Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Touroperatorzy, hotelarze i restauratorzy jednoczą siły
Firmy związane z działalnością w branży turystycznej postanowiły zjednoczyć siły i razem wypromować swoją ofertę. Dzięki ich zaangażowaniu powstał Karpacki Klaster Turystyczny. Wspólne działanie ma w przyszłości stworzyć konkurencyjną ofertę turystyczną.
Karpacki Klaster Turystyczny objął swym zasięgiem teren Bieszczadów i Beskidu Niskiego, oraz tereny podgórskie. W ramach współpracy udało się zjednoczyć wysiłki organizatorów turystyki, hotelarzy, właścicieli pensjonatów, restauratorów i innych usługodawców związanych z branżą turystyczną.
"Dla mnie najważniejsze, że jest to inicjatywa oddolna. To przedsiębiorcy się do nas zgłosili, nie trzeba było ich do niczego przekonywać i tłumaczyć walorów takiego rozwiązania. Zresztą klaster to nie tylko próba łączenia sił i dalszego rozwoju, ale także wyjście ze wspólną promocją na zewnątrz regionu" - wyjaśnia Krzysztof Staszewski, ze stowarzyszenia "Pro Carpathia". "Poza tym mamy w tej dziedzinie doświadczenie, bo wspieraniem turystyki zajmujemy się od blisko 10 lat. Od roku jesteśmy także animatorem Klastra Podkarpackie Smaki, który działa w podobny sposób"- dodaje.
Początków do akcji przystąpiło 40 osób, a kolejne zadeklarowały chęć dołączenia do przedsięwzięcia. Karpacki Klaster Turystyczny jest więc rodzajem porozumienia, które zostanie teraz zarejestrowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Osobowości prawnej porozumieniu udzieli Stowarzyszenie "Pro Carpathia", które jednocześnie jest animatorem przedsięwzięcia.
Finanse potrzebne na działanie klastra, jego pomysłodawcy mają nadzieję pozyskać z funduszy Unii Europejskiej. Środki pozyskiwane będą wspólnie, ale każdy z przedsiębiorców może wystąpić o nie również indywidualnie. Przedsiębiorcy którzy przystąpili do porozumienia liczą też na możliwość udziału w szkoleniach i na lepsza integrację branży.
Cele projektu są dalekosiężne- od zacieśnienia współpracy i większej komplementarności ofert, po przekonanie turystów do częstszego odwiedzania promowanego regionu. W założeniu pomysłodawców, projekt powinien pozwolić również na zwiększenie atrakcyjności ofert turystyki aktywnej, kulturowej i przyrodniczej. Jako komplementarny element programu promowana będzie także kuchnia lokalna.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział biura turystyczne:
Choroby przenoszone przez komary coraz
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Powstaje hotel z trawy i błota
Sieć lokali gastronomicznych planuje rozwój
Bezrobotny udawał pilota. Raz mu uwierzyli...
Czego chcą pracodawcy z branży turystycznej?
Ile zarobił AmRest w I kwartale?
Samolot jak najlepsza restauracja?
Targi lotnicze w Rzeszowie już dziś
10 mln pasażerów na Lotnisku Chopina
Prokuratura wyjaśnia co z kiełbasą
Satoria Group umacnia swoją pozycję
Które lotnisko najlepiej obsługuje pasażerów?
Klienci TAP ze zniżką na pociąg
Pociągiem z Okęcia do centrum miasta
Żebracy utrapieniem restauratorów
Trwa głosowanie na najlepszy hotel
Titanic zabytkiem chronionym UNESCO
Zimowe atrakcje w czeskich górach
Nowe połączenia Austrian Airlines
Karty simpass do tanich rozmów niedzynarodowych znacie?Polecacie?
