TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wojna biur w Poznaniu

Dwa biura podróży z Poznania są w stanie wojny. Powodem są oskarżenia o działanie niezgodne z prawem i dobrymi obyczajami.


Przedstawiciele biura podróży Funclub oskarżają lokalnego konkurenta, biuro podróży Oskar o wykradanie danych z systemu CRM. O całej sprawie jako pierwszy napisał Głos Wielkopolski. Artykuł można przeczytać pod adresem www.gloswielkopolski.pl

"Policja zakończyła dochodzenie. Przesłuchała świadków i zdobyła informacje potwierdzające włamanie i fakt bezprawnego korzystania z danych, które są własnością Funclub. Policja wystąpiła również z wnioskiem do Prokuratury o zabezpieczenie komputerów w firmie Oskar. Prokuratura nie wydała zgody, ze względu na niebezpieczeństwo nieodbycia się imprez turystycznych organizowanych przez Oskar, w przypadku braku komputerów" - pisze w mailu do Tur-Info prezes zarządu Funclubu Piotr Sućko. Dodaje, że po zakończeniu sprawy karnej będzie się domagał odszkodowania na drodze cywilnej. W tej chwili Funclub szacuje swoje roszczenia na około 2 mln złotych.

Prezes Funclubu poinformował również o wzmocnieniu zabezpieczeń w systemie. "Obecnie logowanie do CRM możliwe jest po wpisaniu odpowiedniego loginu, potem hasła i na sam koniec kodu SMS, który przychodzi na osobisty telefon użytkownika. " - podaje.

Jak można przeczytać w artykule przedstawiciele biura Oskar zaprzeczają oskarżeniom, zarzucając równocześnie konkurentom dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji. Poprosiliśmy dziś o komentarz oskarżonego touroperatora i mamy nadzieję, że niedługo będziemy mogli go opublikować.

Całe zamieszanie nie służy ani żadnemu z biur ani całej branży turystycznej. Jesteśmy bardzo ciekawi jakie stanowisko przyjmie sąd. Znając szybkość naszego wymiaru sprawiedliwości sprawa może trochę potrwać, co nie jest na rękę ani jednej, ani drugiej stronie. Zapewne prezesi chcieliby jak najszybszego rozwiązania całej sprawy, żeby móc skierować całą swoją uwagę na zarządzanie przedsiębiorstwem w tak gorącym okresie, jakim jest rozpoczynający się właśnie sezon turystyczne. Oskarżenia są bardzo poważne i mogą za sobą nieść konsekwencje dla któregoś z touroperatorów. Jak można usłyszeć w branży, stosunki pomiędzy obydwoma biurami od lat nie były najlepsze.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biuro podróży oskarżenie kradzież danych nieuczciwa konkurencja Funclub Oskar CRM


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję