TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny bran篡 turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Gdy ma這 miejsc parkingowych

W wielu obiektach lub lokalach zlokalizowanych w centrach miast lub na ograniczonej przestrzeni problemem jest brak dostatecznej liczby miejsc parkingowych. Jednak teraz mo積a zwi瘯szy ilo嗆 miejsc parkingowych dost瘼nych na okre郵onej przestrzeni stosuj帷 odpowiednie rozwi您ania techniczne.


Ma造 parking potrafi by zmor go軼i. Zapewnienie komfortu klientowi jest podstawowym zadaniem ka盥ego obiektu, czy lokalu. Gdy brak miejsc, teraz opr鏂z zdobycia dodatkowej powierzchni na parking, mo積a rozwa篡 zastosowanie platform parkingowych.

Miejsca parkingowe stanowi tylko zaledwie ok. 32% powierzchni ca趾owitej parkingu wykonanego w tradycyjnej technologii budowli naziemnych lub podziemnych. Platformy parkingowe to coraz bardziej popularne rozwi您anie, wr璚z konieczne tam, gdzie dynamicznie rosn帷a liczba samochod闚 przekroczy豉 za這瞠nia urbanistyczne projektowanych przed laty osiedli i centr闚 miast - m闚i Iwo Nowina Konopka, architekt specjalizuj帷y si w projektowaniu i realizacji system闚 parking闚 platformowych. Jego zdaniem, technologia ta mo瞠 by sposobem na skuteczne rozwi您anie problemu deficytu miejsc parkingowych, przed kt鏎ym stoi dzisiaj wiele polskich miast i wsp鏊not osiedlowych. Dodaje, 瞠 obok niezwyk貫j efektywno軼i liczby miejsc parkingowych, jakie mo積a stworzy na niewielkiej powierzchni, za inwestycjami tego typu przemawia rachunek ekonomiczny.

Rosn帷a warto嗆 nieruchomo軼i sprawia, 瞠 koszt gruntu, na kt鏎ym inwestor zamierza wybudowa miejsce parkingowe, cz瘰to znacznie przekracza… warto嗆 samochodu, kt鏎y ma by na nim zaparkowany - m闚i Nowina Konopka. Budowa tradycyjnego parkingu wielopoziomowego oznacza r闚nie konieczno嗆 poniesienia nak豉d闚 inwestycyjnych na konstrukcj klatek schodowych lub wind, a w przypadku obiekt闚 wbudowanych w struktur budynku mieszkalnego lub biurowego wyposa瞠nie w energoch這nne urz康zenia wentylacyjne i o鈍ietlenie, wszelkiego rodzaju czujniki, monitoring etc.

Parkingi automatyczne, b璠帷e najbardziej zaawansowan technologicznie odmian platformowych system闚 parkingowych, s coraz cz窷ciej stosowane jako rozwi您ania zapewniaj帷e publiczne miejsca parkingowe w du篡ch aglomeracjach. Cho pierwsze obiekty tego typu powa造 ju na pocz徠ku XX wieku we Francji i w Stanach Zjednoczonych, dopiero teraz w dobie katastrofalnego deficytu miejsc parkingowych i 鈍iadomo軼i zagro瞠 ekologicznych prze篡waj prawdziwy renesans.

Przyk豉dem mo瞠 by oddany do u篡tku w roku 2010 parking posiadaj帷y certyfikat ekologiczny Leed w Chicago czy nowoczesny sterowany komputerowo automat parkingowy na pojazd闚 w centrum Kopenhagi. Wiede mo瞠 poszczyci si a siedmioma takimi instalacjami zawieraj帷ymi od 120 do 340 miejsc parkingowych. Parkingi automatyczne powsta造 m.in. w centrum Budapesztu , Lizbony, Monachium, Berlina, Salonik. W tym roku w zabytkowym centrum Krakowa oddano do u篡tku pierwszy prywatny parking automatyczny. Bez ingerencji w struktur zabytkowej kamienicy uda這 si stworzy kilkana軼ie hotelowych miejsc parkingowych. Jak oceniaj projektanci, bez zastosowania platform inwestor mia豚y do dyspozycji tylko jeden gara o powierzchni 3 x 5,5 metra.




Komentarze

(kiedy jest to mo磧iwe, sugerujemy podpisanie si)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
parking naziemny podziemny automatyczny miejsce parkingowe platformy parkingowe certyfikat ekologiczny Leed chicago Krak闚 Budapeszt Lizbona Monachium Berlin Saloniki parking automatyczny innowacyjne rozwi您ania automat parkingowy rachunek ekonomiczny parking tradycyjna budowa parkingu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz u篡wa COOKIES. Szczeg馧y przetwarzania danych osobowych s opisane w polityce prywatno軼i. Korzystaj帷 z tej strony wyra瘸sz zgod na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przegl康arki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczeg馧y w regulaminie, polityce prywatno軼i oraz polityce cookies.
  Akceptuj