Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Wynajem Autokarów
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Szamotuły
- Pilot na wahadła/ stacjonarny do Włoch ( Rimini)
- Specjalista ds. Turystyki - Poznań
- Specjalista ds. turystyki - B.P ITAKA Blue City
- PRACA NA OBOZCH LETNICH KOGIS
- Specjalista d/s turystyki
- Specjalista d/s turystyki ,Bielsko-Biała, GH Sfera
- Specjalista ds. rezerwacji MERIGO | Go Global...


Zobacz także
Lotnisko w Łodzi zostanie wystawione na sprzedaż?
Rząd planuje nowe stawki składek na TFG
Grecja chce wesprzeć branżę turystyczną na Samos
Czech Tourism: przyjazdy turystyczne na razie niemożliwe
Kogo uznano za Turystyczny Skarb Małopolski?
Nie wszystkie dzieci będą mogły skorzystać z bonu turystycznego?
Co warto promować w województwie łódzkim?
Unia Europejska przeznaczyła ponad 60 mln zł na promocję polskich województw. Zbigniew Frączyk, koordynator programu "Turystyka - wspólna sprawa" podkreśla - Warto dobrze wykorzystać te pieniądze.
Joanna Blewąska rozmawiała ze Zbigniewem Frączykiem na temat atrakcyjności województwa łódzkiego i możliwości jego promocji. Wywiad opublikowany był przez Gazetę Wyborczą.
Czy Łódzkie jest atrakcyjne?
Zbigniew Frączyk - Tak. Bo turystyka to nie tylko wakacje, plaża czy góry. To także przyjazdy biznesowe, na zakupy, w poszukiwaniu historii. Dużą szansą jest dla Łodzi turystyka poprzemysłowa, z Manufakturą na czele. Pamiętajmy, że w ciągu zaledwie pięciu miesięcy odwiedziło ją 1,3 miliona ludzi. Mamy zabytki i cmentarze, zamki i pałace. Ale to nie wystarczy. Musimy z tego zrobić produkt turystyczny.
To znaczy?
Zbigniew Frączyk - Stworzyć cały pakiet dla turysty. Przyjeżdżający musi wiedzieć, jak do Łodzi dojechać, gdzie przenocować. Powinien wcześniej znać cenę hoteli i ich standard, bardzo często chce mieć wybór droższej lub tańszej oferty. Musi wiedzieć, jak może ciekawie spędzić każdą godzinę swej podróży.
Z produktami turystycznymi jest jak z produkcją samochodu. Części powstają w różnych fabrykach i to nas nie interesuje. Dla nas liczy się gotowy samochód. I różnorodność, bo jeden chce trabanta, a drugi ferrari.
Na ostatnich targach w Anglii usłyszeliśmy: Macie połączenia lotnicze z wyspami, w Łodzi budują się hotele, a pubów, centrów handlowych i rozrywkowych nie brakuje. Macie znakomite elementy. Połączcie je w całość, a Anglicy przyjadą z wielką chęcią.
Pomysły na produkty już się pojawiają. Grupa Fabricum chce proponować fabularyzowane zwiedzanie Łodzi, urząd marszałkowski chce połączyć łódzkie stadiony ścieżką rowerową.
Świetny jest też ArtBus, który łączy łódzkie muzea. Ale wymaga dopracowania. Jadący nim powinni otrzymywać ładnie wydaną książeczkę z opisem atrakcji, które oglądają. Muszą dostać rabaty, a do tego zniżki w kawiarniach i restauracjach. To musi być cały pakiet.
W dobrym kierunku idzie Kamieńsk. Zimą na górę przyjeżdżają narciarze z całej Polski, są duże grupy z Poznania czy Warszawy. W okolicy powstała niezła baza noclegowa. By ją wykorzystać także latem, na Górze Kamieńsk powstają trasy dla rowerów oraz plany wycieczek konnych. Pod hasłem "Aktywność przez cały rok" nie powinno brakować klientów.
A w Polsce są już profesjonalne produkty turystyczne?
Zbigniew Frączyk - Na przykład oferta gier terenowych opartych na legendach i podaniach ludowych z Gór Świętokrzyskich. Trasa ma 2-3 km długości i wiedzie przez ciekawe zakątki gór. Uczestnicy mają misje do spełnienia, spotykają się z 30 postaciami z legend a całość kończy się biesiadą przy ognisku, na której serwowane są historyczne potrawy.
Są chętni?
Zbigniew Frączyk - Zdecydowanie tak, a zainteresowanie Górami Świętokrzyskimi znacznie wzrosło.
Kto powinien w Łodzi stworzyć takie produkty?
Zbigniew Frączyk - Dziś jest pierwsza konferencja projektu, a potem mamy rok czasu na prace. Liczę, że powstaną grupy złożone z przedsiębiorców, samorządowców, szefów hoteli i właścicieli restauracji. I one pracować będą nad pakietem dla turystów. Ładnie go "opakują" i zaczną zarabiać pieniądze na turystyce.
Jak i gdzie sprzedawać te produkty?
Zbigniew Frączyk - Pakiety pokazywane będą na targach turystycznych, w ambasadach i centrach informacji turystycznej na całym świecie. Trafią też do biur, które organizują wyjazdy dla turystów do Europy Środkowej. Powinny być chętne, by sprzedawać taką gotową ofertę. Nie zdziwię się, jeśli TUI czy Neckermann zdecyduje się przywozić turystów do Łodzi i okolic.
A turystyka to pieniądz. USA zarabia na niej 17,5 tysiąca dolarów na sekundę! Każdy przyjezdny zostawia podczas podróży po stanach 1,6 tys. dolarów. W Łodzi to na razie tylko 147 dolarów. Zwiększyć tę kwotę, mając gotowe produkty, będzie dużo łatwiej. Każdy turysta ma w kieszeni gorący pieniądz. To kwota, którą jest gotów wydać, jeśli tylko ma na co. U nas ma, ale propozycje musi dostać na tacy.
Komentarze
Na stronach Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt nowego rozporządzenia określającego wysokość składek na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Niestety, jeśli rozporządzenie wejdzie w życie w takiej formie, znikną zerowe stawki dla wycieczek...
Blisko 90 proc. hoteli odnotowało po wprowadzeniu rządowych obostrzeń średnią frekwencję poniżej 20 proc., z czego prawie 6 na 10 hoteli poniżej 10 proc. - wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dotyczącej wyników branży...
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Korporacja medialna partnerem kampanii Restart
Rozpoczynają się Turystyczne Mistrzostwa
Park kulturowy nie dla wszystkich - Przemyśl wnioski z
Małopolska Organizacja Turystyczna zakończyła kampanię na Litwie i
Dział badania rynku i analizy:
Stabilne ceny w biurach
Letnie wyjazdy wciąż tańsze niż przed
Ceny wyjazdów do większości popularnych kierunków turystycznych nieco
Starsze aktualności:
Fly.pl: działania rządu potęgują
Ukraina zamknie granice dla
Małopolska podejmuje działania mające wesprzeć
Tunezja będzie mieć nowego Ministra
Kursy dla kontrolerów ruchu lotniczego
Rząd robi z turystyki zagranicznej kozła
Niespodzianki w rozporządzeniu w sprawie zakazów w ruchu
ONZ: odbudowa turystyki to
Restrukturyzacja szansą dla zadłużonych
Więcej greckich regionów objętych dodatkowymi środkami
Pyszne.pl sprawdza jak przez dekadę zmieniły się trendy w
ZUS ponownie rozpatrzy wnioski o umorzenie składek za marzec, kwiecień i
Bali nie wpuści zagranicznych turystów do końca
Ile grecka turystyka straciła w pierwszym
Ceny paliw lotniczych i kurs dolara sprzyjają
Organizator papieskich pielgrzymek w Polsce!
Najbliższą dużą imprezę Kraków planuje dopiero na 2009 rok!
Metodologia badań i badanie pilotażowe turystyki biznesowej.
Plaże w Międzyzdrojach są pilnowane przez detektywów?
Świnoujście, Darłówek - zniesiono zakaz kąpieli
Triada anuluje najbliższe wyloty do Egiptu
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Inwestorzy interesują się zabytkowymi pałacami, dworkami i zamkami
Wrocław: nowoczesny hotel w Dzielnicy Czterech Świątyń
Szefowie kuchni gotowali postną zupę grzybową dla Warszawiaków
Germanwings przystąpił do programu Miles & More
Włoska sieć hoteli wchodzi do Polski
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA