TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Zepsute samoloty latają z pasażerami, bo muszą zarabiać?

W czwartek, 10 kwietnia na warszawskim Okęciu awaryjnie lądował Boeing 737, należący do Centralwings. Pracownik firmy, która obsługuje przewoźnika zaznacza, że usterki samolotów są bardzo powszechne, ale często tuszowane lub bagatelizowane.


Piloci przewoźników niskokosztowych przyznają, że w samolotach którymi latają, usterki zdarzają się bardzo często. Zaznaczają, że tani przewoźnicy w walce o niższe ceny oszczędzają na wszystkim. Pilot, który od trzech lat lata u tanich przewoźników wyznał - W każdej taniej linii obowiązuje jedna zasada: samolot na ziemi nie zarabia. Dlatego w powietrze wysyła się maszyny z niesprawnymi w pełni systemami. Jeśli któryś z kapitanów nie chce lecieć, zostaje zwolniony.

Piloci czasami muszą ryzykować, gdyż w tanich liniach zarabiają średnio o 30% więcej niż u przewoźników tradycyjnych. Jeden z pilotów podkreśla - Jednak nigdy pilot nie poderwie maszyny z ziemi, gdy wie, że może się to skończyć śmiercią. Nie jesteśmy samobójcami.

Pracownik firmy Warsaw Airport Services, która obsługuje tanie linie na Okęcie potwierdza, że usterki zdarzają się bardzo często - Nie ma tygodnia, żeby coś się nie stało. Głównie są to niegroźne awarie, które nie wymagają odwoływania lotów. Przede wszystkim uszkodzenia kontrolek i źle działająca klimatyzacja. Dodał też, że o poważnych awariach raczej się w ogóle nie mówi. Jednak zaznacza - Kilka miesięcy temu kapitan jednego z samolotów odmówił lotu, twierdząc, że maszyna ma niesprawny jeden silnik. Zamiast podstawić drugi samolot, przewoźnik wymienił załogę i maszyna poleciała z ponad setką pasażerów.

Koszt biletów na tanie przeloty ustalane są na granicy opłacalności. Pracownik techniczny lotniska tłumaczy -Jeśli samolot ma awarię np. na lotnisku w Warszawie, gdzie przewoźnik nie ma podpisanej umowy z serwisem, naprawa może kosztować krocie. Dlatego reperuje się tylko niezbędne do lotu podzespoły, by maszyna mogła wrócić na macierzyste lotnisko. Leci z pasażerami. Pusty samolot nie zarabia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Okęcie samolot Warszawa lotnisko przewoźnik Centralwings usterka awaria uszkodzenia Warsaw Airport Services lot




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję