Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach pasażerów
Internetowe biura podróży Edreams ODIGEO, Etraveli Group i Kiwi.com zobowiązały się do lepszego informowania konsumentów o ich prawach w przypadku odwołania lotu przez linie lotnicze oraz do przekazywania zwrotów kosztów biletów w ciągu siedmiu dni od ich otrzymania od linii lotniczych, co oznacza, że konsumenci powinni otrzymać je łącznie po 14 dniach. Jest to efekt negocjacji z Komisją Europejską i krajowymi organami ochrony konsumentów.
Zgodnie z unijnymi przepisami, linie lotnicze odwołujące lot są zobowiązane do zwrócenia kosztów biletów w ciągu siedmiu dni od momentu, gdy pasażer zdecyduje się na zwrot kosztów lotu. Bilety lotnicze można jednak również kupić za pośrednictwem pośrednika ("internetowego biura podróży").
Działanie to uzupełnia wcześniejszy dialog z 16 głównymi europejskimi liniami lotniczymi, w wyniku którego zobowiązały się one do przestrzegania 7-dniowego terminu zwrotu kosztów i zwrotu ponad 500 000 voucherów lotniczych, które zostały wydane konsumentom w wyniku odwołania lotów podczas pandemii COVID-19. Dialog z liniami lotniczymi w 2021 r. zwrócił uwagę na dodatkowe opóźnienia, których doświadczyli pasażerowie, gdy anulowane bilety zostały zakupione przez pośrednika.
Internetowe biura podróży, których dotyczy akcja, to: eDreams ODIGEO (z markami takimi jak eDreams, Opodo, Go Voyages, Travellink i Liligo); Etraveli Group (z markami takimi jak Mytrip, GotoGate, Flybillet, Flightnetwork, Supersavetravel, seat24 i Travelstart); i Kiwi.com. Akcja pierwotnie dotyczyła również Otravo, które jednak zakończyło działalność w grudniu 2022 roku.
W przypadku odwołanych lotów, internetowe biura podróży przekażą konsumentowi zwrot kosztów od linii lotniczej w ciągu 7 dni od dnia, w którym pośrednik otrzyma zwrot kosztów od linii lotniczej. Spowoduje to zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni dla konsumentów, którzy kupili bilet za pośrednictwem internetowego biura. Pozostałe zaległości w przekazywaniu zwrotów otrzymanych od linii lotniczych zostały lub zostaną usunięte najpóźniej do 30 czerwca 2023 roku.
Numer telefonu i adres e-mail internetowego biura podróży zostaną podane w sekcjach pomocy technicznej lub "Skontaktuj się z nami" na ich stronach internetowych, tak, aby konsumenci mogli się z nimi komunikować również za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.
Informacje na temat konkretnych korzyści związanych z różnymi pakietami usług oferowanymi przez internetowe biura podróży mają być bardziej przejrzyste.
Pasażerowie mają być wyraźnie informowani o swoich ustawowych prawach wynikających z rozporządzenia w sprawie praw pasażerów linii lotniczych do zmiany planu podróży lub zwrotu kosztów w przypadku odwołania lotu przez linię lotniczą. Będą oni również wyraźnie informowani o tym, czy lot został odwołany.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
20 procentowy wzrost ilości wyjeżdżających na ferie?
Sukces prezesa POT na arenie międzynarodowej
Koleje Dolnośląskie przywrócą pełny rozkład połączeń
Ryanair: darmowe zmiany w rezerwacjach lotów na październik i listopad
Emirates wprowadza automaty do odprawy na lotnisku w Dubaju
PERFUMY 20 ML DUZE MALE UBRANIA HURT ADIDAS NIKE ITP
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla Grecji
Przemysł spotkań nad przepaścią
IATA: ruch lotniczy ma się niewiele lepiej, ale lepiej
Kwarantanna dyskryminuje niezaszczepionych? RPO prosi o wyjaśnienia
Goście w a&o sami się zameldują
Słowacja zaostrza ograniczenia
Ile osób skorzystało z oferty Poznania za pół ceny?
Dziś obchodzimy Światowy Dzień Turystyki
Sun&Snow otwiera pierwsze zagraniczne biuro
Polskiego klienta wygania z hoteli inflacja i oszczędności
SOIT apeluje o dodatkowe wsparcie dla turystyki biznesowej
Kto odpowiada za opóźnienie dzierżawionego samolotu?
Grecja/Paralia/Apartamenty typu Family - kto był? Jka tam jest?