Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Nowe, szybkie połączenia kolejowe!
Po wykonaniu modernizacji tras ze Szczecina i Świnoujścia na południe pociągi będą jeździć z prędkością 160, a nawet 250 km na godzinę! Polska będzie kupować szybkie pociągi Pendolino, które będą przewozić pasażerów w znacznie krótszym czasie niż do tej pory.
Przed wejściem Polski do Unii Europejskiej fundusze przedakcesyjne wymagały dokonania modernizacji tras kolejowych ze wschodu na zachód. Teraz przyszedł czas na rozwój tras z północy na południe naszego kraju. Według ekspertów jest to niezbędny krok, aby wspierać i utrzymywać wzrost gospodarczy w Polsce.
W tym celu pieniądze z unijnego programu operacyjnego w dziedzinie infrastruktury na okres 2007-2013 przeznaczone zostaną na zmodernizowanie połączeń kolejowych na trasach z miast portowych nad Bałtykiem z południową częścią kraju. Projekt unowocześnienia trasy Gdynia - Warszawa - Katowice - Zebrzydowice dla przewozów osobowych, oraz Gdynia - Bydgoszcz - Katowice - Zebrzydowice ma kosztować 2 mld 280 mln euro.
1 mld 610 mln euro zostanie przeznaczone na modernizację tras Świnoujście - Szczecin - Poznań - Rawicz dla przewozów pasażerskich. Natomiast trasa dla pociągów towarowych Szczecin - Rzepin - Wrocław kosztować będzie 700 mln euro. Prezes PLK Zbigniew Szafrański poinformował o możliwości współfinansowania w modernizację tras, gdzie przewozi się głównie pasażerów, jednak jest to na razie raczej prognoza niż obietnica.
Za priorytet władze samorządowe i zarząd PLK uznały również zbudowanie dwóch kilometrów torów z Goleniowa do Mostów, tak aby Szczecin miał połączenie kolejowe z portem lotniczym pod Goleniowem, na tę inwestycję potrzebna jest kwota 8 mln złotych. W sferze planów jest również wznowienie połączenia Stargard - Wałcz - Piła, modernizacja tras Szczecinek - Kołobrzeg, Połczyn Zdrój - Świdwin, Trzebiatów - Piła, oraz Piła - Ustka na to jednak potrzeba 180 mln złotych.
Co do tego, że trasy krajowe zostaną unowocześnione i będą tam kursować szybkie pociągi jest pewne, natomiast jeśli chodzi o trasy regionalne to na dzień dzisiejszy są to tylko plany, które będą musiały chyba jeszcze poczekać na realizację.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
nmodernizacja kolei
[2006-12-04 21:43 212.76.33.*]
No brawo Polska kolej odżyje dzięki nowym torowiskom ,a le co z taborem, potrzeba Nam czegoś lepszego niż pendolino, przecież są lepsze składy niż wahadełka... odpowiedz »
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Dział transport:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Hilton nie wybrał jeszcze działki pod hotel we Lwowie
Wkrótce zacznie obowiązywać złagodzone żeglarskie prawo morskie
Sfinks sprzeda sieć restauracji Chłopskie Jadło?
Unowocześniono system rezerwacji Hotele.pl
Polskie paszporty bez odcisków palców
Krzysztof Kononowicz prezesem LOT!
Koniec "artystycznych" gangów?
Pasażerowie coraz częściej gubią na lotniskach osobiste laptopy
WMO: rok 2009 jednym z najcieplejszych lat
Uwaga turyści! Poznaniacy tną ceny o połowę!
Już wkrótce internet na pokładach Lufthansy?
Ecco Holiday: nowa oferta produktowa na 2011 rok
Air Berlin: z Gdańska do Berlina
NetSprint wprowadza na rynek Information Access Platform eTravel
