Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wychowawca/24-28.07/Mikoszewo
- Praca dla pilota - wycieczka
- Koordynator odpraw rejsów czarterowych
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Specjalista ds. sprzedaży woj.Pomorskie
- Itaka Warszawa Wileńska
- zestaw mebli do salonu TUI
- Podejmę współprace z biurami, szkołami,...
- Specjalistka/Specjalista ds. Turystyki -...
- Katowice - Incentive Manager

Ekologia może się opłacać w gastronomii
Ekologiczne dania w restauracji mogą być dobrym rozszerzeniem oferty. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE) w ramach kampanii "Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2", Polacy oczekują, że w karcie dań znajdą potrawy przygotowane z produktów BIO: aż 71% respondentów chciałoby, aby restauracje i inne punkty gastronomiczne serwowały dania ekologiczne.
Eko na talerzu? Polacy są gotowi zapłacić więcej za takie produkty. Wśród ekologicznych produktów używanych w restauracyjnych kuchniach znaleźć mogą się m.in. mleko i jego przetwory, mąki z upraw ekologicznych, makarony i kasze BIO, jaja od kur z chowu zapewniającego dobrostan zwierząt, świeże warzywa i owoce czy ryby z akwakultury ekologicznej. Gwarancję ekologicznego pochodzenia daje certyfikat. Aby go uzyskać, producenci ekologiczni muszą spełnić szereg wymogów. W praktyce oznacza to, że wytworzenie żywności nie może naruszyć równowagi w przyrodzie, musi ona powstać bez użycia pestycydów, nawozów sztucznych, nie może zawierać GMO ani syntetycznych dodatków. Zachowanie tych kryteriów postrzegane jest jako wartość, za którą wielu konsumentów jest skłonnych dopłacić.
Według badania zrealizowanego na zlecenie PIŻE, 44% klientów byłoby gotowych zapłacić więcej za dania przygotowane z certyfikowanych składników, o ile koszt nie przekroczy 10% ceny. Co piąty badany zaakceptowałby podwyżkę nawet do 25%. Tylko jedna piąta uczestników badania wyklucza możliwość poniesienia dodatkowego kosztu.
Świat wokół nas zmienia się dynamicznie. Na szczęście obok problemów, takich jak zanieczyszczenie środowiska, obserwujemy też pozytywne trendy, w tym wzrost świadomości żywieniowej. Konsumenci coraz częściej chcą mieć dostęp do ekologicznej żywności także poza domem - w restauracjach, barach czy hotelach. Jak pokazuje nasze badanie, dla 32% osób to realna potrzeba, choć 33% wskazuje, że może być to trudne do wdrożenia w całym kraju. Jest więc to i szansa, i wyzwanie dla tych placówek. mówi Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
Oznaczenie ekologiczne w menu ma znaczenie, bowiem 82% respondentów uważa, że dania z produktów ekologicznych powinny być jednoznacznie oznaczone w menu, np. przez symbol Euroliścia. Dla ponad połowy badanych (53%) takie oznaczenie miałoby wpływ na ich wybór, a 13% uznało je za kluczowe przy wyborze potrawy.
Czytelny komunikat dla konsumentów, którzy wciąż uczą się poszukiwania i rozpoznawania żywności ekologicznej na rynku, a także odróżnienia jej od produktów, które tylko "udają" eko, jest niemal tak samo istotny, jak sam skład potrawy. mówi Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
"Zielone" smaki w restauracyjnym menu to nie tylko odpowiedź na potrzeby konsumentów, ale także szansa na obustronne korzyści: dla lokali gastronomicznych na wyróżnienie się na konkurencyjnym rynku i przyciągnięcie gości oraz dla producentów ekologicznych na pozyskanie stałych odbiorców. Restauracja, która wprowadzi ekologiczne dania, może stać się niejako ambasadorem żywności BIO, przyczyniając się do jej popularyzacji. Klient, który spróbuje potrawy ze składników organicznych, często zaczyna szukać podobnych produktów także po powrocie do domu. To sposób na realne budowanie popytu. mówi Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. Menu z ekologicznym rodowodem przestaje być ekstrawagancją, stając się sposobem na stworzenie relacji ze świadomym konsumentem.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Grecja wprowadza opłatę
TUI: Brytyjczycy na wakacjach chcą czuć się jak w
Komórka obowiązkowa na
Gdzie polecieli Polacy na Boże
Kraje nadbałtyckie lepiej niż
Wyjazdy na Boże Ciało - zmiana
UOKiK wymusi zmiany na
Lotnisko w Poznaniu spodziewa się udanego sezonu letniego
Europ Assistance: w 2021 roku więcej spraw niż przed pandemią
Sierpień będzie lepszy od lipca?
Sabre będzie współpracował z Google
Znaleziono ciało Polki zaginionej w Bułgarii
Biuro podróży zmieni właściciela?
Branże lotnicza: nowe stawki opłat dyskryminują regionalne lotniska
Wkrótce zacznie obowiązywać cisza nocna na Lotnisku Chopina
Travelist przyznaje certyfikaty obiektom noclegowym
Upadek Thomasa Cooka problemem dla turystyki w wielu krajach
Wenecja broni się przed falą turystów
Turyści będą mieć utrudniony dostęp do wieży Eiffla
Remont wybrzeża pomoże turystyce?
Polonus startuje z akcją promocyjną
Andrzej Gut-Mostowy wraca do rządu
Turystka zginęła podczas zabawy wodnej
Itaka chwali się wynikami w Czechach
Był ktoś z Biurem podróży KOSTRAVEL w Hiszpanii?