Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki TUI Nysa
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- SPECJALISTA DS. OBSŁUGI REZERWACJI AGENCYJNYCH
- Specjalista ds. turystyki - TUI FR M1 Poznań
- PRODUCT MANAGER
- pilotaż - Kaszuby Łeba
- PILNE! Pilot Włochy 09-14.09.2024
- Pilotaż Grecja Delfy Ateny Meteory...
- Pilotaż 20 września/ z Łodzi do Parku Suntago
- Pilotaż - Budapeszt
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach pasażerów
Internetowe biura podróży Edreams ODIGEO, Etraveli Group i Kiwi.com zobowiązały się do lepszego informowania konsumentów o ich prawach w przypadku odwołania lotu przez linie lotnicze oraz do przekazywania zwrotów kosztów biletów w ciągu siedmiu dni od ich otrzymania od linii lotniczych, co oznacza, że konsumenci powinni otrzymać je łącznie po 14 dniach. Jest to efekt negocjacji z Komisją Europejską i krajowymi organami ochrony konsumentów.
Zgodnie z unijnymi przepisami, linie lotnicze odwołujące lot są zobowiązane do zwrócenia kosztów biletów w ciągu siedmiu dni od momentu, gdy pasażer zdecyduje się na zwrot kosztów lotu. Bilety lotnicze można jednak również kupić za pośrednictwem pośrednika ("internetowego biura podróży").
Działanie to uzupełnia wcześniejszy dialog z 16 głównymi europejskimi liniami lotniczymi, w wyniku którego zobowiązały się one do przestrzegania 7-dniowego terminu zwrotu kosztów i zwrotu ponad 500 000 voucherów lotniczych, które zostały wydane konsumentom w wyniku odwołania lotów podczas pandemii COVID-19. Dialog z liniami lotniczymi w 2021 r. zwrócił uwagę na dodatkowe opóźnienia, których doświadczyli pasażerowie, gdy anulowane bilety zostały zakupione przez pośrednika.
Internetowe biura podróży, których dotyczy akcja, to: eDreams ODIGEO (z markami takimi jak eDreams, Opodo, Go Voyages, Travellink i Liligo); Etraveli Group (z markami takimi jak Mytrip, GotoGate, Flybillet, Flightnetwork, Supersavetravel, seat24 i Travelstart); i Kiwi.com. Akcja pierwotnie dotyczyła również Otravo, które jednak zakończyło działalność w grudniu 2022 roku.
W przypadku odwołanych lotów, internetowe biura podróży przekażą konsumentowi zwrot kosztów od linii lotniczej w ciągu 7 dni od dnia, w którym pośrednik otrzyma zwrot kosztów od linii lotniczej. Spowoduje to zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni dla konsumentów, którzy kupili bilet za pośrednictwem internetowego biura. Pozostałe zaległości w przekazywaniu zwrotów otrzymanych od linii lotniczych zostały lub zostaną usunięte najpóźniej do 30 czerwca 2023 roku.
Numer telefonu i adres e-mail internetowego biura podróży zostaną podane w sekcjach pomocy technicznej lub "Skontaktuj się z nami" na ich stronach internetowych, tak, aby konsumenci mogli się z nimi komunikować również za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.
Informacje na temat konkretnych korzyści związanych z różnymi pakietami usług oferowanymi przez internetowe biura podróży mają być bardziej przejrzyste.
Pasażerowie mają być wyraźnie informowani o swoich ustawowych prawach wynikających z rozporządzenia w sprawie praw pasażerów linii lotniczych do zmiany planu podróży lub zwrotu kosztów w przypadku odwołania lotu przez linię lotniczą. Będą oni również wyraźnie informowani o tym, czy lot został odwołany.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
USA najpotężniejszym rynkiem
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie
Dział prawo i podatki:
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu
PARP rozszerza grupę odbiorców wsparcia w ramach
Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę na problemy z lex
Starsze aktualności:
W Krakowie powstaje nowy szlak
Emirates chwali się dobrymi
Gdzie Polacy jadą z biurami na Boże
Grecja z nowym planem dla
Kolejne kraje bliżej członkostwa w
Airbnb zazdrości hotelom i zmierza do profesjonalizacji
Mistrzostwa wirtualnych biur
20 procentowy wzrost ilości wyjeżdżających na ferie?
Sukces prezesa POT na arenie międzynarodowej
Koleje Dolnośląskie przywrócą pełny rozkład połączeń
Ryanair: darmowe zmiany w rezerwacjach lotów na październik i listopad
Emirates wprowadza automaty do odprawy na lotnisku w Dubaju
PERFUMY 20 ML DUZE MALE UBRANIA HURT ADIDAS NIKE ITP
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla Grecji
Przemysł spotkań nad przepaścią
IATA: ruch lotniczy ma się niewiele lepiej, ale lepiej
Kwarantanna dyskryminuje niezaszczepionych? RPO prosi o wyjaśnienia
Goście w a&o sami się zameldują
Słowacja zaostrza ograniczenia
Ile osób skorzystało z oferty Poznania za pół ceny?
Dziś obchodzimy Światowy Dzień Turystyki
Sun&Snow otwiera pierwsze zagraniczne biuro
Polskiego klienta wygania z hoteli inflacja i oszczędności
SOIT apeluje o dodatkowe wsparcie dla turystyki biznesowej
Kto odpowiada za opóźnienie dzierżawionego samolotu?
Grecja/Paralia/Apartamenty typu Family - kto był? Jka tam jest?