Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Wizz Air zostawia na lotnisku ponad kilkudziesięciu pasażerów
Często linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż jest miejsc w samolotach. Niestety pasażerowie zwykle nie mają o tym pojęcia. Przez zastosowanie overbooking bo tak nazywa się ów "praktyka", w zeszłym tygodniu ponad 60 pasażerów z ważnymi biletami nie wsiadło do samolotu.
Sam fakt opłacenia biletu lotniczego, wydrukowanie karty pokładowej a nawet przydzielony numer fotela nie gwarantuje wejścia na pokład. Linie lotnicze zabezpieczają się i sprzedają więcej biletów niż miejsc w samolocie, na wypadek gdyby podróżny nie stawił się na lotnisku. Takie działania przewoźnika mają na celu zwiększenie współczynnika wypełnienia samolotu. Im wyższy współczynnik, tym przewoźnik więcej zarabia.
Jednak w przypadku węgierskich linii lotniczych Wizz Air, zostawienie ponad 60 ludzi na lotnisku z powodu zbyt dużej liczby pasażerów, wydaję się być absurdalne. Tłumaczenia, że przewoźnik nie spodziewał się wszystkich podróżnych są co najmniej śmieszne. Jednak zacznijmy od początku. W zeszłym tygodniu, na bułgarskim lotnisku w Sofii pojawiło się o 23 pasażerów więcej niż samolot mógł zabrać na pokład. Chodziło o rejs do Londynu. Klienci linii nie kryli swojego oburzenia a lokalne media huczały. Jakby tego było mało, następnego dnia sytuacja się powtórzyła i 40 osób, które miały lecieć do Londynu, zostały na lotnisku. Linia zareagowała szybko i wysłała po podróżnych dodatkową maszynę. W mediach pojawił się komunikat, w którym przewoźnik przeprasza pasażerów i tłumaczy, że overbooking jest częścią polityki firmy. Dodatkowo linia przyznała, że nigdy wcześniej nie zdarzyła się podobna sytuacja.
Natomiast co z poszkodowanym pasażerem, któremu nie udało się wejść na pokład samolotu? Przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie oraz rekompensatę. Gdy pasażer zmuszony jest pozostać na jednym z lotnisk na terenie UE może liczyć na rekompensatę w wysokości od 250 do 600 euro. W momencie gdy lot trzeba przenieść na następny dzień, linie lotnicze powinny zagwarantować hotel oraz talony na posiłki.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Overbooking w Wizz Air
[2017-09-08 09:54 217.229.39.*]
Wizzair od dawan stosuje polityke tylko sprzedąć , nie ważna jakość , skąś to znamy w niektórych biurach . Robią dokładnie tak samo, sprzedać a ty turysto mrtw sie co dalej odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział aktualności dnia:
Na czym powinien opierać się rozwój
Stabilny październik w hotelach, wyniki lepsze niż rok
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
GiS wydaje zalecenia dot. pielgrzymek
Otwarcie hoteli to krok do przodu, ale hotelarze liczą na więcej
Co wspólnego mają turystyka i marketing internetowy? Wspólnie wyznaczają ścieżki!
Wizz Air zapowiada nowe połączenia z polskich lotnisk
Barometr UNWTO wskazuje na wzrost tempa odbudowy turystyki
ZEA: poważne konsekwencje poprawiania natury
Kraków wśród kierunków objętych porozumieniem code-share dubajskich przewoźników
Lepsze połączenie z Katowice Airport
Rada UE podjęła decyzję w sprawie ułatwień wizowych dla Białorusinów
Turcja ograniczy all inclusive?
POT wstrzymuje promocję akcji Polska Zobacz Więcej
Chorwacja Apartment Vispa Ciovo Trogir Suncokret Travel Trog
