Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Rozmowy o nowym funduszu w turystyce
Kiedy upada biuro podróży, mimo podwyższonych progów gwarancji ubezpieczeniowych wciąż nie wystarcza pieniędzy dla wszystkich turystów. Od niedawna mówi się o powołaniu dodatkowego funduszu, na którego budżet składałyby się same biura.
O potencjale tego rozwiązania mówi Mariusz Górski, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Zagranicznych TU Europa SA wyspecjalizowanego w ubezpieczaniu biur podróży - gość portalu Bankier.pl.
Zdaniem eksperta utworzenie funduszu mogłoby skutecznie wspomóc dotychczasową formę ochrony klientów biur podróży. Ten sposób zabezpieczenia klienta sprawdza się w wielu europejskich krajach, m.in. w Danii, Anglii, a od niedawna w Rosji. Dzięki funduszowi klienci biur otrzymaliby pełny zwrot wpłaconych pieniędzy, a przecież to jest najważniejsze z punktu widzenia turysty. Tworząc takie rozwiązanie ważne byłoby zróżnicowanie opłaty na fundusz w zależności od charakteru działalności danego touroperatora. Część biur specjalizuje się w wyjazdach czarterowych, inne w autokarowych, a to są mocno zróżnicowane koszty. Ponadto utworzenie funduszu może w efekcie spowodować obniżenie sum gwarancyjnych dla touroperatorów.
Zdarza się, że ubezpieczyciel odmawia rozpatrzenia wniosku o wydanie gwarancji ubezpieczeniowej touroperatorowi. Powodem takiego działania jest brak zaufania względem współpracy z danym kontrahentem oraz niezrealizowanie postanowień z umowy w przeszłości. Głównie chodzi o niestabilną kondycję finansową biur.
Ryzyko takiego przedsięwzięcia jak fundusz gwarancyjny wiązałoby się głównie z wysokimi kosztami obsługi funduszu oraz brakiem możliwości skutecznego egzekwowania składek od touroperatorów.
Udzielenie gwarancji przez ubezpieczyciela oczywiście kosztuje, a towarzystwo wymaga od touroperatora ustanowienia zabezpieczeń adekwatnych do ryzyka generowanego przez dany podmiot. Jednym z czynników decydujących o cenie oraz wielkości zabezpieczeń jest wysokość samej gwarancji. Tak więc towar, jakim jest gwarancja, będzie tym droższy, im wyższa będzie suma gwarancyjna. W przypadku dalszego podnoszenia minimalnych sum gwarancyjnych może się okazać, że wzrośnie liczba biur podróży, których na taki towar nie stać.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Szósta edycja Poznań za pół ceny
Singapore Airlines obniżą opłaty paliwowe
Sieć lokali zapowiada intensywny rozwój
Gdańsk: Bitwa morska. Oblężenie twierdzy Wisłoujście
Tadż Arabia - Nowe Miasto Miłości
Azjaci pomogą polskiej turystyce?
"Czarownice" i magiczny weekend w Kielcach
Alfa Star: wzrost sprzedaży first minute
Sposoby na poprawę sprzedaży usług hotelowych
Prośba o udział w ankiecie o e-turystyce
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
SYLWESTER 2007/2008 stylu lat "PRL" stroje i muzyka z lat 60
