Jak POT promuje Polskę na EXPO 2015?
"Poland. Come and find all colours of life" - niestandardowe działania w przestrzeni miejskiej oraz zróżnicowana oferta w pawilonie polskim - to wszystko podczas Światowej Wystawy EXPO w Mediolanie.
Prezentację polskiej turystyki rozpoczął Tydzień Turystyki Polskiej w dniach 18-24 maja. Organizatorem Tygodnia Turystyki Polskiej jest Polska Organizacja Turystyczna a jej partnerami są polskie regiony i miasta.
W najbliższych dniach w Polskim Pawilonie prezentowana będzie oferta turystyki kulturowej, aktywnej i przyrodniczej. "To symboliczny tydzień turystyki polskiej, bo turystyka będzie się przewijała przez cały czas trwania Expo 2015. Poprzez zintesyfikowanie działań przez te siedem dni chcemy zwrócić uwagę odwiedzających spektakularnymi występami artystów, barwnymi multimedialnymi prezentacjami i niestandardowymi sposobami pokazywania oferty turystycznej" - wyjaśnia Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. "Naszym celem jest zainteresowanie Polską jak największej liczby turystów. Działania, które prowadzimy są także przedłużeniem kampanii "Polska. Come and find your story" realizowanej przez nas między innymi na na rynku włoskim w ramach projektu unijnego "Promujmy Polskę Razem" - dodaje.
W czasie tygodnia polskiego od 18 maja do 24 maja regiony i miasta będą promowały swój dorobek kulturalny, flagowe imprezy oraz pierwszoplanowe produkty turystyczne. Wśród propozycji znajdzie się między innymi Greenvelo najdłuższa trasa rowerowa w Polsce przebiegająca przez 5 regionów Polski Wschodniej tj. lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Zachętą dla gości EXPO 2015 do wybrania się na szlak będzie możliwość przejechania fragmentu trasy - prawie 2000 km - dzięki kapsule 5D oraz symulatorowi jazdy w 3D.
O atrakcyjności przyrody polskiej będzie przekonywało województwo podlaskie, które także zaprasza na wycieczkę rowerową, ale w tym przypadku chodzi o pojazd wyjątkowy, bo typu "custom", czyli rower z duszą. Uczestnicy będą mogli między innymi wybrać się w podróż po liczącym ponad 400 km Podlaskim Szlaku Bocianim. Dzięki takiej wyprawie będzie można zobaczyć 5 parków narodowych, Kanał Augustowski, Tykocin czy Krainę Otwartych Okiennic.
Zarówno przyrodnicze jak i kulturalne walory prezentować będzie Warszawa. Hitem mają być "Newsy znad Wisły" -Mapping 3D z wykorzystaniem prawie 4m łódki. W ten sposób Warszawa chce zwrócić uwagę na atrakcyjność ostatniej nieuregulowanej rzeki Unii Europejskiej - Wisły. Nie zabraknie oczywiście propozycji relaksu z kulturą, czyli odpoczynku przy historii i utworach Fryderyka Chopina na ławeczce multimedialnej.
Małopolska i Kraków również postawiły na innowacyjne technologicznie rozwiązania. Lajkonik będzie zapraszał do multimedialnego korala, w którym będzie można zasiąść i przenieść się do najpiękniejszych miejsc w regionie. Ponadto odwiedzający będą mogli wziąć dział w aktywnym mappingu podłogowym nawiązującym do charakterystycznych elementów regionu.
Lublin pokaże swoje magiczne oblicze poprzez Carnaval Sztukmistrzów. Tym razem do aktywnego udziału w pokazach chodzenia na linie goście nie będą zapraszani ale już przy występach Teatru Lubelskich Sztukmistrzów "Cafe Variete" interakcje z publiczności będą mile widziane. Magicznie objawi się także Wrocław z całym swoim bogactwem kulturowym, w tym szlakami kulturowymi takimi jak Szlak Doliny Pałaców i Ogrodów oraz Szlak Cysterski. Oczywiście będą też multimedialne prezentacje na przykład zatytułowana "Mosty" na ekranie LCD. Związek Miast i Gmin Morskich ma promować kolekcję biżuterii z bursztynu.
Expo 2015 to także okazja żeby zapowiedzieć ważne imprezy, które odbędą się w Polsce w najbliższych latach. Nie zabraknie, więc informacji i materiałów promocyjnych ona temat Światowych Dni Młodzieży w Krakowie w 2016 roku oraz Wrocław Europejska Stolicy Kultury w 2016.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Polska na EXPO 2015
[2015-05-21 18:38 31.61.129.*]
Promocja byłaby wtedy, gdyby mówiły o tym zagraniczne media.
Ale drobiazgowe relacje można znaleźć wyłącznie w polskich - we włoskich o naszym kraju kompletna cisza 😢 odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Dział aktualności dnia:
Dział targi, konferencje, workshop:
Nowe Trendy w Turystyce już za
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Home Broker ukarany za nieprawidłowości przy budowie hotelu
Problemy z Lowcost Travel Group trwają nadal
Popularna sieć kawiarni zapowiada ekspansję w Chinach
Jakie nowości na zimę przyszykowała Słowacja?
Spadek znaczenia programu 500+ w turystyce
Francuska branża turystyczna chce większej ochrony dla turystów
Funty i Korony będą dostępne w bankomatach w portach morskich i lotniczych
Hotel przy parku wodnym w Zakopanem zostanie dokończony
Kraków gospodarzem Reuters Europe 2016
Konferencja dla specjalistów Spa&Wellness
Grudzień 2015 na polskich lotniskach
Personel pokładowy LOT zapowiada strajk
Biuro ds. Turystyki Egiptu będzie działać z Berlina
Co się wydarzy na TravelCamp w Warszawie?
UNWTO spodziewa się wzrostów w światowej turystyce
Także na Łotwę przyjeżdża mniej rosyjskich turystów
Przygotowania do konferencji Hotel & Tourism Trends 2015 Poland w toku