TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Internet zmienia klientów

Nie od dziś wiadomo, że ludzie chcą coraz więcej informacji. Od dawna można zaobserwować trend coraz wyższych wymagań informacyjnych ze strony turystów. Dziś mało kto uda się w podróż do jakiegokolwiek obiektu (nie znanego mu lub o nieznanej reputacji) bez sprawdzenia o nim informacji w internecie.


Większość ludzi zaczyna swoje poszukiwania od wyszukiwarki lub ulubionych serwisów internetowych. Jeśli nie znajdą wystarczających informacji, to szukają dalej chcąc się upewnić, czy planowany pobyt i podróż przebiegnie zgodnie z oczekiwaniami i planem.

Badania przeprowadzone przez On Board PR i PBS DGA wykazały, że aż 49% Polaków poszukując hotelu wykorzystuje do tego Internet, a odsetek ten wzrasta do 60% w przypadku Polaków z wyższym wykształceniem.

Najnowszy raport Google Polska, prezentuje podobne dane. Badania wykazały, że w 2007 roku 92% badanych zadeklarowało korzystanie z wyszukiwarki w procesie poszukiwania informacji na temat produktów turystycznych (odnotowano wzrost o 10 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim rokiem). Dodatkowo w jednym z najnowszych raportów opublikowanych przez Google (ZMOT) można zaobserwować, że dynamicznie rośnie liczba stron na których szukamy informacji o produktach i usługach. W 2010 roku przed dokonaniem zakupu internauci odwiedzali średnio 5,3 stron, a w 2011 roku wartość ta wzrosła do 10,4.

Dla właścicieli obiektów oznacza to że trzeba coraz bardziej skupić się na promocji w Internecie. Na oficjalnym blogu Google dla webmasterów można przeczytać, że linkowanie do i linki z tematycznie związanych stron są doceniane przez Google i bez wątpienia będą pozytywnie wpływać na pozycje w indeksie. - Dlatego sieć wartościowych linków prowadzących do strony obiektu noclegowego jest strategicznym elementem skutecznej i długoterminowej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek - mówi Piotr Kuta z serwisu PromujNoclegi.pl - Nasza strategia jest przy tym unikalna, bowiem my poprzez swoje działania pomagamy pozyskać wartościowe linki z blogów, portali noclegowych oraz społecznościowych, a także dostarczyć kwalifikowany ruch z tych serwisów.

Dzięki badaniom można być pewnym, że Internet zmienił sposób w jaki podejmujemy decyzję o zakupie. Warto być dobrze widocznym w wyszukiwarce Google i na wielu serwisach internetowych. Kogo nie widać, ten dziś nie może liczyć na wielu klientów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
internet promocja Piotr Kuta badania Google pozycjonowanie linki hotel hotele obiekty promocja obiektów promowanie w sieci Internecie sieć internet PromujNoclegi.pl




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję