TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






PKP przeprasza za awarię i zwalnia pracowników

Część osób, które często podróżują pociągami chciała skorzystać z oferty PKP InterCity i zakupić bilet na teoretycznie szybki przejazd składem Pendolino.


W nocy z soboty na niedzielę (15/16 listopada) miała rozpocząć się sprzedaż biletów na pociągi Express InterCity Premium. Pisaliśmy o tym w artykule: W ten weekend rusza sprzedaż biletów na Pendolino

Mimo wcześniejszych zapowiedzi spółki, internetowa sprzedaż biletów nie doszła do skutku. Na stronie internetowej przewoźnika widnieje komunikat informujący o przerwie technologicznej, która trwa już drugi dzień.





Spółka problemy tłumaczy wdrażaniem nowego systemu sprzedaży biletów, który będzie kalkulował ceny w zależności od terminu przejazdu oraz obłożenia danego pociągu. Warto dodać, że PKP nie jest pionierem w wykorzystaniu tego typu systemu, gdyż od lat stosują go linie lotnicze

Przez wprowadzanie nowego systemu sprzedaży nie można kupić ani zwrócić przez Internet żadnego biletu na jakikolwiek pociąg PKP InterCity. PKP InterCity odsyła pasażerów do zakupu biletów w kasach na dworcach kolejowych. Spółka informuje, iż na tym poziomie sprzedaż odbywa się bez żadnych problemów.

Do błędu przyznaje się jednak Jakub Karnowski, prezes zarządu PKP SA. W związku z awarią techniczną odwołał on ze stanowiska członka zarządu PKP Intercity ds. finansowych - Pawła Horodyńskiego. Pracę straciły też osoby, które bezpośrednio były odpowiedzialne za wdrożenie nowego systemu rezerwacyjnego. Należą do nich Piotr Butkiewicz, dyrektor wykonawczy ds. finansowych i wsparcia oraz Michał Rudek, dyrektor biura informatyki.

Karnowski swoją decyzje tłumaczy dobrem pasażerów oraz zachowaniem dobrego imienia firmy. "Awaria z ostatnich dniach była bezpośrednią przyczyną podjęcia decyzji o zmianach personalnych w Intercity. Pragnę przeprosić pasażerów oraz zapewnić, że już podejmujemy wszelkie działania, aby przywrócić pełny dostęp do systemu sprzedaży. W Intercity całodobowo działa sztab kryzysowy, któremu przewodniczy szef Rady Nadzorczej PKP IC, Członek Zarządu PKP SA, Piotr Ciżkowicz" - dodał prezes spółki.

Aby wynagrodzić pasażerom wszelkie niedogodności związane z brakiem możliwości zakupu jakichkolwiek biletów kolejowych na stronie PKP InterCity, firma postanowiła trzykrotnie zwiększyć pule promocyjnych biletów na Pendolino.

Do tej pory w kasach sprzedano około 3 tysięcy biletów na Pendolino. O ile więcej biletów mógł sprzedać przewoźnik, gdyby działała sprzedaż internetowa?




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Pendolino bilety sprzedaż przerwa technologiczna awaria kasy system


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję