Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
![lotnictwo, pasażer, samolot, skarga, ULC, prawa pasażerów, prawo, pasażer, KOPP, sprawa, opóźnienia lotu, odwołany rejs, odwołany lot, spóźnienie, lotnisko, skargi pisemne, przewoźnik, linie lotnicze, naruszenie prawa, OLT Express, komisja, kontrole lotnisk, kontrola](https://turinfo.pl/zdjecia/32000_aktzdj_akt_43815_23035.jpg)
Zobacz także
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw pasażerów
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika lotniczego
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Pasażerowie skarżą się na przewoźników
W ubiegłym roku do działającej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego Komisji Ochrony Prawa Pasażerów (KOPP) wpłynęło ogółem 4021 spraw,
o ponad 1826 więcej niż w roku 2011. Najczęściej pasażerowie skarżyli się na opóźnienia oraz odwołanie lotów.
Komisja Ochrony Praw Pasażerów na mocy postanowień rozporządzenia nr 261/2004/WE kontroluje przestrzeganie przez przewoźników lotniczych postanowień rozporządzenia nr 261/2004/WE, t.j. zajmuje się rozpatrywaniem indywidualnych skarg pasażerów na przewoźników lotniczych naruszających ich prawa w przypadku odwołania lotu, znacznego opóźnienia lotu oraz odmowy przyjęcia ich na pokład.
W 2012 r. do Komisji Ochrony Praw Pasażerów (KOPP) wpłynęło 4021 skarg i pisemnych zapytań dot. naruszeń przez przewoźników lotniczych przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004.
W odniesieniu do liczby skarg, które wpłynęły do KOPP w 2010 r. (1540 skarg) Komisja odnotowała ok. 161% przyrost liczby spraw, a w stosunku do liczby skarg, które wpłynęły do KOPP w 2011 r. (2195 skarg), Komisja odnotowała ok. 83% przyrost w stosunku do roku 2012.
Rosnąca z roku na rok liczba rozpatrywanych w KOPP spraw spowodowana jest stale rosnącą świadomością prawną pasażerów podróżujących drogą powietrzną oraz wywiązywaniem się przewoźników lotniczych z obowiązku informowania pasażerów o przysługujących im prawach - co weryfikowane jest podczas corocznych kontroli przewoźników prowadzonych przez pracowników KOPP w polskich portach lotniczych.
Warto nadmienić, że znaczny przyrost liczby skarg w 2012 r. spowodowany był także upadkiem spółek lotniczych OLT Express Regional oraz OLT Express Poland, które na przełomie lipca i sierpnia zeszłego roku odwołały wszystkie swoje loty i zawiesiły działalność lotniczą.
Oprócz rozpatrywania skarg pasażerów pracownicy Komisji przeprowadzają również kontrole lotnisk i przewoźników w zakresie informowania klientów linii lotniczych o przysługujących im prawach. Sprawdzana jest treść ulotek i plakatów informacyjnych oraz procedury przewoźników dotyczące postępowań w przypadku wystąpienia nieregularności w realizacji przewozów lotniczych.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Miękkie lądowanie byłego prezesa Kraków
KLM przetestuje loty z napędem
Ryanair wygrywa kolejny
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Czy rankingi restauracji mają sens?
Hyatt Hotels wyposaża hotele w wirtualnych concierge
Lufthansa zrywa z Turkish Airlines
Polskie Jadło otworzy 30 nowych restauracji
Kujawy i Pomorze odwiedzili organizatorzy spotkań
Hisham Zaazou odwołany z egipskiego ministerstwa turystyki
Krajowe połączenia lotnicze coraz atrakcyjniejsze
Rainbow Tours rozszerza współpracę z Travelport
Hotel The Westin Warsaw biegnie
Polacy chętniej kupują polisy turystyczne
Jak to jest z ubezpieczeniami podróżnymi?