TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kodeks Dobrych Praktyk według TUI

Touroperator ma w planach ujednolicenie zapisków, dotyczących współpracy między klientem, a organizatorem wyjazdów turystycznych. Zebrane treści mają ujrzeć światło dzienne do połowy października - donoszą "Wiadomości Turystyczne".


Kodeks tworzony jest w oparciu o europejskie standardy, w tym niemieckiego TUI. W Państwach UE każdy duży organizator przestrzega określonych zasad. Jest to efekt długoterminowego patrzenia na rynek - komentuje Piotr Haładus, dyrektor marketingu TUI Poland. - Chcemy zebrać to, co najlepsze w zapisach na rynkach zagranicznych i wybrać elementy, które przyjmą się u nas - dodaje.

Nowy Zbiór Dobrych Praktyk ma ustandaryzować sposób prezentowania oferty, procedurę postępowania przed wylotem, w tym zasady związane ze sposobem postępowania w sytuacjach kryzysowych, dokumentami podróży, zmianami czy opóźnieniami lotów, miejscami wypoczynku, a także zasadami postępowania po przyjeździe klientów.

Touroperator jak mówi ma na względzie zwiększenie zaufania i spokój turystów. - Klientom w Polsce już na etapie planowania wyjazdów towarzyszy bardzo dużo niepokojów. Nie jest sytuacją normalną, że przed każdym sezonem media ostrzegają turystów przed biurami podróży - mówi Haładus.

Kodeks Dobrych Praktyk, aby wpłynął na poprawę wizerunku branży turystycznej, musi najpierw zostać zaakceptowany przez organizatorów. TUI jest świadomy, że wielu z nich nie od razu będzie chciało podporządkować się regułom narzuconym przez jedno biuro.

Jak się okazuje stworzenie wzoru umowy, który nie będzie budził sprzeciwu UOKiK-u, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Urzędów Marszałkowskich nie jest wcale takie proste. Jakiś czas temu podobnego projektu podjęła się Polska Izba Turystyki, do tej pory praca nie została ukończona.

Stworzenie wzorców dobrych dla wszystkich jest trudne przede wszystkim ze względu na niejednoznaczność wielu przepisów prawa, co pozostawia dużą możliwość interpretacji. Powoduje to, że wciąż toczy się spór między prawnikami i teoretykami - mówi Paweł Niewiadomski, wiceprezes PIT. - Istotne jest stworzenie takiego Kodeksu, do którego przestrzegania nikogo nie trzeba będzie zachęcać - dodaje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kodeks Dobrych Praktyk TUI Poland touroperator ujednolicenie zapisków współpraca klient organizator wyjazd turystyczny październik kodeks UE długoterminowy rynek branża turystyczna Piotr Haładus dyrektor marketingu TUI Poland rynek zagraniczny oferta prezentacja sytuacja kryzysowa podróż opóźnienia lotów miejsce wypoczynku zasady postępowania planowanie wyjazdu spokój turystów zwiększenie zaufania niepokoje biuro podróży wiceprezes PIT Polska Izba Turystyki prawnicy przepisy Paweł Niewiadomski




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję