Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Wypadek polskiego Solarisa
Konstrukcja ze stali nierdzewnej polskiego autokaru Solaris Vacanza jest bardzo wytrzymała i całkowicie bezpieczna. To najważniejszy i najkrótszy wniosek naukowców i specjalistów budowy autobusów, którzy właśnie zakończyli badania powypadkowego autobusu turystycznego Solaris Vacanza.
Do zdarzenia doszło 14 listopada minionego roku na autostradzie A 2 w odległości 30 km od Hanoweru. Około godz. 6.40 kierowca powracającego z Paryża autokaru Solaris Vacanza 12, w wyniku chwilowej nieuwagi zjechał na strome pobocze. Przez ponad 100 metrów kierowca pojazdu próbował naprawić swój błąd i wyprowadzić autokar na jezdnie. Niestety manewr ten nie powiódł się a Vacanza z trzydziestoma pasażerami na pokładzie przewróciła się na bok i zakończyła swą podróż w przydrożnym rowie. Nikt z podróżnych ani z załogi nie doznał większych obrażeń. Także sam autobus nie odniósł żadnych poważniejszych usterek.
Przebieg tego zdarzenia był bardzo podobny do standardowego testu jakiemu poddawane są wszystkie autobusy turystyczne. Wspomniany test polega na przewróceniu autobusu na bok i jednoczesnym zrzuceniu go z 80 centymetrowego nasypu. Celem tej próby jest weryfikacja, czy konstrukcja autobusu jest na tyle wytrzymała, aby zapewnić podróżnym niezbędny poziom bezpieczeństwa. Solaris Vacanza przeszedł z powodzeniem wszystkie próby przeprowadzone podczas testu homologacyjnego, a co najważniejsze, podczas rzeczywistego wypadku jego walory wytrzymałościowe zostały potwierdzone w 100 procentach.
Vacanza podczas tej ekstremalnej próby okazała się pojazdem na miarę swoich czasów - nie tylko eleganckim i komfortowym, ale przede wszystkim bardzo bezpiecznym. Potwierdzeniem niech będzie fakt, że podczas wywrotki do rowu wszystkie szyby pojazdu pozostały całe. Po postawieniu autobusu na kołach nic nie wskazywało na to, ze autobus uległ poważnemu wypadkowi. Po oczyszczeniu go z błota i trawy, na pierwszy rzut oka można było pomyśleć, że nic się nie stało. Dopiero wytrawny obserwator był w stanie zauważyć pewne drobne "obrażenia zewnętrzne": Również wewnątrz pojazdu wszystkie jego części pozostały na swoich miejscach nie narażając w żaden sposób podróżnych. Z punktu widzenia bezpieczeństwa Vacanza zdała na szóstkę ten bardzo trudny egzamin.
Po odholowaniu Vacanzy do fabrycznego serwisu firmy Solaris w Murowanej Goślinie autobus poddano szczegółowym oględzinom i badaniom prowadzonym przez inżynierów Biura Technicznego firmy przy współudziale specjalistów z Politechniki Poznańskiej. Przeprowadzone pomiary i testy wykazały wystąpienie trwałych odkształceń konstrukcji głownie w obszarach osi przedniej oraz w tylnej części pojazdu - miejscu zawieszenia silnika. Ponadto, po prawej stronie autobusu stwierdzono niewielkie odkształcenia konstrukcji nośnej.
"Podsumowując przeprowadzone analizy i badania można stwierdzić, że autobus Solaris Vacanza okazał się pojazdem bezpiecznym o dużej sztywności poprzecznej konstrukcji nośnej. Cechy te, autobus będący produktem polskiej myśli technicznej, zawdzięcza przede wszystkim bezkompromisowemu zaprojektowaniu wszystkich zastosowanych w nim rozwiązań. Przemyślana konstrukcja, wysokiej klasy materiały wykorzystywane do produkcji a także dbałość o najwyższą jakość, pozwoliły wyprodukować polski autokar turystyczny, który niczym nie ustępuje, a nawet przewyższa najlepsze pojazdy tego typu na rynku" - mówi pracownik naukowy Politechniki Poznańskiej prof. dr inż. Wojciech Osmólski.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Solaris Vacanza
[2006-06-17 11:00 195.238.247.*]
Jechałam niedawno takim autokarem i rzeczywiście jest to autokar najwyżeszj klasy odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Dział transport:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Kraków: baza Centralwings zostanie zamknięta
Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze będzie zlikwidowane?
Nieznane oblicze znanych miast
Nowy terminal praskiego lotniska
Ptasia grypa ograniczy ruch turystyczny?
IATA: linie lotnicze straciły w 2008 roku ponad 8 mld dolarów
Nowy model działania Grupy Hotelowej Orbis
Wrocław: Art Hotel i restauracja De Lounge najmodniejszymi miejscami w Polsce
Linie lotnicze Air France-KLM zaliczają wzrost
Kolejna edycja konkursu "Wielkie Odkrywanie Małopolski"
UE: planowane jest wprowadzenie jednego abonamentu za przejazd autostradami, tunelami i mostami
Holandia: turyści już nie kupią grzybów halucynogennych?
