa lotnicza pod Moskwą
Barometr UNWTO wskazuje na wzrost tempa odbudowy turystyki
ZEA: poważne konsekwencje poprawiania natury
Kraków wśród kierunków objętych porozumieniem code-share dubajskich przewoźników
Lepsze połączenie z Katowice Airport
Rada UE podjęła decyzję w sprawie ułatwień wizowych dla Białorusinów
Skupimy sprzęt gastronomiczny, sklepowy, barowy itp
