Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Wypadek polskiego Solarisa
Konstrukcja ze stali nierdzewnej polskiego autokaru Solaris Vacanza jest bardzo wytrzymała i całkowicie bezpieczna. To najważniejszy i najkrótszy wniosek naukowców i specjalistów budowy autobusów, którzy właśnie zakończyli badania powypadkowego autobusu turystycznego Solaris Vacanza.
Do zdarzenia doszło 14 listopada minionego roku na autostradzie A 2 w odległości 30 km od Hanoweru. Około godz. 6.40 kierowca powracającego z Paryża autokaru Solaris Vacanza 12, w wyniku chwilowej nieuwagi zjechał na strome pobocze. Przez ponad 100 metrów kierowca pojazdu próbował naprawić swój błąd i wyprowadzić autokar na jezdnie. Niestety manewr ten nie powiódł się a Vacanza z trzydziestoma pasażerami na pokładzie przewróciła się na bok i zakończyła swą podróż w przydrożnym rowie. Nikt z podróżnych ani z załogi nie doznał większych obrażeń. Także sam autobus nie odniósł żadnych poważniejszych usterek.
Przebieg tego zdarzenia był bardzo podobny do standardowego testu jakiemu poddawane są wszystkie autobusy turystyczne. Wspomniany test polega na przewróceniu autobusu na bok i jednoczesnym zrzuceniu go z 80 centymetrowego nasypu. Celem tej próby jest weryfikacja, czy konstrukcja autobusu jest na tyle wytrzymała, aby zapewnić podróżnym niezbędny poziom bezpieczeństwa. Solaris Vacanza przeszedł z powodzeniem wszystkie próby przeprowadzone podczas testu homologacyjnego, a co najważniejsze, podczas rzeczywistego wypadku jego walory wytrzymałościowe zostały potwierdzone w 100 procentach.
Vacanza podczas tej ekstremalnej próby okazała się pojazdem na miarę swoich czasów - nie tylko eleganckim i komfortowym, ale przede wszystkim bardzo bezpiecznym. Potwierdzeniem niech będzie fakt, że podczas wywrotki do rowu wszystkie szyby pojazdu pozostały całe. Po postawieniu autobusu na kołach nic nie wskazywało na to, ze autobus uległ poważnemu wypadkowi. Po oczyszczeniu go z błota i trawy, na pierwszy rzut oka można było pomyśleć, że nic się nie stało. Dopiero wytrawny obserwator był w stanie zauważyć pewne drobne "obrażenia zewnętrzne": Również wewnątrz pojazdu wszystkie jego części pozostały na swoich miejscach nie narażając w żaden sposób podróżnych. Z punktu widzenia bezpieczeństwa Vacanza zdała na szóstkę ten bardzo trudny egzamin.
Po odholowaniu Vacanzy do fabrycznego serwisu firmy Solaris w Murowanej Goślinie autobus poddano szczegółowym oględzinom i badaniom prowadzonym przez inżynierów Biura Technicznego firmy przy współudziale specjalistów z Politechniki Poznańskiej. Przeprowadzone pomiary i testy wykazały wystąpienie trwałych odkształceń konstrukcji głownie w obszarach osi przedniej oraz w tylnej części pojazdu - miejscu zawieszenia silnika. Ponadto, po prawej stronie autobusu stwierdzono niewielkie odkształcenia konstrukcji nośnej.
"Podsumowując przeprowadzone analizy i badania można stwierdzić, że autobus Solaris Vacanza okazał się pojazdem bezpiecznym o dużej sztywności poprzecznej konstrukcji nośnej. Cechy te, autobus będący produktem polskiej myśli technicznej, zawdzięcza przede wszystkim bezkompromisowemu zaprojektowaniu wszystkich zastosowanych w nim rozwiązań. Przemyślana konstrukcja, wysokiej klasy materiały wykorzystywane do produkcji a także dbałość o najwyższą jakość, pozwoliły wyprodukować polski autokar turystyczny, który niczym nie ustępuje, a nawet przewyższa najlepsze pojazdy tego typu na rynku" - mówi pracownik naukowy Politechniki Poznańskiej prof. dr inż. Wojciech Osmólski.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Solaris Vacanza
[2006-06-17 11:00 195.238.247.*]
Jechałam niedawno takim autokarem i rzeczywiście jest to autokar najwyżeszj klasy odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział transport:
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Kraków: baza Centralwings zostanie zamknięta
Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze będzie zlikwidowane?
Nieznane oblicze znanych miast
Nowy terminal praskiego lotniska
Ptasia grypa ograniczy ruch turystyczny?
IATA: linie lotnicze straciły w 2008 roku ponad 8 mld dolarów
Nowy model działania Grupy Hotelowej Orbis
Wrocław: Art Hotel i restauracja De Lounge najmodniejszymi miejscami w Polsce
Linie lotnicze Air France-KLM zaliczają wzrost
Kolejna edycja konkursu "Wielkie Odkrywanie Małopolski"
UE: planowane jest wprowadzenie jednego abonamentu za przejazd autostradami, tunelami i mostami
Holandia: turyści już nie kupią grzybów halucynogennych?