TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Przyszłość turystyki online w Polsce

Jeszcze kilka lat temu przewidywano, że zakupy przez Internet niemalże natychmiast zwojują polski rynek. Prognozy te jednak się nie sprawdziły i z ogromnej liczby firm próbujących coś sprzedać online pozostało niewiele. Teraz jedynie niektóre branże mają szansę zaistnieć w Internecie. Do nich zaliczają się biura podróży.


W USA firmą turystyczną, która osiągnęła największy sukces w sprzedaży usług turystycznych przez Internet jest serwis Expedia. Sprzedaż osiąga tu kwartalnie kilka miliardów dolarów. Przed taką szansą stoją także polskie biura podróży. Tym bardziej, że zaufanie do zakupów w Internecie wciąż wzrasta, a wysokie koszty utrzymania tradycyjnych agencji spowodowały, że w wielu przypadkach nie opłaca się ich utrzymywać.

Mimo wielu korzyści przemawiających za internetowymi agencjami turystycznymi wielkość ich obrotów jest jeszcze niewielka. To dlatego, że są one tylko pośrednikami właściwych touroperatorów i ich przychody to kilkunastoprocentowa prowizja od sprzedanych imprez. Jednak przychody te stopniowo rosną, tak jak rośnie zainteresowanie polskich turystów rezerwacją online, bez męczącego odwiedzania kolejnych biur podróży. Z drugiej strony rynek turystyki online nie musi wcale zachować się tak, jak to miało miejsce w krajach zachodnich. Jego rozwój może postępować o wiele dłużej, a to ze względu na fakt, iż Internet jest wciąż dość drogi. Nie mówiąc już o przyzwyczajeniach Polaków, którzy traktują to medium jako źródło informacji a transakcji wolą już dokonać osobiście w biurze.

W Polsce jest wciąż niewiele biur podróży, które oferują całkowicie zautomatyzowaną rezerwację internetową. W większości przypadków składamy tylko zamówienie online, a w biurze po otrzymaniu zamówienia pracownicy osobiście zwracają się touroperatora z zapytaniem czy jeszcze są wolne miejsca na daną wycieczkę i potwierdzają zamówienie klienta. Taka procedura może zostać całkowicie zautomatyzowana tylko po wprowadzeniu jednego zintegrowanego systemu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
zakupy rezerwacje w internecie przez internet za pośrednictwem internetu online on-line turystyka online serwis Expedia internetowe biura podróży agencje turystyczne rezerwacja internetowa zalety wady turystyki internetowej przyszłość rynek turystyczny w Polsce przyszlosc i


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję